Zo onzeker… lopen de testen wel goed op?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Zomerbaby, 19 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Veertje22

    Veertje22 Fanatiek lid

    27 jul 2021
    1.535
    1.945
    113
    Vrouw
    Ik zie wel oploop, dus dat is oke. Maar kun je niet gewoon minder ver zijn dan je denkt?
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  2. Zomerbaby

    Zomerbaby Lid

    11 nov 2022
    40
    81
    18
    Vrouw
    Ik testte op vrijdag 10 november al positief met een tuurtest. Ik was toen waarschijnlijk 10 dpo. Dus ik denk niet dat ik minder ver ben.
    De oploop is heel traag…

    Als ik ga Googlen, zie ik dat een trage oploop wel eens in verband gebracht wordt met een bbz. Is dat echt zo? Moet ik daar bang voor zijn?
     
  3. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Ik heb meerdere keren een bbz gehad, 2 van de 3 keer had ik licht oplopende testen, pijn op 1 plek onderin m’n buik (in de eileider) en bloedverlies. De andere keer knaltesten en geen bloedverlies. Het kan, maar het hoeft niet. Bij een bbz heb je vaak ook wel andere klachten. Sterkte met afwachten want ik snap heel goed dat je hier onzeker van wordt. Ik duim voor je dat het allemaal goed mag zitten!
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  4. Zomerbaby

    Zomerbaby Lid

    11 nov 2022
    40
    81
    18
    Vrouw
    Dank je wel voor het delen van jouw ervaringen.

    Ik heb gelukkig geen pijn in mijn onderbuik en geen bloedverlies.
    Ik heb wel nog steeds pijnlijke borsten en vage misselijkheid de hele dag. Maar soms denk ik wel eens dat die misselijkheid ook door de onzekerheid kan komen.

    Dank voor het meeleven.
     
  5. Suzi98

    Suzi98 Fanatiek lid

    30 mei 2022
    4.209
    3.923
    113
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Ik vind je test wel erg licht inderdaad. Even in de gaten houden. Een bbz hoeft zo vroeg ook nog geen klachten te geven.
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  6. Mamajolein

    Mamajolein Niet meer actief

    Kan ook een vmk zijn. Hou het idd maar in de gaten. Bij heftige pijn meteen bellen
     
    Suzi98 en Zomerbaby vinden dit leuk.
  7. Veertje22

    Veertje22 Fanatiek lid

    27 jul 2021
    1.535
    1.945
    113
    Vrouw
    Als ik naar mijn eigen testen terug kijk deze zwangerschap had ik zo’n streep met 11dpo. Ik testte 9dpo positief maar had wel een snelle oploop. Zo’n streepje past gemiddeld eerder bij 12/13 denk ik… voor de beeldvorming even de testen toegevoegd… lastig zeg! Ik zie idd bij jou nog wel oploop maar inderdaad heel weinig en traag :(:(:(
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Zomerbaby vindt dit leuk.
  8. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.945
    12.419
    113
    Vrouw
    Ik vind hem ook te licht. Zou een echo rond de 6 weken inplannen om te kijken of het wel in je baarmoeder zit
     
    Zomerbaby en Suzi98 vinden dit leuk.
  9. Zomerbaby

    Zomerbaby Lid

    11 nov 2022
    40
    81
    18
    Vrouw
    Ik heb alleen maar action testen in huis. Ik wil straks eigenlijk ook nog de kv2v5 halen om daarmee te vergelijken.

    Maar er lijkt toch wel een minimale oploop te zijn. Ik had eigenlijk verwacht dat het wel weer zou aflopen.

    Ik heb de test van vandaag even vergeleken met die van zaterdag en met die van gisteren.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Zonnetje13 vindt dit leuk.
  10. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Misschien een idee om 2x (verschillende dagen) bloed te laten prikken op hcg? Dan weet een beetje waar je aan toe bent. Sterkte met die onzekerheid. Ik weet hoe je je voelt. ❤️
     
    Ang1987, Zomerbaby en Gowiie80 vinden dit leuk.
  11. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Nou ik vind dit er heel goed uitzien voor Action testen!
    Zo zagen ze er bij ook uit op nod en een paar dagen later was de streep echt super duidelijk.
    Met de gewone duidelijker dan met de Early trouwens.
    Welke gebruik jij?

    Ik ben nu overigens bijna 23 weken zwanger:rolleyes:
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  12. Zomerbaby

    Zomerbaby Lid

    11 nov 2022
    40
    81
    18
    Vrouw
    #32 Zomerbaby, 22 nov 2022
    Laatst bewerkt: 22 nov 2022
    Ik gebruik de gewone van de action.

    Zojuist ook nog getest met de kv2v5. Zondagmiddag en vandaag. Het lijkt gelijk gebleven.
    Maar het is moeilijk te beoordelen vind ik.
    Ik hoop snel bloed te laten prikken. Ik ga morgen bellen met de verloskundige.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.945
    12.419
    113
    Vrouw
    Ja want als ik eerlijk ben zie ik niet veel/genoeg oploop in je testen helaas. Hier was dat geen goed teken
     
    Zomerbaby en Suzi98 vinden dit leuk.
  14. Zonnetje13

    Zonnetje13 Fanatiek lid

    17 aug 2015
    1.186
    541
    113
    Pfff zo spannend..!!
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  15. Zomerbaby

    Zomerbaby Lid

    11 nov 2022
    40
    81
    18
    Vrouw
    Eerlijk gezegd ben ik best wel bang…. Als in ga googelen op traag stijgende of gelijkblijvende hcg, dan komen er meteen berichten over buitenbaarmoederlijke zwangerschappen. Ben echt bang dat dat het is….
     
  16. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Ik heb je topic gelezen en kon niet doorscrollen zonder te reageren.
    Mijn testen bleven ook nagenoeg hetzelfde (2018) en verschil was er niet/minimaal. Er is te weinig hcg om iets op de echo te zien en bij mij is het weggeschreven als zol (zwangerschap met onbekende locatie). Moest bloedprikken (hcg) om zo te kijken of lichaam het zelf zou oppakken of dat ik hulp nodig zou hebben om hcg naar beneden te krijgen.
    Ik wil je niet bang maken, maar herken mijn verhaal hierin. Wil zeker niet zeggen dat dit bij jou ook zo is. Het kan namelijk vanzelf afbreken en dan gaan je testen vanzelf aflopen, maar kan wel veel tijd kosten. Het heeft bij mij best lang geduurd.
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  17. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik zou je niet al te druk maken om een bbz, zeker als je geen bloedverlies en toenemende pijn hebt. In 2018 heb ik dit ook gehad, mijn testen liepen niet goed op en erna zelfs af. Dit is in een miskraam geëindigd die 'gelukkig' zelf op gang kwam. Het hoeft niet altijd iets naars te betekenen! Het nadeel van een forum is dat je hier alle verhalen leest (en soms mensen juist komen na een nare ervaring) waardoor je al snel denkt dat zoiets geen uitzondering meer is.

    Het bloedprikken zou ik zeker wel even doen, maar ook vooral voor je eigen gevoel. Want ik kan nu heel makkelijk van een afstandje reageren, maar dat betekent natuurlijk niet dat ik je onzekerheid niet begrijp!
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  18. Zomerbaby

    Zomerbaby Lid

    11 nov 2022
    40
    81
    18
    Vrouw
    Dank je wel voor je berichtje.

    Ik heb gelukkig geen opvallende pijn. Alleen ‘normale’ pijn in mijn borsten. ;)
    Verder geen krampen in mijn onderbuik en geen bloedverlies.

    Mijn angst maakt nu wel dat ik vanalles ga voelen wat misschien wel gewoon normaal is. Maar dat ik nu denk ; ‘o nee is dat wel normaal!’
     
  19. Rosje83

    Rosje83 Fanatiek lid

    17 jul 2017
    1.908
    1.757
    113
    Vrouw
    Ik snap het helemaal. Ik was ook zo blij met 6 weken om te zien dat er een vruchtje in mijn baarmoeder zat, en ik had niet eens echt tekenen van een afwijkende zwangerschap.

    De eerste weken zijn gewoon kut, zeker als je ook nog eens dit soort testen hebt. Maak het voor jezelf makkelijker door alles te doen wat je denkt dat helpt, bijvoorbeeld bloedprikken. En ik duim toch nog mee dat je een mooie zomerbaby mag krijgen :rolleyes:

    Dikke knuffel!!
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  20. Cupcake01

    Cupcake01 Fanatiek lid

    8 feb 2016
    2.942
    1.309
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend slopend dit. Ik ben hier echt een leek in en vind de testen netjes.. maar googlen helpt nooit echt, heb je de verloskundige al gebeld? Ik zou zeggen laat Google even voor wat het is. Met bloeduitslagen kom je momenteel verder, alsof je dat zelf ook niet wist :p ik blijf duimen op een fijne zwangerschap!!
     

Deel Deze Pagina