zo ontzettend veel te regelen en zie er geen beginnen en geen eind aan

Discussie in 'De lounge' gestart door randi, 20 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Lieve Randi,

wat vind ik je enorm dapper! Echt ik heb heel veel respect voor je dat je je verhaal hier zo neerschrijft.
    Ik denk dat wat jij mee maakt, inderdaad wat iemand al eerder schreef, één van de ergste dingen is die je als mama mee kan maken.

Ik zelf heb weinig tips voor je, maar wat mij als eerste te binnen schoot was inderdaad samen met iemand dat allemaal te gaan regelen. Dat jij aangeeft hoe en wat jij wilt en dat iemand anders het gaat regelen.

Ik zelf heb mijn vader verloren aan kanker en ik zou dolgraag zijn stem nog eens willen horen, dus die videoboodschappen zullen je kindjes erg waarderen denk ik.
    Verder misschien kleine briefjes die je zo tussendoor schrijft naar ze en die bewaren.

Ik was laatst naar de film geweest van komt een vrouw...met mijn beste vriendin. Na afloop hadden we het erover hoe erg ons dit leek. Meid jij maakt het nu mee. Echt ik vind het heel erg voor je en hoop met alles in me dat je inderdaad gewoon nog over 10 jaar hier fluitend rond loopt....
    Dan maken je jongste kindjes hun mama ook nog goed mee...

Meid heel veel sterkte en als je er behoefte aan hebt mag je mij ook altijd pb-en.

Gr Mowtom

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen, maar het eerste wat mij te binnen schiet is schrijf alles op wat er in je op komt. Niet alleen de regeldingen, maar ook waar je mee zit. Soort dagboekje. Daar kun je je verhaal in kwijt en dat kun je eventueel weer gebruiken als je met een psychologe ofzo gaat spreken. Ook voor de praktische dingen kun je een schriftje maken. Schrijf alles op wat je graag zou willen en dan kun je van daaruit bekijken hoe je het praktisch aan gaat pakken. Probeer niet alles tegelijk te willen regelen, maar doe het stapje voor stapje. Je kunt hiervoor ook contact opnemen met je uitvaartvereniging, tenminste als jullie dat ook hebben (je woont in België toch?). Zij kunnen je heel goed helpen om de zaken op een rijtje te krijgen.

Toen mijn schoonmoeder overleed kregen we allemaal een brief die ze ergens in haar laatste dagen had geschreven. dat was heel fijn om te krijgen en het is nog bijzonder om te hebben. Er stond in dat ze veel van ons hield en ons bewonderde om wat we tot dan toe bereikt hadden.

Tenslotte wil ik je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat je man uiteindelijk toch zich voor je open kan stellen ondanks zijn verdriet. Geniet ondanks je verdriet toch nog van je gezin, nu je nog kan. Zo hebben ze straks een mooie herinnering aan jou. Knuffel!

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik wil je alleen even heel veel sterkte wensen.

4. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Jeetje, ik ben er stil van....wat moet ik zeggen, ja, ik vind je een hele moedige vrouw en wat kom je sterk op me over. Zo knap dat je alles zo goed mogelijk wilt achterlaten voor je gezin.
    Veel tips zijn er al gegeven, en ik vind het videodagboek en de schatkistjes een heel mooi en ontroerend idee. Wat zullen jouw kinderen de video's waarop ze jouw stem nog kunnen horen waardevol vinden.

Lieve Randi, ik wil je heel veel sterkte en kracht wensen voor de komende tijd. En net als iedereen hier hoop ik met heel mijn hart dat je nog heel lang van je gezin, familie en vrienden kunt genieten.

Knuffel

5. veronika

veronika Niet meer actief

Hai Randi,

Jij maakt nu mee waar iedereen bang voor is denk ik, ik wil je voor elke dag een beetje moed en sterkte toewensen.

Natuurlijk wil je alles goed regelen voor iedereen, maar ik denk - zoals een paar hier ook al schreven - dat ze je tijd, aandacht en liefde het meeste zullen herinneren. Super goed dat je met de oudsten gepraat hebt. Hoe meer je durft dingen bespreekbaar te maken, hoe meer contact jullie nu hebben en hoe meer je ze helpt te realiseren dat je er op een bepaald moment niet meer zult zijn, maar dat dat niets verandert aan je liefde voor hen en aan wat je ze mee hebt gegeven voor de rest van hun leven. Voor de kleintjes zijn brieven en video's wel super denk ik. Maar wat je hierop ook zegt, ze zullen alles met liefde terugzien, toch?

Goed idee ook om met je ex en huidige man te praten over de toekomst van de kinderen. Ook met je oudsten denk ik, en hier dan gezamenlijk een stukje over schrijven, over wat jullie afgesproken hebben.

Verder: ik denk niet dat je zelf alles perfect hoeft te regelen. Gebruik je energie om te leven, en met je dierbaren te zijn. Iedereen zal het je vergeven als je dingen niet perfect achterlaat, en met liefde aan de tijd met jou terugdenken. Je maakt al gebruik van de diensten die er zijn, goed zo! Hoop dat je nog lang van alles mag genieten en niet teveel angst hebt over de onzekere toekomst. Niemand weet tenslotte precies wat er voor hem/haar ligt.

Sterkte,
    Veronika

6. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    meid, wat moedig en sterk van je dat je hier ook je verhaal neerzet... en wat wordt er goed met je meegedacht.. ik heb geen goede toevoegingen, maar wil je heel veel sterkte wensen...

liefs

7. Female

Female Niet meer actief

Wat sterk dat je je verhaal hier zo mooi en helder neerzet.
    Ik wil je heel veel sterkte en goeds wensen!
    Liefs!

8. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ohhhw er is al zoveel gezegd hier. Veel mooie woorden, knuffels en good wishes. Ik sluit mij hierbij aan. Wat moet ik verder nog zeggen? Er zijn hier geen woorden voor.

Het is oneerlijk, als een mama bij haar kinderen wordt weggenomen en alle dierbaren zonder hun "Randi" achterblijven.

Tuurlijk is het een warboel in je hoofd. Laat de boel even de boel. Richt je op de mensen om je heen. Zij willen jou nu het nog kan bij je hebben. Dat is je eerste prioriteit denk ik!

Het regelen van dingen, tuurlijk dat moet ook gebeuren. Maar zoek daar hulp bij. Dat moet je niet alleen willen doen meid!

Ik hoop echt dat je nog lang bij je gezin, familie, vrienden en andere dierbaren mag zijn.

Je kent ons misschien niet, maar ik weet zeker dat alle zp-vrouwen met je meeleven. Al is het vanachter een PC/ laptop, we zullen er zijn! Als je iets kwijt wil, kun je dat hier, er is er altijd wel een zp-meid die naar je wil luisteren. Nietwaar dames?

Heel veel liefs, Zonnestraal (mijn zonnestraaltjes stuur ik jullie kant op....ik kan er wel een paar missen..;)

9. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    Randi, wat erg! ik vind je een hele moedige vrouw. de manier waarop jij nog verder wil leven! ik zou het geloof ik niet kunnen... en al helemaal niet zonder hulp dus het is zeker goed om alle hulp die je aangeboden word te aanvaarden..

hoe reageren je kindjes op het zware nieuws? het lijkt me verschrikkelijk te horen dat je moeder mss niet zo lang mee te leven heeft en mss wel... die onzekerheid lijkt me ondraaglijk!

schrijf alles op! alle dingen waarvan je denkt: -dat moet nog gebeuren, - dit wil ik nog graag doen.

zodat je op je lijstje kan aanvinken welke dingen je geregeld hebt en dergelijke! anders ga je mss dingen door elkaar halen enzo..

ik wens jou en je familie heel veel sterkte toe! geniet nog van de tijd die je hebt met je man en je kindjes! ik kan me ook heel goed voorstellen dat je man verschrikkelijk bang is voor wat komen gaat!! ik hoop dat je nog heel lang bij ze blijft, je goed blijft voelen en de wetenschap zal verbazen!

heel veel sterkte,

Dikke knuffels
    Sharon

10. Daphne21

Daphne21 Bekend lid

3 feb 2007
    601
    0
    0
    Verkoopmedewerker Bakkerij
    Gelderland
    jeetje meid,

Wat een v erhaal ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen de komende tijd

Liefs daphne

11. s1980

s1980 Fanatiek lid

24 aug 2006
    1.213
    0
    0
    zit hier met tranen in mijn ogen jouw verhaal te lezen erg dapper dat je hier zo open over praat echt complimenten dit is volgens de ergste nachtmerrie van iedere vrouw......
    volgens mij zijn er wel instanties die je kunnen helpen met het regelen dikke knuff

12. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik heb hier echt geen woorden voor!
    Ben niet erg emotioneel aangelegd, maar zit hier gewoon huilend je verhaal te lezen!

Dit is toch je grootste nachtmerrie! Oh meid ik weet niet wat ik moet zeggen!
    Maar ik hoop voor je dat je straks alles hebt kunnen regelen zoals jij het graag zou willen! En ik vind het SUPER van je dat je die video opnamen voor je kinderen achter laat!
    Dat is toch echt wel heel fijn voor de kinderen!

Ik wil jou en je gezinnetje echt enorm veel sterkte toewensen!

DIKKE KNUFFEL!

En blijf het van je afschrijven! We leven allemaal met je mee dat weet ik zeker!

13. randi

randi Niet meer actief

vrijdag had ik een afspraak met een advocaat in familierecht, heb hem alles in het kort uitgelegd en gevraagd wat ik kan regelen voor de kinderen als ik er niet meer moest zijn. hij vertelde me dat ik dit perfect kan laten opmaken zoals een testament samen met mijn ex en huidige vriend.
    mijn vriend heeft dus mijn vriend opgebeld om te vragen wanneer hij eens tijd had om dit samen te bespreken en of het zelfs bespreekbaar is.
    nu ik ben echt blij dat mijn ex en ik zonder ruzie uit elkaar zijn gegaan want volgend weekend als ik me niet te slecht voel komt hij op de koffie om allees eens te bespreken en te zien wat mogelijk is. is toch wel al een beetje opluchting voor mij
    morgen weer naar het ziekenhuis om mijn chemo en dan is het 3 weken bestraling. tot nu toe vallen de bijverschijnselen mee, buiten wat misselijkheid, en maagpijn gaat het maar vorige keer was het ok na de derde keer dat ik echt begon af re zien dus hopelijk nu niet. ga dan ook dadelijk een afspraak maken met de psycholoog.

voor één ding ben ik wel blij, voorlopig verlies ik mijn lange haren nog niet ook al weet ik dat dit nog gaat gebeuren maar toch.... heb nog een beetje mijn fierheid

14. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ik hoop zovoor je dat die akelige bijwerkingen weg blijven voor zover het kan weg blijven!!!
    Heel fijn voor jullie dat er zo'n goed contact is met je ex! Ook voor de kinderen!
    Goed van je dat je een afspraak gaat maken met de psycholoog!

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Ook ik kan niet weg gaan alsof ik hier nooit op heb geklikt. Ik vind dit echt zoooo verschrikkelijk voor jou en je gezin, zo oneerlijk, ik heb er gewoon geen woorden voor.

Ik wil jou en je gezin ontzettend veel kracht toewensen en dat jullie nog lang van elkaar mogen genieten.

Heel veel liefs Jessica

16. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wat een verhaal, vreselijk! Ik heb verder niet alle pagina's gelezen, maar wil je heel veel sterkte wensen en ik zou alle hulp aanpakken die je aangeboden wordt.
    Verder heb je volgens mij al heel veel geregeld zo te lezen.

17. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ow meid wat erg!

Ik zou idd die hulp van het ziekenhuis maar aanpakken!
    als het niets doet....stop je er gewoon mee!

Misschien is er iemand in je omgeving die je zou kunnen helpen met dingen...waarmee je gewoon ook praat over je wensen enzo.

Ik moest gelijk aan een aflevering van Oprah.

Bij Oprah maakt een man in het leger een soort dagboekje voor zijn zoon.
    Op elke pagina zette hij een ervaring uit zijn leven of een herinnering. Of schreef een stukje over normen en waarden (bijv. hoe hij wilde dat zijn zoon later voor zijn vrouw en kinderen zou zorgen)
    Zoiets is mooi en kan je elke avond desnoods wat in schrijven.
    Ik vond dat zo'n mooie gedachte!

Op die manier leerde hij zijn zoon toch nog iets na zijn dood!

Schrijf maar lekker hier als je het kwijt wil!
    Daar zijn we desnoods toch ook voor lieverd!

18. randi

randi Niet meer actief

heb morgen na middag een afspraak bij de psychologe, kijk er met een bang hart naar uit. lijkt me zo moeilijk om met een vreemd iemand over zo'n persoonlijke dingen face to face te praten maar wacht het af en zie wel wat ervan komt

hier zoals verwacht al iets zieker van deze kuur, vooral ontzettend moe en misselijk maar het is nog draaglijk als ik voldoende rust neem.

19. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Och meis.. weet even niet zo goed wat ik moet zeggen..
    Goed van je dat je een afspraak hebt gemaakt met de psycholoog hebt..

Wat een ontzettend lief en waardevol cadeau zal dat worden voor je kinderen zo'n videodagboek.. Daar zullen ze later vast veel waarde aan hechten..

Tja, ik heb verder ook geen tips, heb hier geen ervaring mee.. Wil je elk geval heel veel sterkte en kracht toewensen de komende tijd..

Dikke knuffel en veel liefs
    Roeltje

20. tanja8

tanja8 Niet meer actief

Oh meid wat schrik ik van je verhaal:(

Ik wil je echt veel sterkte wensen met alles, ook voor je gezin!
    vreselijk:(:(

Deel Deze Pagina