wat ik zou willen vragen is, doordat we elke dag zowat gevreeën hebben ben ik zwanger geraakt nou hoorde ik dat je als je zwanger wilt worden beter om de dag kan vrijen ter bevordering van het zaad, dus kan elke dag vrijen en zwanger raken een MK bevorderen doordat het zaad dan niet zo "sterk"is..Ja beetje rare vraag en ik vind het ook moeilijk dit te stellen...
Hoi, Nee dit kan echt geen kwaad, maak je geen zorgen. Sperma heeft niets te maken met de kans op miskraam. Misrkamen komen door fouten in de celdeling als de eicel al bevrucht is. Groeten Evelien
Lieve Evelien! Harstikke bedankt voor je antwoord ik ben ook zo onceker..heb pas 20 maart een echt..na 2 miskramen...maar ja een echo kan je natuurlijk ook niet al de ckerheid geven die je zou willen..
Meestal kan je echt wel eerder een echo krijgen! In onze praktijk doen we dat echt als service na 2 miskramen. het is natuurlijk geen garantie, maar als je eenmaal een hartje hebt zien kloppen is de kans op een miskraam veel kleiner. Je kan altijd je vk bellen en je onzekerheid bespreken!
ik zit ook met mijn werk..zal niet weer willen zeggen dat ik vrij wil omdat ik "weer "zwanger ben voor een echo..ik ben alleen op de Woe. vrij en dan hebben ze maar weinig plek..maar zou ik zelf naar het AMC kunnen bellen voor een echo, of moet ik een verwijs krijge?ik ben nu ongeveer 5 weken.. en ik heb nu wat krampjes in mijn onderbuik kan dat normaal zijn? het lijkt ook alsof mijn borsten minder gevoelig zijn..ohhh ben echt erg onzeker Sorry..
Hallo, Na een miskraam heb je recht op een echo bij 7 wkn, dus je mag jou afspraak vervroegen. Overleg met jou verloskundige waar je bent aangemeld of je de echo ook in het UMC mag laten maken. Dat jou zwsverschijnselen minder worden wilt niet zeggen dat jullie zws niet goed zit. Ook kraampjes zien we bij een goede zwangerschap, jou baarmoeder groeit en daarom moeten de darmen verplaatsen, en dat gaat vaak gepaard met buikpijn/krampen. Groetjes ineke
Bedankt Ineke! alleen had ik dus gebeld met het AMC en die vertelde me dat ze pas in de 8ste week een echo doen want je ziet anders toch niet zo bijzonder veel maar ik ga dit toch nog eens overleggen met de verloskunde ik vind het eigenlijk een beetje raar dat ze zegt dat ik pas de 20ste kan komen..misschien moet ik anders maar opzoek naar een andere?