Donderdag (op m'n verjaardag) heb ik maar eens een zwangerschaps test gekocht. De tekenen waren er, zere borsten, niet ongesteld, midden in de maand een paar uur licht bloedverlies (heb ik nooit!). Dus om zeker te zijn maar even een testje.. Ineens stond er een dikke plus op te lezen! Ik begon te trillen en kan het niet geloven. om er zeker van te zijn toch vandaag nog maar s een testje doen denk ik. Maar ben nog steeds niet ongi dus dat is voor mij al bewijs genoeg. Ben super blij, ook al is de situatie niet ideaal. Ik woon thuis en de vader is mijn ex vriendje waar ik overigens wel heel veel contact mee heb. Ook hij is erg blij. Volgende week gaan we bespreken hoe we dit gaan doen, simpelste oplossing is dat ik bij hem intrek (wat hij ook graag wil) en we voor het einde van het jaar ons gedroomde gezinnetje hebben. Al met al dus heel veel vragen nog. Wat nu? (ben meteen de drogist ingestuiterd voor foliumzuur) en heb de ha gebeld, ie zei dat ik meteen de verloskundige kan bellen. Het voelt heel onwerkelijk allemaal nog. Wanneer moet ik het bijvoorbeeld mn ouders vertellen? wat als de test niet klopte ofzo. Ik probeer rustig te blijven, maar wil het het liefst aan iedereen vertellen! Tips, adviezen een goede raad zijn meer dan welkom!!
Gefeliciteerd !! Blijf vooral rustig ademen!! Je bent hoogstens een week of 5 zwanger. Je hebt nog tijd genoeg!!! Een week of 35!! Volg vooral je gevoel. Met het vertellen aan wie je wilt, maar ook met de thuis situatie. Jij bent degene die mama gaat worden en ik denk dat het voor iedere nieuwe mama belangrijk is even dingentjes op een rijtje te krijgen, dus nogmaals, haal rustig adem, vergeet niet na te denken en volg je gevoel...
Gefeliciteerd! Doe idd vooral rustig aan! Je kunt nog een test van Clear Blue doen, daarop kun je zien hoelang je zwanger bent. Maar je kan ook gewoon je bezoek aan de VK afwachten, want Clear Blue geeft maar een indicatie en dat hoeft niet altijd te kloppen (ik blijk ook een week minder ver te zijn dan die test aangaf). Ik kan het me wel voorstellen (vooral in jouw huidige situatie) dat je het snel aan je ouders wil vertellen. Zoek hiervoor een rustig moment uit (bijvoorbeeld terwijl jullie aan de koffie/thee zitten) en begrijp dat je ouders even aan het idee moeten wennen. Verwacht vooral niet dat ze meteen een gat in de lucht springen. Ze zullen het heus hartstikke leuk vinden, maar zullen eerst wat bergen zien (hoe gaat dat dan, want jullie zijn uit elkaar). Veel succes en probeer vooral te genieten!
Van harte gefeliciteerd!! Een wondertje onderweg... ik hoop op een voorspoedige zwangerschap en een wolk van een baby!
gefeliciteerd met je zwangerschap!! en wbt de situatie.. zit/zat in bijna het zelfde schuitje.. wel relatie maar thuiswonend.. en nu een huisje gekocht dus komt allemaal goed meis!! gelukkig is je (ex) er blij mee