De titel zegt het eigenlijk al. Ik ben niet een beetje verkouden maar echt behoorlijk. Voel me belabberd, slaap slecht, zere keel, zeer hoofd, gewoon zeer lichaam, eerder grieperig vermoed ik. Ik probeer natuurlijk wel allerlei dingen te nemen die een beetje helpen, drink veel thee en heb zelfs 2 x een half paracetamolletje genomen maar ik vrees dat ik gewoon moet uitzieken. Dit kan toch geen kwaad voor de baby als je al zover in de zwangerschap bent?
nee hoor. De baby pakt wel wat ie nodig heeft. Daarom voel jij je waarschijnlijk extra belabberd. Je lijf zorgt eerst voor die kleine en dan pas voor jou! Neem maar veel rust! En je mag iets van 3 paracetamol per dag en maak daar ook gebruik van... Die hulp kan je lijf goed gebruiken!
beterschap meid! klopt helemaal wat mo666 zegt, het kan geen kwaad voor de kleine alleen is het voor jou erg rot, en het herstel zal wat langer duren, omdat de kleine nu toch ook als een soort parasietje pakt wat die nodig heeft met als gevolg dat het aansterken langer zal duren. ik het een paar weken geleden een flinke buikgriep gehad en het heeft me een week gekost om helemaal te herstellen, bleef ontzettend moe en slap. nogmaals beterschap meid
Hallo Hier hetzelfde ik ben ook behoorlijk grieperig daar zat ik nu ook echt op te wachten! Maar idd heb net een paracetamol genomen en een beker thee met honing ga zo lekker onder de warme douche en hoop dat ik dan een stukkie opgeknapt ben. Groetjes
Dankjulliewel! Na mijn bericht vanmorgen (vroeg) hier geschreven te hebben en een kop thee te hebben gedronken, ben ik weer terug gegaan naar bed en heb gelukkig nog wat kunnen slapen. Zometeen even lekker douchen en hoop dat ik dan nog wat meer opknap. Wel goed om te weten dat die paracetamol ook echt is toegestaan. De gene die ik heb is trouwens 500 mg, ik heb daar tot nu steeds de helft van genomen (in totaal 4 halven in 2 dagen tijd). Is dat altijd 500 mg per tabletje?
weet niet of je ze ook kleiner hebt, maar je mag iig 1500 mg per dag. Ik zal eens opzoeken hoeveel je nou echt mag... Als ik het heb gevonden zet ik het hier neer...
5. Kan ik dit middel gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef? Zwangerschap In de normale dosering kunt u dit middel veilig gebruiken. Het wordt al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind. Heeft u langdurig paracetamol nodig, bijvoorbeeld langer dan een week, overleg dan eerst met uw arts. Dit vond ik over paracetamol... Weet dus alleen niet wat een normale dosering is...
Dankjewel Mo666, het vreemde is dat er bij mij in de bijsluiter staat dat je eerst overleg moet plegen met de huisarts voordat je het inneemt (bij zwangerschap)? Maar ja, paracetamol is toch paracetamol? Ik heb het in ieder geval steeds bij een halve gehouden en inmiddels voel ik me al weer beter genoeg om zonder die paracetamol verder uit te zieken.
In veel bijsluiters zeggen ze dan je het in overleg moet slikken met de huisarts. Dit omdat er geen onderzoeken zijn gedaan bij zwangeren. Zo zijn ze altijd ingedekt.