Hallo meiden, Ik ben vandaag alweer 17 weken en 3 dagen zwanger. Ik voel mijn kleine lieverd vrij vaak bewegen. Heerlijk gevoel! Meer plopjes achtig zo leuk! Maar ik heb toch een vraag. De bewegingen voel ik helemaal links onder mijn buik net boven mijn shaambot zeg maar.. beetje op de schaamhaar lijn. Is dat niet te laag voor dit termijn? Hoor je de baby niet hoger te voelen rond dit termijn? Morgen avond op controle bij de verloskundige. Ik ben een beetje onzeker of het allemaal wel goed groeit. Haha. Maar dat zal vast. Het is meer de vraag die rest of het voelen van het kindje niet te laag zit?
Hi, ik voelde mijn baby ook heel lang heel laag. Pas voorbij 20 wkn werd het langzaamaan hoger, geloof ik. Je hoeft je volgens mij nergens zorgen om te maken hoor! Maar de vk zal je morgen vast nog meer geruststellen.
heb ik ook heel lang gehad. en zelfs nu mijn bm al tot de ribbenboog komt voel ik hem nooit boven in. Gyn geeft aan dat dat helemaal niet erg is
Ligt er maar net aan waar de baby graag trapt of een elleboog geven wil lijkt mij 😅 + mischien voel jij die andere trapjes niet maar zijn ze er wel. Aangezien je op 17 weken zit zijn ze onderin bij het schaambot mischien gewoon gevoeliger waardoor je ze daar al verneemt. 😊 Die van mij trapte constant in de blaas schaambeen, maar voelde het niet tot ong 20 weken. Nu die met het hoofd naar beneden ligt trapt die ook eindelijk boven de navel en minder beneden. ☺ Heb toch wel liever een rib trap dan een blaas trap moet ik zeggen. 😅
Bij onze oudste dochter voelde ik haar altijd onder in mijn buik, tot aan de laatste weken toe. Ook bij deze zwangerschap voel ik ons meisje net boven m'n schaambeen, beeb ligt ook erg diep.
Op de 20-wekenecho was bij mijn kleintje te zien dat hij in een soort hangmathouding lag. Hierdoor plopte hij heel laag vanaf week 28 is hij gaan draaien en sindsdien ligt hij in dezelfde houding. Ik voel hem nu alleen linksbovenin. Dus weinig variatie . Komt echt goed hoor!
Ik ben inmiddels 24 weken, voel mijn meisje ook alleen nog maar heel laag. Volgens mijn vk kan ze nog alle kanten op gaan
Mijn oudste voelde ik redelijk hoog (waardoor ik twijfelde of ik hem wel voelde). De jongste kriebelde redelijk in het midden, maar hoe verder in de zwangerschap hoe lager. Deze duwt regelmatig naar mijn rechterkant (tegen de placenta aan) en verder heel laag. Elk kindje heeft dus een eigen manier en plek!
Ja goeie topic! Ik ben ook 17 weken en voel soms blupjes, heel anders dan mn darmen.. Ook laag, net boven mn schaambot
Bedankt dames! Gistere avond weer een prima controle gehad bij de verloskundige. Heel grappig. Ze wilde zeggen; "we gaan even zoeken" dat was niet nodig want de kleine liet flink het hartje horen en was direct duidelijk hoorbaar. Ook de vraag terug gekoppeld of het normaal is dat de kleine zo laag gevoeld word, en zeker idd volkomen normaal! Super fijn en de kleine doet het super!! Mama en papa zijn heeeel trots! Haha.
Ik ben 17+5 en heb de placenta voor liggen, aan m'n buik kant, dus voel nog niets helaas, soms lijk ik wat plopjes te voelen, onderin, maar dat kan best hoor, bij m'n dochter lag de placenta achter; bij m'n rug, haar voelde ik al vrij vlot en inderdaad ook onderin in het begin, ze zijn nog zooo klein en hebben nog giga veel ruimte, dat zit wel goed ☺️ Bij zoontje laf placenta ook voor, die voelde ik pas duidelijk na 22 week ... Hopelijk deze baby iets sneller 😜