Miskraam, EUG, of toch gewoon zwanger?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tease, 19 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Hoi Hoi Allemaal,

Ben nieuw hier...!

Maar hoe vaak komt dit voor een EUG? Hier in Nederland?
    En vanaf hoeveel weken kun je dit merken.
    Wat voel je?

Ikzelf, ben er pas net achter dat ik zwanger ben aldus de vroege thuis test van predictor.

Alle andere testen zijn negatief, de gewone.

Huisarts wil geen bloedtest af nemen om te controleren, of het allemaal we ok is.

Gister middag kreeg ik behoorlijke krampen, en pijn bij mijn schouders. Dit is nu inmiddels al weer rustig. Ik was bij huisartsenpost geweest en die hebben me weggestuurd, die zeiden eerst dat ik niet zwanger kon zijn, totdat ik de test onder hun neus schoof, toen was het zo dat ik een blaasontsteking had, toen wilde ze ineens met een test van hun controleren, deze was negatief. Maar zo zijn alle testen van de Etos, Clearblue, Predictor enz enz ook. Alleen de vroege testen van Predictor zijn positief. Dus ze zei je bent niet zwanger en dit is een miskraam 2 druppels bloed toen, beetje bruinig, en waterig.

Ik heb in totaal nu 6 druppels bloed verloren, en het was een beetje bruinig, rozig waterig. Ik vertoon nog steeds de zwangerschaps kenmerken die ik nu al 5 dagen heb. Misselijk & overgeven, hele pijnlijke borsten, aders die ineens zichtbaar zijn op mijn borsten. Veel plassen, veel honger, moe...

Ik weet dat ik waarschijnlijk nog heel vroeg erin zit, alleen heb al 3 keer eerder gehad dat het vruchtje niet wilde innestelen wat resulteerde in een hele vroege miskraam, aldus mijn gynaecoloog.

Daarnaast zijn we er al dik 2 jaar mee bezig en wil het gewoon niet goed lukken.

Nu eindelijk wel dacht ik maar nu twijfel ik ook omdat die huisarts op die post zo raar deed.

Heb daarnaast ook nog de ziekte van Graves (schildklier ziekte)

Wat ik nu nog voel is af en toe krampjes, steekjes links rechts midden boven onder in mijn buik, voelt beetje als spierpijn. Verder heb ik steeds het gevoel alsof ik moet poepen (bah klinkt dat vies). Maar als ik dan ga zitten dan komt er niets. Ik weet niet heel goed hoe ik het uit moet leggen... Buik voelt "vol". En hij is een beetje opgezet. Daarnaast voelt het heel anders allemaal dan de gewone buikpijn die ik heb als ik ongesteld ben of moet worden. Dat doet echt zeer. De krampen van gisteravond waren nog minder dan dat.

Mijn eigen huisarts is woensdag pas weer aanwezig, de andere huisartsen in de praktijk luisteren niet naar je en sturen je weg met allerlei klachten. zo ook met mijn schildklier ziekte.. ik was overspannen moest maar met een psycholoog gaan praten achteraf bleek ik dus een schildklier probleem te hebben.

En ik ben het nu helemaal kwijt.. Wie o wie kan me helpen.... geruststellen.

Thanks,

Dikke knuf,

2. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Ik ben bang dat ik veel slechte dingen heb gehoord over de vroege thuistest van predictor. Wanneer zou je ongesteld moeten worden?

3. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    #3 Tease, 19 jun 2010
    Laatst bewerkt: 19 jun 2010
    Hey Odess,

Dat had ik achteraf ook gelezen.

Ik ben volgens mij rond de 23ste of 24ste van mei voor het laatst ongesteld geweest. Ik ben meestal 3 dagen heel hevig ongesteld en dan 2 dagen extreem weinig. Mijn cyclus is 25 dagen.

Liefs,

4. YellowButterfly

Weet je wanneer je je eisprong hebt gehad en hoe ver je daar nu na zit? Ik ben bang dat je maar beter niet uit kan gaan van die ene posi test (als een man al posi kan testen...). De testen van Matcare & kruidvat bevallen mij prima, eens kijken wat die zeggen? Als je zwanger bent zouden die met een paar dagen positief moeten zijn :)

5. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Eisprong weet ik zo goed als zeker tussen 6 en 8 juni.

Die kruidvat testen van 2 voor 5 euri? Die zal ik dan nog wel een keer halen maandag en nog maar een keer testen.

Voel me wel anders dan anders, verlies wel een heel klein beetje bloed maar echt ongesteld nee, als ik dat ben is dat echt hevig.
    Dan kan ik om het half uur naar de wc tampon verwisselen.

Nu is het maar een paar druppels.

Heb wel wat pijn links en rechts onder in mijn buik steeds van die steekjes heel apart gevoel.

6. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Dit is 1 van die testen

7. YellowButterfly

Het kan vanalles zijn, wellicht is de innesteling later of is je eisprong toch later geweest. Maar ik begrijp dat je in principe vanaf vandaag dan over tijd gaat zijn. Ik zou zeggen een kruidvat test proberen en kijken wat die zegt! Verder kan je helaas alleen maar afwachten hoe lastig het ook is!

Wat een aparte lijn trouwens op de test, ook niet helemaal breed, of is hij zo opgedroogd?

8. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Odess,

Hij is zo opgedroogd, hij was rozer, binnen de 5 minuten.

Ik vond de strepen ook raar maar de 2de is ook ongeveer zo opgedroogd.

Maar als er geen of te weinig Hcg in je urine zit zou hij uberhaupt helemaal niet reageren denk ik. Netzoals bij die andere testen.

Ik kijk het nog eventjes aan. En ga maandag nog een test halen en dan maar zien.

Hoop eigenlijk dat ik zsm ongesteld wordt zodat we weer opnieuw kunnen proberen dit gewacht is ook niets ;)

Thanks!

9. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik zou wel op blijven letten op een eug. Maar ook dan moet je hcg stijgen. eug komt in 1% van de zwangerschappen voor.
    pijn in je schouder is wel een symptoom.

Maar goed aan de andere kant heb ik ook gehoord dat zelfs mannen positief testen met de predictor test.
    Die predictor test is trouwens helemaal niet veel gevoeliger dan bij de kruidvat test.
    De predictor heeft volgens mij 20 eenheden hcg nodig en de kruidvat/clearbleu 25, verschil van een paar uur dus...

10. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Hi Tease,
    Ik zou ook even die KV test doen als ik jou was.

Ik heb een EUG gehad, en geen last van schouderpijn, maar wel eerst gewoon ongesteld geweest, steeds steken op een bepaalde plek in de buik (achteraf dus de eileider) en ook het gevoel dat ik moest poepen (klinkt inderdaad lekker...) met licht bloedverlies. Op een gegeven moment sloeg ik echt dubbel van de pijn, overgeven en alles en ben ik naar de eerste hulp gegaan en volgende dag geopereerd (was toen 6,5 week).

Ik hoop dat het vals alarm is, maar hou het in de gaten! Succes!

11. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Hey Martini,

De steekjes die ik voel zitten links echt richting mijn lies.

heb geen idee wat dit is.. ik bloed wel nu maar om nou te zeggen dat ik ongesteld ben... het voelt heel anders in ieder geval dan ongesteld zijn.

Thanks

12. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Moest net naar de wc rennen omdat ik wat voelde lopen (sorry voor de vieze praat).

Ging zitten en kwam heeeeel veeel bloed uit in een keer....
    Verder wat geligs.... ben hier niet zo bekend mee verder...

Dus i guess it`s over.. en dat streepje van vanochtend zal vast het laatste b-tje hcg zijn geweest wat er te meten viel...

Helaas, nieuwe ronde nieuwe kansen zeg ik dan maar...

13. YellowButterfly

Vervelend Tease, maar wel fijn dat het nu duidelijk is! Hopelijk snel een duidelijke streep voor jullie!

14. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Een update van mijn kant...

Vanmiddag had ik ineens weer krampen vlak na dat ik bij de HA was geweest om bloed af te laten nemen...

Ging steeds erger bloeden, liep gewoon langs mijn benen(sorry), even hield het op.

Veel spanning onder in mijn buik en aan de zijkant, dit had ik al vanaf vrijdag avond. Met af en toe fikse steken.

Ik heb ooit een water echo gehad en de pijn die ik hierbij voelde nadat het klaar was, had ik nu ook een beetje maar dan erger.

Vanavond bij vriendinnen geweest in Almere.. Voelde me daar niet zo lekker dus dacht kom ga snel naar huis, lekker bank hangen of lekker slapen. Onderweg in de auto voelde ik iets van *KNAP* of *PATS*...
    en in 1 keer was de spanning onder in mijn buik weg, alleen nu voelde ik me slapjes worden en niet goed, misselijk, duizelig, rillerig & shaken. Dit alles terwijl ik aan het auto rijden was.

Het ging over in een fikse paniekaanval waardoor ik bijna flauwviel...
    In de auto telefoon gezocht manlief op gebeld die heeft met het laatste stukje naar huis toe gepraat.

Thuis aan gekomen naar de wc gerent, gaan zitten en tampon eruit (vieze praat sorry again).. Bloed gutste eruit... voelde me nog steeds niet okay, Manlief had de bloeddrukmeter gepakt en mijn bloeddruk was 160/100 en hartslag van 120 even daarna (1 minuutje later) toen ik wat meer op mijna demhaling terug ging letten werd hij wat lager maar bleef hoog. 145/90 hartslag 110.

Manlief heeft gelijk HAP gebeld, vrouwtje aan de andere kant wilde mijzelf spreken en hield me aan de praat. Vroeg van alles, en vroeg of ik naar de praktijk kon komen of dat de HA naar mij toe moest komen. Ik zeg kom die kant wel op.

Aangekomen is HB gecontroleerd die was 7,5.
    Bloeddruk was stuk lager nu gelukkig, 120/85 hartslag nog rond de 100. Daarna kwam de HA, lieve vrouw. Haar verhaal verteld. En ze zei ik ga eens even kijken. Weer zo een eendenbek 2de binnen 3 dagen tijd. Ze vond dat het inderdaad wel hevig bloedde.

Na een 3 kwartier met mij bezig geweest te zijn, vertelde ze me dat ik nu de miskraam kreeg, en dat hij flink hevig is. Omdat mijn bloeddruk hoog was en niet laag concludeerde ze dat er geen inwendige bloedingen aanwezig konden zijn..

Ben nu weer thuis, en kan niet slapen, durf gewoon niet te gaan slapen. Wat betreft de miskraam, het is vervelend maar ik ben erg nuchter en denk, nieuwe ronde nieuwe kansen. Niet bij de pakken neer gaan zitten. Maar heb het gevoel dat mijn gevoel/lichaam nu een loopje met me neemt...

Ga even kruikje en koppie thee maken en proberen toch nog even te slapen..

Liefs

15. YellowButterfly

Jeetje meid wat heftig!! Wat apart dat je een knap voelde! Heftig hoor, ik hoop dat je je snel beter voelt! Knuf!

16. lydia1986

lydia1986 VIP lid

16 aug 2009
    22.737
    2
    38
    Vrouw
    pm'er kinderdagverblijf
    uden -> NB
    phoe indd wat heftig... sterkte en beterschap !

xx

17. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik moet eerlijk bekennen dat ik het een beetje vreemd vind dat je een knap voelde en zo hevig bloed. Mocht je nu een miskraam hebben en je bent op 24 mei voor het laatst ongesteld geweest, dan zou je nu pas 4 weken zwanger zijn en is het allemaal nog zo klein dat je niet zo hevig zou mogen bloeden hierdoor en een knap (meestal van het vruchtwater) kan ook bijna niet.
    Het is dus niet dat ik je niet geloof hoor, zeker niet, maar vind het gewoon een vreemd iets en vraag me af of er dan niet iets anders aan de hand is.
    Misschien zit ik fout met mijn berekening en is het verhaal anders, maar dit maak ik op uit jouw tekst. En als dat allemaal klopt zou ik toch voor de zekerheid weer even bij de huisarts langs gaan.

18. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Update,

Kom net bij gynaecoloog vandaan.

Er is een echo gemaakt, maar baarmoeder is achterovergekanteld, het slijm aan de wand is normaal dik.

Ik bloed wel heel erg, maar daar konden ze geen oorzaak voor vinden. Eierstokken zijn ook schoon en netjes vol met eitjes-to-be. (folikels weet niet hoe je het schrijft).

Ze hebben bloed afgenomen voor HCG te bepalen ik hoor vanmiddag de uitslag hiervan is het boven de 10 dan moet ik over 2 dagen weer prikken kijken of het meer is geworden.

If so, dan groeit het toch, en is dit zo een "ongesteldheid" tijdens de zwangerschap.

Ik weet dus eigenlijk nog niets.

Het knappende geluid, leidde hun terug aan mijn darmen waarschijnlijk door verstopping dat ik een fikse borrel gevoeld heb als een knap.

Hou jullie op de hoogte als ik vanmiddag iets hoor.

En lin80 ik verzin niet zomaar iets... omdat ik het niet vertrouwde ben ik ook vandaag direct bij Gynaecoloog geweest.

19. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    ik wil je even veel sterkte wensen

20. gimena

gimena Niet meer actief

veel sterkte