wel/niet weten wat het word

Discussion in 'Zwangerschap' started by tamaratje, May 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tamaratje

tamaratje Niet meer actief

Hoi,

Ik zit nogal een beetje in een rare situatie, Ik wil dolgraag weten wat het word, en mijn vriend helemal niet.
    Ik ben nogal zo vlapuit dat ik het toch allemaal niet voor me kan houden, vind het al moeilijk om het voor me te houden dat ik zwanger ben(de meeste weten het al hoor).

Nu heb ik al afgesproken dat me moeder mee gaat met de echo waar je het geslacht op kan zien, en dan moet ik heel goed me mond gaan houden, en niet blauwe of roze kleertjes kopen haha..

Hebben er hier meer last van dat de een het wel wil weten en de ander niet?????

Groetjes Tamara

2. Beppie

Beppie Fanatiek lid

Aug 16, 2005
    1,109
    0
    0
    Bij mijn dochter wilden we het beide niet weten.
    Maar deze keer wel. Dit omdat we 'grote zus' dan kunnen voorbereiden.
    Maar als mijn man het niet had willen weten, had ik het ook niet geweten. Je verspreekt je tegen je partner veel te makkelijk. Dus dan was het een verrassing gebleven. Maar gelukkig hadden we dezelfde mening.

3. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Phoe, dat lijkt me wel heel erg moeilijk ja, de een wel en de ander niet...
    Daar zou ik nog maar even samen over babbelen misschien.... ;)

4. Lientje

Lientje Fanatiek lid

Nov 24, 2005
    4,063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Bij mij is het ook zo. Ik wil het weten en mijn man niet. Ik vestig mijn hoop maar erop dat het bij de 3d echo zo opvalt dat je er niet om heen kunt. Het duurt gelukkig nog even, misschien kan ik hem nog overtuigen....

5. Niet meer actief

Mijn mannetje wilde het ook niet weten.
    Ik dus met een vriendin naar de pretcho, al snel werd duidelijk dat we een zoon zouden krijgen.
    Toen we thuis kwamen zat m'n man op de bank, nog geen half uur nadat we thuis waren zei hij:

JA, IK HOU HET NIET MEER, WAT WORD HET ???

Hahahaha, dus hij wist het dezelfde avond al... ;)

6. djara

djara Fanatiek lid

Apr 12, 2005
    2,675
    0
    36
    begeleidster
    makkum (fr)
    wij wilden het beide niet weten, totdat we het zelf zagen op de echo.....

maar alleen wij wisten het, de rest van de familie en vrienden niet

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    Mijn vriend wil het wel heel graag weten wat het word maar ik echt niet. We hebben afgesproken dat we het deze zwangerschap als een verassing laten en bij de tweede we wel kijken wat het geslacht is. Zo krijgen we allebei wat we willen.

8. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    je moet ten 1e zelf weten wat je wilt, maar als jezelf al aangeeft, dat jij je mond niet kan houden, waarom zou je dat risico dan wel willen lopen??

als je je 1e verwacht is er toch niets mooier dan dat het een complete verrassing is??

dit is een keuze van jou en je menneke, SAMEN jij weet nu al dat je je mond niet kan houden, wees dan ook zo verstandig om aan te geven dat je later bij de echo het geslacht niet wil weten, het voorkomet in ieder geval (weet ik van andere) een hele hoop teleurstelling.....

veel succes

9. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    dat is een natuurlijke reactie, neem maar van mij aan dat als jij het niet geweten had hij het dan ook niet had willen weten, maar juist doordat jij het wel weer wil hij het ook weten, dat is ook niet meer dan logisch, ikzelf zou het dan ook niet willen weten moet ik eerlijk bekennen...

10. ambertje

ambertje Lid

Apr 22, 2006
    16
    0
    0
    gezin-bejaardenverzorgster
    West-vlaanderen
    Hier komen we er nog al goed mee overeen, wij zouden het graag weten.
    Bij het eerste wou ik het ook graag weten ook al had ik toen het gevoel dat het een jongen was. Volgens de dokter was het de ene maand een meisje en de andere maand een jongen, het lag dus nooit goed om zeker te zijn wat het was! Het is dus een jongen geworden!
    Nu heb ik iets van het gevoel dat het een meisje gaat worden. Dus ik zou wel graag willen weten of ik juist ben. Ok ik weet dat ze het nooit met alle zekerheid kunnen zeggen "alhoewel het soms heel duidelijk kan zijn". Aangezien ik mijn kaartjes zelf ga maken, zou ik enorm graag de tijd hebben om aan de kaartjes te beginnen en dan heb ik ook een naam nodig. Dus laat ons hopen dat ze het deze keer wel met zekerheid kunnen zeggen.
    groetjes ambertje

11. noralien

noralien Fanatiek lid

Jun 7, 2005
    2,734
    1
    0
    Wormerveer
    Wij willen het allebei graag weten. We waren het hier gelijk over eens. Dat is wel zo gemakkelijk.

12. Kiz

Kiz Bekend lid

Nov 21, 2005
    973
    0
    0
    Bij onze 3D echo zijn de 'billen' niet eens in beeld geweest! Onze echoscopiste zei zelfs dat het met een 3D echo juist moeilijker te zien is (meningen verschillen hierover, maar dat is de info die ik kreeg).

Wij willen het allebei niet weten, maar als ik nou gezegd had dat ik het perse wel wilde weten, had mijn man daar geen probleem van gemaakt. Als ik het zou willen weten, dan was het waarschijnlijk puur vanwege de praktische kant (kleertjes kopen ed, want ik merk gewoon dat de winkels erg gericht zijn op jongen of meisje, neutrale kleding is moeilijker te vinden....Aan de andere kant: nu is het een verrassing, dus moeten we straks een overstap maken van de neutrale kleertjes naar de echte stoere-jongens, of echte zoete-meisjes kleren..fijn WEER winkelen dus :D :) ). Ik zie er niet zo het nut van in, om het wel te weten, maar het tegen niemand te zegen, dus je dan ook in moeten houden bij de rose of de blauwe kleertjes..

13. Roxy

Roxy Lid

Dec 22, 2005
    71
    0
    0
    Eigen ondernemer
    Noord-holland
    Het is nog zo ver weg en ik hoop ook dat we het mee mogen maken, maar wij willen het wel weten :) .

Waarom, geen idee gewoon de nieuwschierigheid en meer de gedachten.

Voor de kamer maakt het niet uit want die heb ik al helemaal uitgetekend en daar kan zowel een meid als jongen in.

Volgens de kalender zou het een jongen moet zijn, dus we wachten het af.

14. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Phoe, lastig zeg. Wij willen het allebei graag weten. Het lijkt me ook super om óf van die super stoere jongens dingen te kunnen kopen, of van die hele lieve meisjes dingen. Ik wil het er echt graag allemaal op afstemmen.

15. diana1982

diana1982 Actief lid

Oct 25, 2005
    425
    0
    0
    nabij zwolle
    wij willen het ook wel weten. bij de 2e hebben we het tegen iedereen gezegd wat we toen kregen, maar we zijn nu van plan dat we het voor ons zullen houden. tot aan de bevalling. haha dat wordt nog moeilijk. heb nogal opdringerige zussen.

je kan er ook voor kiezen natuurlijk dat hij het opschrijft op een kaartje en in een gesloten envelop. en zelf kiezen of je het wel wil weten of niet als je er nog niet uit bent met je partner. je kunt zoiets makkelijk ongeopend verbranden als je het eens bent als jullie het niet willen weten.

16. cass001

cass001 Actief lid

Dec 15, 2005
    359
    0
    0
    ondernemer
    Eindhoven
    Ik heb altijd gezegd ik wil het weten en mijn man ook. Er is geen voorkeur voor geslacht. Gewoon het oude cliche "Als het maar Gezond is'" Het is een keuze die je hebt en iedereen is verschillend. (thank god) Wat ik wel merk is dat als je de evt. naam noemt, je dan wel verschillende reacties krijgt. Zo heet een hond die ik ken etc etc. Weet je wat bij jullie past... Dus daar passen we nu voor en zeggen, de naam zijn we nog niet uit :rolleyes:

Wij krijgen volgens de echo een meisje, meteen paar jurkjes aangeschaft en heb voor bad etc. verzorging de Nijntje pink de luxe lijn aangeschaft. Mocht het toch een jongen zijn...Tjaaa dan is het wat roze maar zal de pret zeker niet drukken. :)

Over paar weken een pretecho, ben benieuwd of ze weder hetzelfde zeggen. Buiten geslacht vind ik de hele ervaring zwangerschap en wat de toekomst gaat brengen superspannend en mooi.

gr. cassandra

17. Silly

Silly Fanatiek lid

Oct 24, 2005
    1,537
    0
    0
    Wij zijn er ook nog niet uit.
    Ik wil het niet weten en mijn vriend wel.
    Hij laat de keus wel aan mij maar wil niet egoistisch zijn en alleen maar aan m'n eigen denken.
    Binnenkort heb ik al m'n tweede echo.
    Ben eerlijk gezegd ook wel erg benieuwd maar dan is de verrassing weg.
    Hellup wat moet ik nu doen.

Silly

18. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Mijn nieuwsgierigheid wil het wel weten.
    Mijn wil naar verassingen wil het niet weten.

Heel dubbel, maar mijn wil naar verassingen wint het van mijn nieuwsgierigheid.

Mijn vriend wil het wel graag weten.

Dus we zijn er nog niet uit.
    Ik denk dat we het een beetje op zijn beloop gaan laten.
    Bij de evt 20 wk echo hoeven ze er niet naar te zoeken, maar als droppie het zomaar laat zien, dan is het goed.

19. Niet meer actief

in eerste instantie wilden wij het ook niet weten tot de geboorte, maar nu hebben we wel zoiets als we het weten kan je sommige toch wat makkelijker kopen, sommige denken zijn echt of voor jongen of voor meisje, voorbeeldje.. zelfs jasjes heb je haast niet voor beide...

de verassing is deels inderdaad weg, maar tot je het ziet of hoort bij de echo is het ook een verassing wat het is... dus een verassing is het in principe altijd wel.

20. Darinka

Darinka Lid

Mar 10, 2006
    99
    0
    0
    Ik zou het wel wilen weten, maar ze hoeven er niet echt naar te gaan "zoeken" ofzo.
    Bij mijn dochter had ik dat ook al en daar konden ze het dus niet zien dus dat was een verassing.

Mijn vriend riep in het begin heel hard dat hij het wilde weten en nu ineens wil hij dat niet.
    Volgende week maar kijken of hij van gedachten is veranderd...

Share This Page