Wat op de muur?

Discussion in 'De lounge' started by Torretjeee, Oct 4, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Torretjeee

Torretjeee Niet meer actief

We wonen al een aantal jaar nu in dit huis en nog steeds kijk ik elke dag tegen een grote witte muur aan. Wat voor schilderij of ander soort kunst hebben jullie op de muur?

Ik hoop wat inspiratie op te doen.
    Piterest ook al afgezocht.

2. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Wij krijgen ixxi.

Modern, geen gaten boren, en als je een collage wilt kun je makkelijk 1 of meerdere foto's wisselen

3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Hier een muur met een zeer uitgesproken behang. Een muur met kleur en daaraan in het zitgedeelte twee planken met foto’s, beeldjes en andere betekenisvolle dingen en in het eetgedeelte een groot schilderij (90x150 cm).

Volgens mij is de key dat je gewoon moet durven doen :) het mag best uitgesproken en als het toch niks is kun je altijd weer aanpassen.

4. Torretjeee

Wauw ik heb het even opgezocht, kende het helemaal niet. Ziet er gaaf uit, kiezen jullie uit een collectie?

5. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

May 19, 2017
    988
    1,449
    93
    Female
    Hoe hang je het dan op?

6. mam1991

mam1991 VIP lid

Jan 17, 2013
    10,071
    2,096
    113
    Nee laten het maken met eigen foto's uit een shoot. Maar zijn er nog niet helemaal over uit of het een collage of 1 grote foto wordt.

Formaat wel, gaat ongeveer 160x120 worden

7. Torretjeee

Ja hele kamer is wit. Ik hou van meubels steeds verplaatsen. Dus planken aan de muur is dan niet praktisch. En een kleur vind ik weer lastig omdat de muur aan beide kanten onderbroken wordt. Dus verf ik de hele muur of alleen tot de helft zeg maar..

Op zich durf ik wel wat. Ik heb de keuken laatst in zijn geheel een uitgesproken kleur geverfd.

8. Torretjeee

Ja wat ik zag waren mooie voorbeelden, ook om het in een foto te laten maken. Ga eens met mijn vriend ernaar kijken.

9. suus02

suus02 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,385
    858
    113
    home sweet home
    Wij moeten nog steeds een foto bestellen. Is zwart-wit van onze kids, weglopend bij ons. En dan de schoenen bordeau rood (zoals onze accent kleur in huis)
    Groot formaat

10. Torretjeee

Ik heb dus geen enkele foto hier in huis hangen :rolleyes:. Zelf hou ik daar niet zo van. Maar ik heb ook niet echt foto's die ik mooi genoeg vind om op te hangen.

11. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    @Torretjeee : hou je ook niet van natuur-/dieren- foto's of foto's van stillevens of gebouwen oid.?
    Hoeven natuurlijk niet per se foto's van jezelf/je gezin te zijn die je aan de muur hangt natuurlijk ;)

Mijn tips:
    - koop een mooi masker voor aan de muur (wereldwinkel heeft hele mooie)
    - loop eens binnen bij de kunstuitleen bij jou in de buurt (of zoek info op internet, maar vaak staat daar niet de gehele catalogus)!

Kunstuitleen heeft een systeem waarbij je (tegen vergoeding) een object tijdelijk in je huis mag hangen/hebben. Zo kun je uitproberen wat je mooi vind staan aan jouw muur en wat niet :)
    Als het een blijvertje is kun je het overkopen!

12. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
    Ik ben fan van behang

13. Torretjeee

Ja natuur foto's ofzo wel leuk alleen dan wil ik wel weer dat het persoonlijk is. Niet gewoon een plaatje van ikea ofzo...

Kunst uitleen zijn we twee keer geweest. Maar ze hadden niet heel veel keus in de dingen die we mooi vinden. Dan blijven we toch in het hoekje van de foto's hangen ipv de echte schilderijen. Daarom toch maar niet gedaan. Foto's van bekende fotografen maar eens bekijken is misschien wel een idee.

14. Torretjeee

We hebben gestucte muren. Zonde om daar behang op te doen. Boven in de slaapkamer hebben we wel een leuk printje behang :)

15. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

Dec 28, 2014
    22,507
    13,797
    113
    Female
    Noord- Holland
    Dat snap ik wel ja dat persoonlijk mooier is dan 'iets van Ikea'.
    Soms moet je gewoon net de mazzel hebben dat je tegen iets aanloopt :)

De enige keer dat wij bij de kunstuitleen zijn geweest zijn we wonderwel direct geslaagd.
    Konden eerst ook niks vinden.
    Was wel 1 kunstenaar wiens schilderijen we beiden mooi vonden, maar op de 1 of andere manier voegde het toch net niet genoeg om dat dan ook in ons huis op te hangen.
    En toen... liepen we tegen een schilderij aan dat ons precies deed denken aan (het uitzicht wat we hadden vanaf) het balkon van onze hotelkamer waar we op huwelijksreis waren.

Andere dingen die we hier aan de muren hebben hangen:
    - soort lange wandplank speciaal voor fotolijstjes (zodat je makkelijk kan wisselen zonder elke keer opnieuw te moeten boren) met o.a. trouwfoto's van ons erop
    - uitvergrote foto van onze zoon
    - (zelfgemaakte) schilderijen
    - zelfgemaakt memobord
    - masker
    - rieten mandjes met nepplantjes
    - ijzeren vogel

16. Nellie4

Nellie4 Fanatiek lid

Jan 25, 2017
    4,873
    7,937
    113
  17. JongetjeM

JongetjeM Bekend lid

Jan 28, 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Wij hebben een gigantische muursticker van tekst op onze muur zitten. Geen gastjes nodig. Er zijn veel soorten en maten. Heel veel reacties op gehad.

18. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    Ik heb de ixxi hangen met de grote flamingo. Maar ik zoek nog meer dingen voor de andere muren dus ik lees mee!

19. Veerlev

Veerlev Actief lid

Aug 2, 2012
    471
    85
    28
    NULL
    Brabant
    Wij hebben een IXXI van alle plekken waar wij ooit op vakantie zijn geweest, samen of alleen. Wel de foto's van google gehaald voor de kwaliteit. Verder een letterbak, zelfgemaakt, met allemaal spulletjes van ons erin. En dit weekend hebben we de laatste muur geschilderd met allerlei verschillende groen kleurige cirkels. Binnen deze cirkels gaan we planken plaatsen waar we een plantje opzetten.

Share This Page