homeopatische medicijnen tegen stuwing?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Druif78, 11 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik heb ooit wel eens gehoord van pilletjes of thee die zouden helpen bij stuwing. Aangezien ik geen BV ga geven ben ik geïnteresseerd; weet iemand hoe het heet?

2. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Weet niemand dit?

3. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je het best een Homeopaat kan bellen.
    Persoonlijk sta ik zeer sceptisch tegenover Homeopathie. Als je wil weten waarom, adviseer ik je op wikipedia eens te lezen over Homeopathie.
    Ik denk dat je het best een strakke BH aan kunt doen en kan afwachten. Misschien valt het wel heel erg mee!

4. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Heb even gegoogled voor je en kwam uit op phytolacca decandra D6 tegen stuwing. In combinatie met koude compressen e.d. Ik heb witte kool bladeren gebruikt en dat was ook erg fijn!
    Denk dat je dat moet bestellen bij de apotheek.

Me81: dat is iets heel persoonlijks en dat was denk ik de vraag ook niet van ts. Ik kan me best voorstellen dat mensen sceptisch zijn, maar ik ben er juist heel erg enthousiast over. Kijk bv naar Cinababy. Homeopatisch, maar het werkt!!

Sorry ts, voor de topicvervuiling :)

5. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Ik sta op bepaalde gebieden zeer sceptisch tegenover de reguliere geneeskunde. Als je wilt weten waarom, adviseer ik je het boek "wat artsen je niet vertellen" eens te lezen! ;)
    De één heeft veel baat bij homeopathie, de ander niet. Ieder zo zijn ding toch?

TS, ik zou het inderdaad even navragen bij de apotheek. Die kunnen dat volgens mij opzoeken in de computer.

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Ik weet dat er medicatie bestaat die het op gang komen van BV afremmen, maar dit zouden heftige medicijnen zijn met mogelijk ernstige bijwerkingen! Bij mn eerste heb ik het ook zonder gedaan en dat was best te doen ;) maar goed, als het niet hoeft die dagenlange stuwing: prima!
    Ik ( als ziekenhuis "pleeg" nota bene, sta wisselend tegenover homeopathie. Totaal geen baat bij cinababy, kindival of chamodent gehad. Maar soms is het idee dat je "iets" doet al beter dan "niets" doen. En baat t niet dan schaadt t niet dus ik wilde het iig proberen.

7. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Heb je zelf ook die phytolacca gebruikt? Of alleen die witte kool bladeren. Zijn die bladeren ook qua stuwing werkzaam ( de kool) of meer vanwege de vorm en de koelte?

8. ientje

ientje Fanatiek lid

7 jun 2010
    2.999
    0
    36
    Nee ik heb t zelf niet gebruikt, had het vanmorgen ff voor je gegoogled.
    Die koolbladen moet je ook even knakken zodat er sappen vrijkomen en die zijn ook goed tegen stuwing, naast dat t lekker koud is. Was voor mij genoeg.

9. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bij homeopathie altijd een officiele homeopaat advies vragen. die middeltjes van dr vogel, sorry maar dat noem ik geen homeopathie...ik heb heel veel baat bij allerlei homeopathische middelen als ik naar mn arts ga, dus wat er op wiki of google staat geldt zeker niet voor mij! ik heb 4 maanden een chronische koortslip gehad (mn hele mond wel te verstaan) middeltjes als zovirax en heel dure pillen van de reguliere farmaceutische industrie hebben NIETS geholpen en twee weken homeopathie en ik was er helemaal vanaf...

gewoon proberen het is 't waard maar dan dus wel bij een arts!

10. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    goed boek!

:D

11. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ik had ontzettend last van stuwing (au au au!). Ik heb witte kool bladeren geprobeerd, masseren onder hete douche, koude washandjes, pcm....maar niets hielp. Wat was ik blij dat toen het voorbij was!!
    Ik had graag een of ander pilletje geprobeerd als ik er vanaf had geweten :(

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Als je bij voorbaat geen bv wil geven dan moet je dat meteen aangeven na de bevalling, dan kan je een medicijn krijgen wat meteen alles remt en dan heb je als het goed is geen stuwing.
    Dat schijnt niet meer te kunnen als je eenmaal bv geeft.

13. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

hier een hele strakke bh gedragen en heb totaal geen last gehad van stuwing. Het was een klein beetje gevoelig, maar dat was het ook. Heb geen medicijnen geslikt, ivm mogelijke bijwerkingen.

Nu heb ik wel een keizersnede gekregen, weet niet of het dan anders is als je natuurlijk bevalt.

14. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Deze medicijnen schijnen gevaarlijke bijwerkingen te hebben en die geven ze vooral bij heftige situaties zoals doodgeboren kindje ofzo, heb ik mij laten vertellen...

15. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Bij ene keizersnede schijnt het soms wel lastiger zijn als je BV wilt geven omdat de BV soms moeizaam op gang komt, iets wat dus prettig kan zijn als je het sowieso niet wilde geven ;)
    Vorige keer heb ik er ook niet heel veel pijn aan gehad, maar ze waren wel enorm :$ en de lekkage vond ik heel genant en vervelend/ vies.

Iemand nog ervaring met die phytolacca pilletjes van VSM??

16. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hmmm, het gaat wel om de voeding die jóu lichaam speciaal aangemaakt heeft met de natuurlijke bedoeling het aan je kindje te geven.
    Beetje rare uitspraak.
    Het lijkt me eigenlijk sterk dat die pilletjes van VSM iets gaan doen voor je, daar homeopaten over het algemeen er pró borstvoeding zijn. Ik denk dus dat het eerder bedoeld is om de stuwing iets te verlichten/verzachten, niet om de melkproductie te remmen of te laten stoppen. (zo iets kan ook niet met homeopathie.)
    Maar nogmaals, loop toch even binnen bij een apotheek en vraag het, dan weet je het!

17. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    #17 Maedra, 15 aug 2011
    Laatst bewerkt: 15 aug 2011
    Je kunt je misschien door een arts laten voorlichten over het gebruik van die medicijnen en mogelijke bijwerkingen? Ik heb die inderdaad geslikt (ik geloof Dostinex) en had helemaal geen last van stuwing, het hield meteen op zeg maar. De eerste twee dagen was ik wel wat slap en flauw maar niet heel ernstig zeg maar.

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Nouja, rare uitspraak of niet... het is niet mijn bedoeling om BV moeders tegen het hoofd te stoten, sorry hiervoor als dat wel zo overkwam! Ik wil al helemaal geen discussie op gang brengen over wel of geen BV. Die keuze heb ik allang gemaakt en ik voel geen behoefte om dat verder te verantwoorden naar anderen toe. Ik wilde alleen tips vragen aan mensen om de stuwing zo vlot mogelijk te laten verlopen.

19. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    En had jij niks gehoord over de bijwerkingen oid?? En niks gevoeld of gemerkt?

Ps: ik zie je onderschrift en krijg spontaan kippevel.... wat verschrikkelijk voor jullie! Heel veel sterkte met het verlies en verdriet....

20. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Dank je wel. :)

Mij is alleen verteld dat je er een lage bloeddruk van kan krijgen, verder niets. Maar als er meer mogelijke bijwerkingen zijn dan kan een gyn je dat vast wel vertellen denk ik?

Deel Deze Pagina