Als alles goed mag gaan wordt dit mn 3e ks. Ik heb 2 niet zulke hele prettige ks gehad. 1e was de ruggenprik zetten drama. 7x moeten prikken. Ks opzich en herstel ging goed. 2e ks is mn ruggenprik te hoog gezet waardoor ik gevoel had dat ik dood ging en dus angstig werd en het hechten duurde lang omdat mn baarmoeder niet kromp dacht ik. Daardoor werd ik plotseling onder narcose gebracht na de geboorte en werd ik 2 uur later wakker. Nu ben ik weer zwanger en zou dus normaal gesproken gewoon tot 32 of 34 weken onder controle bij vk lopen als alles goed gaat. Maar ik heb niks met de vk. Ze doen mn bevalling toch niet, weten weinig over ks en al helemaal niet mijn geschiedenis. Ik ben er angstig voor en wil gewoon veel vragen stellen. Denken jullie dat ik vanaf begin onder controle bij gyneacoloog mag?
Bij mijn vorige zwangerschap kwam ik de 1e 12 weken bij de gyn en kon daarna kiezen of ik naar mijn eigen vk wilde, of de vk van het ziekenhuis. Waarschijnlijk heeft jouw ziekenhuis ook een vk en kan je daar gewoon terecht, aangezien je sowieso in het ziekenhuis gaat bevallen?
Ik wilde zelf graag naar de VK tot 35 weken en ben nu net overgedragen aan de gyn ivm eerdere keizersnede. Als je een beter gevoel bij de gyn hebt dan zou ik gewoon eens met de poli bellen en voorleggen, wie weet kun je gewoon bij de gyn onder controle
Ik denk dat je als je er naar vraagt zeker naar de gyn mag. Ik mocht vanwege een super simpele reden namelijk ook naar de gyn. Leg je gevoel uit ze snappen het vast vanwege je vorige bevallingen.
Ik heb bij deze zwangerschap een verwijzing nodig gehad om onder controle te komen bij de gynaecoloog. En ik zie vaker een klinisch vk dan de gyn, hou daar rekening mee. Als ik jou was zou ik je verhaal eens voorleggen aan de huisarts. Wie weet heb je die verwijzing zo binnen.
Ik ben meteen doorverwezen naar de gyn. Ik heb een erfelijke ziekte en een longembolie gehad. Dus dubbele reden. Ik vind het ook een fijn gevoel! En trouwens in het zkh lopen ook verloskundigen rond.
Je mag alleen bij de gyn als je om medische redenen je daar moet zijn. Bij ons is het zo dat je met 35 weken een gesprek krijgt over je keizersnede. En daarvoor gewoon bij de verloskundige bent.
In het ziekenhuis kom je ook gewoon bij een verloskundige. Overigens doet de eerstelijns verloskundige ook de begeleiding in de kraamtijd ongeacht hoe je bevallen bent dus is het wel handig als je die kent.
Om bij de gyn te komen heb je ern medische indicatie nodig. Dit kan van alles zijn een hoge bloeddruk is voldoende overleg met je HA hoe je een verwijzing kam krijgen. Ik loop ook liever bij de gyn dan de VK. Tot 3x toe een verwijzing kunnen krijgen. Succes