Motor verkocht aan iemand in België... uitvoeren ?

Discussie in 'De lounge' gestart door WenT, 25 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Heeft iemand ervaring met het verkopen van een auto of motor aan iemand in het buitenland ?

Wat moet je regelen ?
    Ik hoorde iets over een vrijwaringbewijs ?

Ik heb de site van het RDW al bekeken en denk dat het alleen een kwestie is van de koper een vrijwaringbewijs laten regelen en dan samen naar het TNT postkantoor voor het overschrijven...

Of hoort er meer bij ?

Alle tips welkom !
    Bedankt alvast !

2. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hoi! Wij hebben ooit eens bijna een auto verkocht aan het buitenland, maar er komt meer bij kijken geloof ik. Het vrijwaringsbewijs is voor JOU, dat is jouw bewijs dat de auto niet meer van jou is. De kentekenpapieren moeten overgeschreven worden, maar dat moet geloof ik (wat ik toen had begrepen) ook via de douane. I.v.m. andere kentekenplaten enzo.

Oh ja, het is volgens mij wel de verantwoording van de nieuwe eigenaar om dit te regelen. Jullie moeten wel samen het kentekenbewijs overschrijven en jij je vrijwaring halen (en houden!)

Bel anders ff met de RDW en vraag hoe het precies zit en wat je moet doen. Krijg je gauw genoeg de hele procedure te horen als het goed is ;)

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    jij verkoopt hem, jij heb het vrijwaringsbewijs alleen nodig

De koper moet exportplaten regelen, exportpapieren, formulieren, hij moet in belgie opnieuw gekeurd worden, etc.

4. Majel24

Majel24 Fanatiek lid

21 mei 2007
    2.779
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Bemmel
    Wij hebben wel eens een auto verkocht die naar het buitenland ging en hoefde alleen naar het postkantoor voor een vrijwaring. De rest is voor de koper.

5. corina83

corina83 VIP lid

10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    idd de rest moet de koper regelen, de vrijwaring is voor jou om aan te tonen dat de auto vanaf die tijd en die datum niet meer van jullie was ivm boetes en dat soort ongein.

6. WenT

WenT Bekend lid

25 jul 2008
    766
    1
    0
    Service Manager
    Noord-Brabant
    Aha... en ik had al bijna vanalles geregeld... Hoeft dus niet zo moeilijk te zijn blijkbaar.

Dat is mooi. Vanmiddag even bellen met het RDW inderdaad...

Ik ga mijn motortje wel missen... Maarja als ie stilstaat is het ook zonde. Rijden doe ik voorlopig toch niet... veel te bang dat me iets overkomt en mijn kleine meisje ineens geen moeder meer zou hebben...
    Geruild voor het liefste dochtertje ter wereld, denk ik dan maar :D En die is me oneindig veel dierbaarder natuurlijk.

Deel Deze Pagina