Hoi dames, Ik kom even mijn beklag doen. Ik ben altijd een hele goede slaper geweest. Zodra mijn hoofd het kussen raakt sliep ik en ik werd pas wakker als de wekker gaat. Maar nu, sinds ik zwanger ben, is het echt drama. Ik kan nog steeds even makkelijk in slaap vallen, maar ik droom als een achterlijke en na een aantal uur slapen word ik wakker en kom gewoon niet meer in slaap. Afgelopen nacht was het weer feest...ik ben om 02.30 uur wakker geworden en heb niet meer geslapen totdat de wekker ging om 06.00 uur. Af en toe dommel ik dan nog wel eens wat weg, maar echt lekker slapen, nee, dat lukt niet meer. Ik merk dat het me echt begint op te breken onderhand. Het is niet zo dat ik heel erg lig te piekeren ofzo in bed, dus daar ligt het niet aan. Wie o wie heeft een goede tip om 's nachts weer lekker in slaap te vallen???
Hi, ik herken wel wat in je verhaal, bij mij kwam het in het begin van de zwangerschap bijna altijd van t douchen voor t naar bed gaan, ik ging te warm in bed zeg maar en sinds ik daar rekening mee hield, merkte ik dat t beter ging, maar.... nu tegen het eind maakt het douchen niet meer uit, slapen is gewoon een drama als je bijna zover bent,.. dus dat staat je dan vast nog wel te wachten, maar voor eerst is het de moeite van het proberen waard.. succes
Ik slaap meestal ook al onrustig maar nu met de zwangerschap pff. Zelf als ik echt niet verder kan slapen ga ik er maar even uit en daarna weer terug misschien helpt dat een beetje, Maar zo als de vorige schrijfster aangaf het gaat alleen maar erger worden, haha Ik droom voor al over de dingen die ik gedaan heb bv, gisteren naar kraamvi geweest en dat heeft me aardig van me stuk gebracht waarom weet ik niet misschien omdat je weet dat je er snel zelf ook een gaat krijgen moet wel zeggen het voelde goed was niet paniek of wat maar idd ook verder slecht geslapen, Gelukkig kan ik als me zoon s morgens op weg is naar school nog even een paar uurtjes er bij slapen maar weet niet of je werkt als dat zo is is het wel erg lastig idd. Er zit niks anders op dan het even te nemen en weet van toen me zoon geboren werd dat slapen dat is heel lang slecht gegaan eerst een baby die wakker werd en daarna niet meer in slaap komen omdat je net een baby hebt heel dubbel dus. Probeer wat te ontspannen pak en boek of wat of lees wat ja verder weet ik je ook niet te helpen zoek ook nog de juiste tips haha. Groetjes Patricia Uitgerekend 15 feb 2010
Vervelend he, ik heb er zelf ook regelmatig last van.. Meestal val ik makkelijk in slaap als ik de TV aanzet, daar word ik altijd zo moe van. Maar soms helpt niks bij mij (ik heb ook niet echt iets er tegen geprobeerd) en dan lig ik heel de nacht te woelen en val ik om 6 uur pas in slaap
hmm helaas geen tips het spijt me... ik heb het niet zo erg als jij, maar ik merk ook dat ik erg onrustig slaap en vooral de laatste 2 uurtjes voor de wekker (vanaf een uur of 5) slaap ik gewoon niet meer echt, beetje dommelen dat wel, maar weet dus ook niet wat ik er aan kan doen helaas... sterkte!
Ik ben altijd al een slechte slaper, en sinds 30 weken is het nóg slechter voor mij, lig gemiddeld de halve nacht klaarwakker. Mijn enige tip: als je langer dan een uur wakker ligt eruit gaan en iets gaan doen beneden, lezen, computeren, ofzo. Dan wordt je nml. vanzelf weer moe, en meestal helpt mij dat dat ik uiteindelijk weer kan slapen. Tja en die dromen, dat hoort helaas bij het zwanger zijn, ik heb ze ook heel erg, nare dromen en dromen die zo blijven hangen...heel vervelend. Maar daar is volgens mij écht niks aan te doen.
Ik had in het begin ook zo'n ramp met de nachtelijke rust:x Ik droomde heel erg veel, was om het uur wakker en 2 uur voordat mijn wekker afliep lag ik alweer te lantefanten in me bed Heel frustrerend. Wat idd bij mij al een heel stuk scheelde is niet te heet gaan douchen voordat je gaat slapen. Miss 's avonds voordat je naar bed gaat een beker warme melk drinken en geen druk tv programma bekijken voordat je wilt gaan slapen. En als het dan nog lastig is om aan je nachtrust te komen dan toch maar die paar uurtjes in de middag in het weekend even op 1 oor te gaan liggen.. Sterkte en suc6
s'avond licht eten dus geen hele maaltijden maar doe dit gewoon s'middags en ook niet te vroeg naar bed gaan.../ Verder hoort het er denk ik ook een beetje bij helaas... die dromen zijn niet normaal he zo heftig
Nou, ik ben in ieder geval blij dat ik niet de enige ben (alhoewel het voor jullie natuurlijk ook hartstikke vervelend is!). Ik douche nu inderdaad altijd 's avonds voor ik naar bed ga. Ik ga dat dan maar eens eerder op de avond doen. En een uur voordat ik naar bed ga niet meer én tv kijken én op de laptop (jaja, multitasken gaat me goed af ). En verder als ik erg lang wakker lig maar eruit en even beneden wat drinken. Ik hoop dat het dan beter gaat, want ik word hier echt moedeloos van. Op woensdag (ben ik altijd vrij) en de weekenden ben ik dus echt niets waard, Ik ben dan blij dat ik de hele dag lekker kan lanterfanten en een beetje bijslapen, zo verrot voel ik me dan. Is dus echt geen lol aan...