Het moet niet gekker worden...aaahhh

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door missguit, 27 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Wie heeft dat nog meer?
    Dat als je bij de kapper komt, bij de kassa afrekent of weet ik veel waar..
    O, je buik is best al groot of niet?
    Hoe lang moet je nog? ja nog 13 weken ongeveer is dan mijn antwoord.(of het ligt aan mijn kleding wat ik aanhad..wit hemdje met daarover een vestje met 3 knoopjes vast..dat het dan groter lijkt ofzo:()

Terwijl als ik het met buikfotó's hier op het forum vergelijk...zelf best wel mee vindt vallen...Maar goed wie ben ik..
    Maar dit is nu al de 2e die het binnen 2 dagen zegt en ik kon d'r echt wel haar nek omdraaien:x;)..misschien dat ze het niet zo bedoeld...maar ik denk dan ja echt?terwijl de VK afgelopen woensdag nog zei nee hoor alles klopt qua termijn....Pff..het zullen mijn hormoontjes wel zijn;)...

Ben benieuwd wie dit ook wel eens hoort..

Groetjes, Missguit

2. zonne bloem

zonne bloem Bekend lid

26 aug 2011
    989
    0
    0
    mensen gaan de gekste dingen roepen
    ik vond t wel grappig maar ben blij dat ik straks weer "normaal" over straat kan!!

mensen kijken me soms na! (en zo bol ben ik echt niet hoor kan veul erger)
    maa ze zien een vrij jonge meid (23) en dan zo een buik en dan zie je ze allemaal bedenkelijk ijken en me volgen echt genial!

laatst een vrouw in t centrum " GOOOOH kan niet lang meer duren of wel!!!"

ehhh nee nog 2 weekjes (was het toen)

echt dat ik denk, waaaat.... oh duuus!!!
    heel de buurt vraagt me hoe t gaat en hoe lang ik nog moet (we wonen hier nu 1 jaar... maar ik word door mensen gevraagd dat ik denk, ken ik jou? hihi)

wen er maar aan, mensen kijken je aan, en vragen de mafste dingen...

laatst vroe ik ergens wat, en die persoon had moeite mijn gezicht aan te kijken :p ging steeds omlaag whahahahahahahaha
    ik lach er maar om :D

3. Arnoe

Arnoe Bekend lid

1 sep 2010
    869
    1
    0
    Ik vind het wel leuk al die positieve aandacht :D ga het straks weer missen denk ik... :)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar waarom is dat erg dan, zo'n opmerking over je buik?

5. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Ik vind het niet echt vervelend eigenlijk, ben nog nooit zo veel door vreemden aangesproken, maar ik vind het wel leuk (tot nu toe hahaha). Opmerkingen zijn heel verschillend, de één vindt het een bescheiden buikje, de ander vindt dat ik al een flinke buik heb.... Laatst deze 2 opmerkingen op dezelfde dag gekregen, met dezelfde kleding aan dus hahaha. Denk dat het ook maar net is wat de ander zelf gewend is ofzo...

6. Anoniem1211

Anoniem1211 Bekend lid

14 jun 2011
    587
    5
    18
    NULL
    NULL
    Ik herken het wel! Ik heb het gevoel dat sinds ik zwanger ben iedereen openlijk zijn mening over me mag geven, terwijl dit anders nooit gedaan wordt! Het ligt ook aan mezelf, maar ik word er heel onzeker van en kan er ook niet heel goed tegen!

Maar zoals Missguit zegt, het zullen idd wel de hormoontjes zijn :)!

7. ninaroos

ninaroos Lid

17 apr 2012
    84
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van die opmerkingen word ik inderdaad ook wel eens moe. 'Goh, das al een flinke buik zeg. Hoe lang moet je nog?' Vervolgens vertel ik nog 11 weken, krijg ik de reactie, 'oooh, dan is ie nog maar klein..' ik gek, mensen gek???

Wat ik veel vervelender vind is dat onbekenden ineens aan je buik gaan zitten aaien. Stap automatisch achteruit. Alsof je normaal ook ineens aan mn buik gaat staan voelen...

8. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik herken het, kreeg vaak de vraag of het er geen twee waren. Meestal antwoordde ik dan: "heb je het niet gehoord dan?! Het zijn er vier!" en dan die gezichten!! Echt grappig :D

9. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Jaaa ik vind het ook zo vervelend! En dat komt echt echt door de hormonen want wat is er eigenlijk nou erg aan om op straat aangesproken te worden? Maar inderdaad, het kan zó irritant zijn.
    Ik voel me soms een heuse attractie want iedereen kijkt om :).
    En ik? Wanneer ik niet zwanger ben en ik zie een zwangere vrouw lopen dan kijk ik soms ook even. Gewoon, omdat het een prachtig gezicht is.

Goh wat ben ik rationeel aan het praten :p Je zou niet zeggen dat ik soms witheet aanloop als er weer iemand begint over mijn buik of wat er dan ook veranderd is tijdens mijn zwangerschap :p.

10. missguit

missguit Bekend lid

17 mei 2011
    886
    1
    16
    Ach ja het zullen deels hormonen zijn, maar misschien maakt het me ook wel onzeker van oow vind jij m echt groot dan?en dan kan ik dan weer over gaan piekeren..maar goed...gewoon niet teveel over nadenken;)

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Tja, de een vindt je buik groot, de ander zal 'm klein vinden... lekker belangrijk. Formaat van je buik zegt helemaal geen ene moer, de VK meet niet je buikomvang maar checkt je op andere punten, dus daarop richten en de rest lekker ene oor in en andere uit :)

12. december

december Fanatiek lid

9 apr 2011
    2.724
    0
    0
    Waar ik laatst wel niet van gecharmeerd was: toen ik bij de supermarkt in de rij stond en opeens een wildvreemde aan mijn buik ging voelen, en dan ook nog eens haar opmerkingen erbij: 'oooh wat een mooi buikje, hoe ver ben je? Is het een jongetje of een meisje?' Ik zo: 'geen idee, we laten ons verrassen' Zij: jawel, je weet het wel, je wilt het alleen niet zeggen' MENS, IK KEN JE NIET EENS, LAAT ME MET RUST!!!

Op dat moment was ik zo verbaasd dat ik er helemaal stil van werd en niet wist wat ik moest zeggen.....

13. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Ik heb laatst 2 collega's mijn kamer uitgeschopt ;)

De ene zei:

"hoe lang moet je nog?" Ik: "nog 8 weken" hij: "ohhh dat is nog 2 maanden en je buik is nu al zooo ontzettend groot" (terwijl hij zijn handen ver voor zijn eigen buik hield)

De ander zei:

"ze heeft gewoon teveel gegeten"

Ik zei: "nou wegwezen"

Mijn reactie kwam mede omdat mijn man de avond daarvoor zei: "je buik is niet zo dik nee..." waarmee hij doelde op mijn dikke (.)(.) Dat kon ik niet hebben, want ze echt veel te groot om nog mooi te zijn (cup 75 H) en mijn man vindt ze ook niet mooi...

:(

14. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Nee ik vond het niet vervelend. Maar van de reactie's van mensen kun je ook niks op aan. De een zei tegen mij: Pfff jij staat op knappen he? Terwijl de ander zei met 37 weken zwangerschap.....Oh.....Als je tegen mij had gezegd dat je 20 weken was had ik het ook gelooft. Zo uit een lopend.

Ik vond het vervelend dat ik op vakantie was in turkije met 29 weken zwangerschap.....En ze daar zwangere vrouwen zo goed behandelen dat toen ik op de grond zat op het vliegveld een jongentje door een turkse medewerkster van zijn stoel werd ''gejaagd'' omdat ik zwanger was en daar moest gaan zitten. Er lief natuurlijk...Maar ik voelde me er erg opgelaten bij. Ik wilde niet dat een jongentje voor mij van zijn plek ging.

15. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Zou denk ik alleen maar vrolijk worden van dat soort berichten :D!

Wellicht ook omdat ik met spanning zit te wachten wanneer hier die buik nou 'ns eindelijk gaat komen!!!!

16. Dee-tje

Dee-tje Fanatiek lid

17 okt 2011
    1.435
    320
    83
    Vrouw
    Erg herkenbaar die irritaties! Alleen is het bij mij precies anders om! Ik ben nu bijna 20 weken en heb nog niet zo'n erg dikke buik, en krijg echt van Jan en alleman wel een mening te horen; ' jeetje, echt zo ver al? ik zie er helemaal niks van!' 'Goh je bent zeker pas net zwanger he?!' 'Jeetje wat een bescheiden buikje, groeit ze wel goed!?' AAARGH.. En dan nog dat gevoel aan je buik, van bekend en onbekend volk.. 'ff voelen of er al wat zit hoor' alsof ik opeens nationaal eigendom ben ofzo.:$
    En dan de allergrootste dooddoener voor mij op dit moment; 'Was t wel gepland?' en 'Goh, jullie zijn er ook vroeg bij!'.. Ben 23 jaar mensen, bijna 24 als de kleine er is, wat is hier zo bizar aan?? En wat ik hier al eerder voorbij zag komen door iemand, dat gestaar omdat ik er vrij jong uit zie voor mijn leeftijd... Pff haha doet m'n hormonen allemaal geen goed ;) Achjaa :p

17. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ben maar 158cm. Had met 15 weken al een buik van 25 weken zeg maar. Heb geen plek dus alles schiet naar voren/buiten.

Ben het inmiddels wel gewend. De buurvrouw heeft meerdere malen ongerust gevraagd of ik echt wel zeker weet dat het er geen 2 zijn.

Mensen die me nu zien denken dat ik bijna uitgerekend ben. Sja, ik moet nog ong 10 weken (zwangerschapssuiker).

Mijn vader roept als hij me ziet, pas op, daar komt De Buik ...

Rond die 15 weken schaamde ik mezelf er gewoon voor, nu niet meer, ben er nu gewoon aan gewend geraakt. En zeg als ze vragen of ik bijna uitgerekend ben, ja de laatste loodjes.......hou het open..;)

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Vond het heerlijk!

19. Babsies

Babsies Bekend lid

16 mrt 2010
    817
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja vind het ook wat hoor. Vanaf 25 weken kreeg ik ineens de vraag hoelang ik nog 'moest'? Nouja zeg!?? Het is toch een godsgeschenk dat ik zwanger MAG zijn? Maargoed.. vind het idd heel opvallend dat als je zwanger bent je een soort van publiekelijk bezit bent, dat iedereen maar ongestoord zijn mening mag geven over jou en hoe je zwanger bent en ga zo maar door. Zet ook geen foto's op facebook oid want iedereen heeft er wat over te zeggen (al is het eigenlijk allemaal positief hoor) maar wordt er gewoon moe van.. ;)
    Maar van m'n hormonen heb ik geen last hoor :D

20. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    dubbel gevoel..
    positief, als mensen je aanspreken.... of mijn dochter van 3.5 jaar, ''goh, krijg jij een broertje of zusje erbij ?? ''

negatief, soms wordt je zo aangekeken/nagekeken, je voelt je dan net een wandelende attractie...

Deel Deze Pagina