Wat vinden jullie? Intensief sporten tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fien01, 8 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fien01

Fien01 Lid

15 mei 2017
    97
    29
    18
    Vrouw
    Hoihoi,
    Ik volg op Facebook Emily Skye. Een fitnesscoach met een eigen fit programma. Ze is prachtig gespierd en traint enorm veel.
    Nu is ze zwanger, en post nog steeds video’s dat ze staat de trainen met haar dikke zwangere buik. Wat vinden jullie daar nou van? Ik vind het zo’n naar gezicht!
    Ze zet er zelf steeds bij dat het geen kwaad kan en de dokter het goed vindt ed, maar toch.. kan toch niet goed zijn?

2. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Ik ken haar niet maar heb haar profiel even snel bekeken. Zelf ben ik ook erg sportief en sport ik ook altijd nog tijdens m’n zwangerschappen. Heb weliswaar niet zo’n figuur dus ik heb gewoon wen legging en een shirt aan en zie er niet zo flashy uit ;)
    Tijdens je zs bijv wel goed opletten dat je je bekken niet asymmetrisch belast en je rechte buikspieren ontziet, maar zaken als squats kan je echt nog lang blijven doen.
    In mijn mom in balance groepje zitten voorbeelden van meiden wiens bevalling een paar uur na de laatste training begon!

Luister vooral goed naar je lijf en gebruik je gezond verstand. Of het ermee te maken gehad heeft of niet, door te blijven sporten ben ik fit m’n bevalling in gegaan en ik kon m’n bevalling goed aan. Voelde me sterk en fit en dat voelde erg goed!

3. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Verhalen over dat zwangere vouwen zo min mogelijk moeten bewegen, lopen, tillen, leven en adem halen stammen zo'n beetje uit het jaar 0. Bewegen is juist goed, sporten ook mits je lichaam dat toestaat. Zolang je niet hele marathons loopt, gewichten van 100kg tilt, de boxring instapt en anabolen slikt kan je met een aangepast schema nog prima blijven sporten. Heerlijk fit de bevalling in:)
    Ik moest er zelf niet aan denken, was liever lui dan moe maar vind het absoluut niet gek dat een andere zich daar wel fijn bij voelt.

Marbloempje, Draaikont, Baloo en 4 anderen vinden dit leuk.
  4. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Ik vind het knap, het is makkelijk om je zwangerschap als excuus te gebruiken om lekker op de bank te gaan zitten en je vol te vreten. Zij blijft daarentegen haar best doen om gezond te blijven door te bewegen en als ik mag raden ook door gezond te eten. Hoezo kan dit niet goed zijn? Bewegen is gezond!

Als je gewend bent om te trainen dan is het juist goed om dit lekker te blijven doen tijdens de zwangerschap. Je herstelt na de bevalling beter (je lichaam is immers gewend om wat te verduren te krijgen), je bent in overall betere conditie én je spieren zijn sterker en dat is altijd positief. Natuurlijk wel opletten dat je geen gevaarlijke oefeningen doet waarbij je kunt vallen of dat je hartslag lange tijd erg hoog is maar het kan (mits je gewoon gezond zwanger bent) geen kwaad hoor...

Draaikont, bosi333 en Chocolat vinden dit leuk.
  5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik heb bij alle 3 mn zwangerschappen gesport tot ongeveer 4 weken voor mn bevalling. Het was niet heel intensief en onder begeleiding van de fysio ivm bi, maar ben echt wel blijven bewegen.
    Als het voor jou niet goed voelt moet je het niet doen, maar waarom niet?

6. Manque

Manque Niet meer actief

Het lijkt me juist wel gezond om te blijven bewegen. Maar meer dan 25 kilo tillen wordt afgeraden, dus ik neem aan dat dat ook voor gewichtheffen met 25+ kilo geldt.

7. Aardbeitjes

Aardbeitjes Bekend lid

24 jul 2017
    837
    713
    93
    Vrouw
    Heel goed zelfs dat iemand dit doet! Een zw is geen reden om te gaan bankhangen, zelfs super ongezond. Daargelaten de vrouwen die door medische redenen plat moeten..

Ik sport wekelijks en voel me er super lekker bij. Liever strak tijdens de zw en met conditie een bevalling in hoor :)

bosi333 vindt dit leuk.
  8. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Er is natuurlijk nog heel veel verschil tussen hard sporten en bankhangen en je vol vreten het is niet het een of het ander.

Maar als je je goed genoeg voelt en je nog kan sporten waarom niet. Je moet jezelf zeker niet afbeulen maar in beweging blijven is wel goed.

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als je het een naar gezicht vindt dan kijk je niet. Probleem opgelost :thumup:

Boommm, Draaikont, Baloo en 13 anderen vinden dit leuk.
  10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    Lijkt me prima, sporten tijdens je zwangerschap. Ik heb nog veel gezwommen tot net voor mijn bevalling ;). Ik wou dat ik wat sportiever was geweest haha, dan had ik nu minder kilo's eraf te werken :D

Als je het naar vind om te kijken zou ik het niet meer kijken!

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wat is hier niet normaal aan?

https://www.instagram.com/p/BaB9mESlki1/

Ik zie een vrouw met 30 wkn zwangere buik, die er in mijn ogen heel gelukkig en gezond uitziet.
    Als je altijd op hoog niveau en je bent zwanger, hoef je niet direct op de bank te gaan zitten hoor en uit te dijen!
    Dat gezeur altijd over een ander!

Aardbeitjes, Meiske2015 en Chocolat vinden dit leuk.
  12. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Overigens zat ik met 40 wkn rustig op de fiets hoor 20 minuten, als je zwanger bent, ben je niet ziek hoor!

13. Nescio

Nescio Niet meer actief

Kan prima, als je lichaam het aankan waarom niet? Ik heb zelf tijdens mijn zwangerschappen yoga gedaan en gewandeld, dus wat ik normaal ook doe. Er is inderdaad nog een wereld van nuance tussen hard sporten (heb ik nooit gedaan en ik houd er niet van) en bankhangen.

Ik heb een vriendin die vroeger marathons liep op nationaal niveau. Die ging tijdens haar zwangerschappen dus ook gewoon hardlopen, tot in de 8e maand.

14. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    Lijkt mij ook geen probleem, ik heb ook nog flink gesport toen ik zwanger was. Ik zou er niet mee starten als je 30 weken zwanger bent, maar als je het gewend bent kan het echt geen kwaad.

15. iMoeder

iMoeder VIP lid

30 okt 2015
    5.943
    6.290
    113
    Sporten is natuurlijk gezond als je zwanger bent. Maar dat overdreven zware oefeningen doen en met je zwangere buik nog ondersteboven aan een paaldans wedstrijd mee doen... Ik krijg dan het gevoel dat zo iemand gevaarlijke dingen doet, om maar views op YouTube te krijgen. En dat is dan hetgeen wat me tegen de borst stoot. Niet zozeer dat gesport zelf. Al lijkt het me niet goed voor je baby als je van zo een paal af klettert. Meer het idee dat iemand bewust een risico neemt omdat er geld verdiend moet worden.

Ik heb wel eens een YouTuber gezien in een interview die ook zei dat je als YouTube ster niet even kan stoppen. Je moet gewoon regelmatig wat posten anders ben je binnen no time uitgerangeerd. En dan kun je het wel schudden met je kanaal. Even pauze nemen omdat een familielid is overleden, of omdat je zwanger bent. Dat kan dus niet, je fans willen content. En je moet dan niet vergeten dat deze mensen voor hun inkomen afhankelijk zijn van een YouTube kanaal, van hun Instagram account etc. Zonder sociale media komt er geen geld binnen. Dat maakt het in mijn ogen wel wrang.

Mensen doen sowieso steeds vaker rare dingen op YouTube, soms met hun eigen kinderen, om maar geld te verdienen. Dat gaat dan natuurlijk een stuk verder dan wat sporten met een buik. Maar vind dat echt erg. Laatst is nog een vader zijn kanaal verwijderd omdat hij al jaren steeds zijn kinderen in de zeik neemt of ze de stuipen op het lijf jaagt. En dat dan op YouTube zet. Hoe meer huilende kinderen, hoe meer views.

tuc, fafa en puzzelstukje vinden dit leuk.
  16. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik bleef ook gewoon bootcampen voor zwangere vrouwen. Kan best, gewoon rustig aan doen

17. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja kan zeker wel.

Mijn moeder was gymjuf en stond tot 40 weken gewoon nog lekker les te geven. Bij alle drie de kinderen. ( allemaal pas met 42+ weken geboren)
    Je voelt zelf wel aan of dat kan.

Maar ik volg haar dus ook...en ze heeft al een hele tijd niet gesport trouwens. Dus ik denk dat ze oude video's post nu.

Ze had laatst namelijk een post dat het niet meer goed voelde om te sporten en ze al 6 weken ( geloof ik) helemaal niks meer heeft gedaan.

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik deed dat bij beide zwangerschappen...op de bank hangen en volvreten... ha ha.

Heerlijke tijd. Zou het zo weer doen.

Ok...ik fietste wel en ging wandelen met de hond. Dus bewegen deed ik ook wel.
    Maar een pizza in de ochtend tijdens de eerste weken ( ik was erg misselijk maar pizza ging er in als koek) heerlijk. :p Moet er nu niet meer aan denken :roflmao:

19. DN2017

DN2017 Fanatiek lid

1 jun 2017
    1.352
    1.926
    113
    Vrouw
    Hahaha heerlijk:Dik denk dat ik dat met vlagen ook zeker ga doen als ik eenmaal zwanger ben. Lekker pizza en chocolade eten en extra dutjes. Maar ook naar de sportschool haha:D

bosi333 vindt dit leuk.
  20. Betsy

Betsy Niet meer actief

Wat ik daar van vind? Niks.
    Ja, dat ze het lekker zelf moet weten.

Deel Deze Pagina