zo onzeker, maar waarom?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Braampje88, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Braampje88

3 jul 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Iedereen allereerst gefeliciteerd met de zwangerschap!
    Ik ben 17 weken in verwachting van mijn 1e kindje.
    Spannend natuurlijk en alles is nieuw.
    De zwangerschap verloopt tot nu toe prima. Her en der wel kwaaltjes maargoed dat hoort erbij. Ik loop wel bij de gyn vanwege mijn eigen gezondheid.
    Toch is het telkens weer als de volgende echo/controle in de buurt komt dat ik super onzeker word of alles nog wel goed is. Ik maak mezelf er echt een beetje gek mee terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen reden toe heb. Ik probeer wel te relativeren en praat erover maar het helpt niks...
    Wie herkent dit ook en hoe ga je ermee om?
    Alvast bedankt.

2. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik ben op dit moment bijna 15 weken zwanger van ons 2de kindje. En ik herken het helemaal. De eerste zwangerschap had ik dit helemaal niet, en ging ik er vanuit dat alles wel goed zou komen. Nu bij deze zwangerschap ben ik juist wel heel onzeker. Iedere keer weer een hele opluchting als ik het hartje hoor kloppen bij de verloskundige. Straks als je de baby dagelijks voelt dan wordt de onzekerheid wel minder. Maar tot nu toe tel ik de dagen/weken naar elke afspraken af.

Fijne zwangerschap!

3. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

15 jun 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Ik heb het ook. Alleen bij mij komt het Door mijn miskramen ook al waren die in het eerste trimester. Ik ben daardoor goed wakker geschud. Ik probeer ook te relativeren maar lukt niet altijd. En inderdaad als je het kindje gaat voelen schoppen brengt dat geruststelling met zich mee.

4. Braampje88

3 jul 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    gefeliciteerd! Dankjewel voor je reactie. Ik hoop inderdaad zodra ik het ga voelen dat de onzekerheid minder word.
    Voel me soms gewoon schuldig tegenover mn kindje...

Jij ook een fijne zwangerschap

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik vind sowieso dat je wel van mijlpaal naar mijlpaal toeleeft. Tenminste dat heb ik heel erg.

Stukje onzekerheid blijft wel. Ook nu ik mn kindje dagelijks goed voel bewegen. Denk dat dat wel voor meer vrouwen zo is. Je wilt toch dat alles goed gaat met je kindje :)

6. angel02

angel02 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.866
    1.943
    113
    Ik ben nu 33.5 en ben ook wel.onzeker nog af en toe hoor vooral als ik hem even niet voel.dus ben altijd blij dat ik bij de gynaecoloog zijn hartje hoor.haha

7. Braampje88

3 jul 2014
    10
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal, toch wel een geruststellend gevoel dat meerdere dames die gevoelens hebben...nog 5 nachtjes slapen dan mag ik weer voor controle hihi

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    snap wel dat je er onzeker van kan zijn hoor!
    mijn vorige zwangerschap is helaas niet goed gegaan dus vind het ook erg spannend als ik mijn eerste echo morgen krijg.
    nog even geduld en dan kun je je kindje voelen bewegen en dan weet je dat het goed gaat elke keer als je je baby voelt.
    het blijft toch elke keer wel spannend zolang je het nog niet voelt..
    hoop dat je je straks weer gerust gesteld voelt!

9. blondie21

blondie21 Bekend lid

15 mrt 2015
    611
    0
    0
    turkije
    Ik kan je hier helemaal in vinden!

dit word voor ons eerste kindje en eigenlijk denk ik elke minuut wel van: "leeft "het" nog?, zal alles nog wel goed gaan?"
    Gelukkig heb ik morgen een echo om voor mezelf op een een of andere manier "zekerheid" te krijgen dat het embryo nog leeft.
    6 weken 4 dagen*

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Hier heb ik tot nu toe prima zwangerschap en ook onzeker. Kunnen ze het hartje wel vinden is er wel activiteit van kindje op de echo, ziet alles er wel goed uit.meestal begint dat gevoel 3 dagen voor afspraak bij vk.

Denk dat het straks minder wordt wanneer je je kindje kan je voelen hoewel het dan ook eng kan zijn als je tijdje niks voelt.

11. meid84

meid84 Lid

9 dec 2014
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik herken dit heel goed. Had het bij mijn eerste en nu tweede zwangerschap ook. Wij zijn nu in verwachting van een tweeling en vind het allemaal doodeng. Stukje onzekerheid en spanning blijft.

12. bengelke

bengelke Bekend lid

21 feb 2011
    746
    74
    28
    Berendrecht
    Herken je hier wel heel goed in! In het begin verwachte ik bij elke controle dat ons kindje zou overleden zijn, ik ging echt met de bibber naar de gynaecoloog...
    Nu is dit al wel wat gebeterd, zeker nu ik haar voel bewegen, maar als ik haar een dag eens minder voel, dan maak ik me weer zorgen...
    Volgende week woensdag weer naar de gynaecoloog... Ik kijk er zo naar uit, hopelijk wordt ze weer gezond bevonden, vind het nog steeds super spannend...
    Denk dat die gevoelens heel normaal zijn, is je overbezorgd moeder instinct of zo dat naar boven komt... :D

13. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    Ik ben nu zwanger van de 3de en bij alle 3 heb ik dit gehad tot ik ze goed voelde. Nu vind ik het weer spannend hoe het kigt en hoe mn bloeddruk is. Zo zal het bij mij wel blijven tot de bevalling.
    Probeer je er niet te druk om te maken. Ik zeg altijd... het komt zoals het komt.

Deel Deze Pagina