Zo onzeker… lopen de testen wel goed op?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Zomerbaby, 19 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Lieve Zomerbaby,

    Wat een onzekerheid zo.

    Ik zou idd even contact opnemen met je verloskundige en of huisarts om te vragen of je 2 keer je Hcg waarden mag laten prikken


    Aan de hand van de waarden en de stijging heb je denk ik wel uitsluitsel of het een goede zwangerschap kan zijn of niet (los van het eventuele bbz verhaal, maar dat hoop ik al helemaal niet voor je).

    Dikke knuffel, het is slopend die onzekerheid.

    Liefs
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  2. KarlijnA91

    KarlijnA91 Bekend lid

    8 okt 2021
    844
    1.337
    93
    Ik snap dat je onzeker bent hierover. In het voorjaar had ik ook zo'n traag oplopende testen, vergelijkbaar met wat jij nu hebt. Pas toen ik ongeveer 6 weken was had ik een echte knaller, terwijl ik op 10 DPO al positief testte. Bij de vroege echo met 7 weken was niks te zien en ben ik naar het ziekenhuis geweest om een bbz uit te sluiten. Twee dagen later begon ik met bloeden, niet veel heftiger dan mijn normale menstruatie. Ik hoop natuurlijk dat het voor jou goed afloopt, maar wat ik met mijn berichtje wil zeggen is dat als het niet goed zit, het niet persé meteen een bbz/ langdurig verhaal hoeft te worden. Succes met afwachten!
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  3. Zomerbaby

    Zomerbaby Lid

    11 nov 2022
    40
    81
    18
    Vrouw
    Dank je wel voor je geruststellende berichtje.
     
  4. Zomerbaby

    Zomerbaby Lid

    11 nov 2022
    40
    81
    18
    Vrouw
    Weer een getest, om te vergelijken.
    Morgen spreek ik de verloskundige en ga ik hopelijk bloed laten prikken.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    mw21 vindt dit leuk.
  5. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Is toch een prima test?
    Nogmaals, bij mij waren ook de testen zo.. alleen stopte ik daarna wel met testen.
    je kunt wel bezig blijven….. zonde van je geld en stress!
    Hopelijk ben je snel wel gerust
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  6. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Ziet er prima uit
    Je bent gewoon harstikke zwanger. Je kan niet zwangerder worden.
    Probeer te genieten van het idee dat je nu zwanger bent, je kan niet in de toekomst kijken maar wel genieten van het NU.
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  7. Beebiewens

    Beebiewens Actief lid

    27 aug 2011
    289
    39
    28
    Zuid-Holland
    Ik begrijp de onzekerheid wel. Zeker als het al eens mis is gegaan in het verleden wil je gewoon graag weten of je echt zwanger bent of dat je blij bent met een dooie mus bij wijze van spreken (wel eitje bevrucht maar bij innesteling al misgegaan bijvoorbeeld). Het enige wat je die eerste weken enige indicatie kan geven over op het op dat moment nog goed gaat zijn die testen, en of ze goed oplopen.
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  8. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Maar het feit is dat "goed oplopen" nogal relatief is. Het hangt per persoon, per test, per tijdstip, per inname van vocht én per zwangerschap af wat "goed of slecht" is.
    Gezien de vele testen geeft het Zomerbaby ook weinig houvast. Een test zegt echt alleen of je wel/niet zwanger bent.
    En Zomerbaby is NU zwanger, dat is voor nu een feit. En wat de toekomst haar gaat brengen weten we geen van allen.
     
    Zomerbaby en Suzi98 vinden dit leuk.
  9. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Hoe is het nu met je?
    Heb je de verloskundige nog gesproken?

    Liefs
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  10. Zomerbaby

    Zomerbaby Lid

    11 nov 2022
    40
    81
    18
    Vrouw
    Ik heb pas vanmorgen de verloskundige gesproken.
    Op het moment dat ik haar aan de telefoon kreeg, barstte ik direct in tranen uit. :cry:

    Maar ze was heel lief en begripvol. Ze stelde mij echt gerust en gaf aan dat er nu geen reden was tot bezorgdheid over een buitenbaarmoederlijke zwangerschap.
    Maar als ik klachten zou krijgen dan mag in meteen contact opnemen.

    Verder zei ze dat het vaker voorkomt dat testen relatief licht blijven of dat zelfs mensen negatief testen en toch zwanger zijn en dat het goed gaat.

    Nu zei ze dat het bij mij ook echt niet met zekerheid te zeggen is of dit een goede zwangerschap is of dat het uitloopt op een miskraam. Die onzekerheid blijft dus nog even.

    Over twee weken krijg ik een vitaliteitsecho. :thumup:

    oh ja, en ze zei… zoals vele anderen op dit forum…. Niet meer testen! ;) :rolleyes:

    Volgens de berekeningen ben ik nu 5 weken en 2 dagen zwanger.

    Dank jullie wel voor het mee-leven. Echt heel lief.

    Ik ga mijn best doen om het nu echt los te laten en afleiding te zoeken. Hopelijk is het snel 7 december.
     
  11. Saartjee

    Saartjee Actief lid

    8 jun 2019
    405
    310
    63
    Vrouw
    Heel fijn dat je zo snel terecht kan. Hier wordt in elk geval hard voor je geduimd!!
    Hoewel ik niet positief was over je eerste testen. Je test van woensdag (5w) ziet er erg goed uit. Toen bij mij de test en controlestreep even donker waren wilde hij niet meer donkerder worden.
    Voor nu voorzichtig gefeliciteerd en hopelijk mag je een goede zwangerschap ervaren straks :)
     
    Ang1987 en Zomerbaby vinden dit leuk.
  12. Ang1987

    Ang1987 Fanatiek lid

    28 jul 2020
    2.391
    2.156
    113
    Deze post zegt precies wat ik ook zou zeggen, zou het niet beter kunnen omschrijven.


    Die eerste weken zijn sowieso spannend, hoop heeeel erg op dat het snel 7 dec is en je een mooi kloppend hartje te zien krijgt.
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  13. Gordijnrails

    Gordijnrails Actief lid

    25 aug 2022
    110
    85
    28
    Ik ga voor je duimen Zomerbaby! Hou je ons op de hoogte?
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  14. Zomerbaby

    Zomerbaby Lid

    11 nov 2022
    40
    81
    18
    Vrouw
    Lieve allemaal, wat lief hoe jullie meeleven.

    Helaas is gisterochtend begonnen met bloedverlies. De hele dag door en ook met stolseltjes en lichte buikkrampen en rugpijn. Helaas een miskraam. (5 weken en 5 dagen zwanger).
    Echt heel erg verdrietig. Ik durfde de afgelopen dagen nog wel te hopen dat het toch goed zou zijn / goed zou gaan, maar helaas werd mijn vermoeden (vanwege de niet oplopende testen) wel bevestigd.

    ‘Dag lief kleintje. Voor mij heb je al echt bestaan. Al was het maar heel kort.’

    :cry:
     
  15. Krv

    Krv Fanatiek lid

    26 mei 2017
    4.437
    4.342
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig. Je omschrijft het heel mooi, hoe klein het ook is, je maakt al toekomstplannen en leeft ergens ontzettend naar toe. Ik wil je heel veel sterkte wensen! ❤️
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  16. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.946
    12.419
    113
    Vrouw
    Heel veel sterkte zo verdrietig ❤️
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  17. Clur

    Clur Actief lid

    6 dec 2018
    177
    96
    28
    Vrouw
    Wat ontzettend verdrietig, voel me haast lullig dat ik je meerdere keren heb geprobeerd gerust te stellen.. terwijl je gevoel dus helaas klopte.
    Veel sterkte !!
     
    Zomerbaby vindt dit leuk.
  18. Padmee

    Padmee Fanatiek lid

    19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Wat ontzettend verdrietig :(:( Heel veel sterkte meis ❤️
     
  19. Pstjepiet

    Pstjepiet Bekend lid

    16 okt 2015
    667
    367
    63
    Verdrietig zeg! Heel veel sterkte!
     
  20. Muisjepluisje

    Muisjepluisje Fanatiek lid

    17 feb 2021
    1.395
    1.089
    113
    Vrouw
    Sterkte:(
     

Deel Deze Pagina