Wanneer extreme vermoeidheid over?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Pelikaantje, May 22, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

Oct 22, 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Hallo,

Ik ben sinds het begin van mijn zwangerschap heel erg moe. Als ik wakker wordt, ben ik al weer moe. Ben al 50% minder gaan werken, in mijn geval dus 14 uur. En zelfs dat gaat moeilijk. Volgens de verloskundige gaat het na zo'n 12 weken waarschijnlijk beter.
    Wie herkent dit en wanneer was de moeheid bij jou over?

Groet, Pelikaantje

2. wendelaa

wendelaa VIP lid

Nov 30, 2008
    8,641
    0
    36
    Noord Brabant
    Tja, ik herken t wel.
    Maar helaas is het bij mij dus nog niet over, zit sinds een week nu dan ook thuis.
    Kon t gewoon niet meer redden!
    Heb van de week dus bloed moeten laten prikken en urine weggebracht.
    Krijg maandag de uitslag...

Hoop dat het bij jou binnenkort lekker weer over is!

3. celia82

celia82 Fanatiek lid

Apr 14, 2009
    2,077
    0
    36
    Hallo,
    Ook ik heb er ontzettend last vn.ik sta op en heb het gevoel dat ik niet heb geslapen :(
    echt vreselijk gewoon heb ook nergens zin in en meestal rond 5-6 uur val ik weer in slaap.

Ik hoop dat het snel over is voor ons alle ;)

groetjes celia

4. sitara

sitara Bekend lid

Jan 16, 2009
    528
    1
    0
    hai

hier ook zo
    in het begin en nu naar het einde toe ook
    sta om 11 uur smorgens op, en om 3 UUR ALweer doodmoe
    dan slaap ik tot rond een uur of 5 en verbvolgens om 9 uur weer doodmoe in bed

XXX

5. petrabr

petrabr VIP lid

Oct 6, 2007
    8,000
    1
    0
    zuid holland
    bij mij was het met een week of 16 wel een beetje over, alleen zo fit als voor de zwangerschap ben ik niet (ben nu 28 weken)

6. AnneMica

AnneMica Bekend lid

Jul 11, 2007
    731
    1
    0
    Pff ik heb er nu ook zo'n last van. Helemaal sinds ik ook slecht slaap doordat ik er telkens uit moet te plassen...
    En als ik s'avonds dan eindelijk doodmoe in bed lig kan ik niet in slaap komen :(
    Nou ja ik ben ook moe dus en ik hoop dat het snel over is!
    Succes!

7. caroline16

caroline16 Niet meer actief

Ik herken het ook hoor..
    Had het in het begin van mijn zwangerschap ook heel erg,
    en het is zo rond de 16 weken overgegaan..
    Alleen nu met 26 weken heb ik wel weer dat ik heel snel moe word, lig af en toe ook gewoon overdag een uurtje te slapen..

Achja, het zal er allemaal wel bij horen..

xxx

8. Princi

Princi Fanatiek lid

Dec 30, 2008
    2,377
    0
    0
    Trainster/Muziektherapeute
    Oss
    Ja ook ik heb er last van. En ik ben nu bijna 18 weken en het is wel iets minder dan in het begin maar door het slechte concentreren/vergeten en ik zoiezo met alles langzamer ben, blijf ik wel in mijn hoofd erg moe. Ik heb dan ook nu afgesproken dat ik ipv 32 uur, ik nu 20 uur ga werken. Ik hoop dat dat zal schelen. Ik slaap wel oke, dat dan weer wel... Ik verwacht dan eigelijk zelf ook niet dat het nog echt over gaat in de zwangerschap...

9. mamalijntje

mamalijntje VIP lid

Feb 11, 2009
    6,050
    0
    0
    zoekende
    Den Helder
    Tijdens mijn zwangerschap ben ik continue moe geweest en dat ging niet over.. Vooral de laatste loodjes waren erg zwaar en daarna de eerste weken hihi.. Ben nu pas aan het bijtrekken van het slaapgebrek..

Maar hoe vervelend je je nu ook voelt straks aan het eind dan maakt alles het weer goed!!!

10. Niki

Niki Fanatiek lid

Dec 13, 2005
    1,663
    1
    0
    Venlo
    Bij mij is het eigenlijk pas overgegaan toen ik met verof ging. 7,5 week voor uitegrekende datum. Ik was ook extreem moe en ben ook minder gaan werken en heb ook nog eens extra bloed laten prikken e.d. was niks te vinden. Nu voel ik me eigenlijk TOP...!
    Tja... maar gewoon eraan toegeven, lijkt me het beste...
    Succes ermee!

Gr's Niki

11. september08

september08 Fanatiek lid

Oct 20, 2008
    3,356
    4
    38
    Bij ligt het aan een enormlage bloeddruk en erg laag hb gehalte.
    Ik zou dat zoiezo eerst even aangeven bij je vk, om dit uit te sluiten.
    Als je weet dat het gewoon bij je hoort, ga je er ook anders mee om denk ik.
    Succes

12. Tinkelbel

Tinkelbel Actief lid

Sep 4, 2008
    253
    0
    0
    Heb ik ook (gehad), vanaf 5 a 6 wkn tot ongeveer 12 a 13 wkn. Heb sinds kort de indruk dat het iets minder wordt. Werk 4 dgn in de week en ben aan het einde van die 4 dgn wel min of meer gesloopt.
    Hoe doen jullie dat met werk? Ik voel me een beetje een zeur om te moeten toegeven dat het erg vermoeiend is, zwanger zijn is immers geen ziekte. Bovendien zit ik met een contract die tegen het einde van mijn zwangerschap afloopt, nu minder gaan werken is voor mij daarom een extra grote drempel.

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik had er tot een week of 14 last van, toen werd het minder en met 27-28 weken kwam het net zo hard terug, jammer genoeg.

14. sillie78

sillie78 Actief lid

Nov 13, 2008
    392
    0
    0
    maatschappelijk werker
    Bij mij is het rond week 16 beginnen en niet meer overgegaan. Ik verwacht ook niet dat het nog over gaat....helaas

15. Pelikaantje

Pelikaantje Bekend lid

Oct 22, 2008
    917
    2
    18
    Utrecht
    Bedankt voor jullie reacties.
    Het is nog even afwachten hoe het gaat lopen.
    Maar ik heb het er graag voor over!

16. MvS

MvS VIP lid

Oct 19, 2008
    5,563
    1
    36
    Hier helaas nog steeds moe :(
    Begon zodra ik zwanger was (daaraan merkte ik het voor mijn NOD), en tot op heden is het nog nauwelijks minder geweest.
    Ik geef er wel aan toe, omdat ik anders ook minder moet gaan werken, en dat wil ik niet (werk nu nog fulltime), dus mijn sociaal leven staat op een heeeeel laag pitje, maar ach; tis voor een goed doel ;) Ik merk wel dat het voor mij heel erg scheelt dat mijn man erg begripvol is; dan voel ik me ook niet zo bezwaard als ik om 8 uur in slaap kukel voor de tv...

Het is overigens wel zo dat mijn bloeddruk vanaf het begin aan de lage kant is geweest, en tot nu toe bij elke controle iets lager wordt, dus misschien zit daar ook wel de oorzaak... :(

17. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    herken het wel hoor,
    ben nu 12 wk zwanger en bekaf om 14.00uur 's middags.. moet zeggen dat het wel minder word.. paar weken terug lag ik om 10uur al op apegapen haha.. tweede trimester schijnt de mooiste periode te zijn omdat je dan het minste last hebben van kwaaltjes e.d.. of het zo is?

18. Skatje

Skatje VIP lid

Dec 10, 2008
    9,026
    165
    63
    Female
    Gastouder
    Arnhem
    Ik had er de eerste 15 weken nogal last van.

Nu ben ik af en toe wel moe, maar niet meer dat lusteloze.

19. Charmed72

Charmed72 Fanatiek lid

Mar 8, 2009
    1,359
    277
    83
    Female
    Ik ben ook enorm moe geweest... gewoon geen fut meer, om 19 uur 's avonds stortte ik helemaal in.
    Ik leefde enorm naar de 12 weken toe, omdat het dan over zou gaan. Nou nee hoor, bij mij heeft het tot 16 weken geduurd voordat het minder werd. Nu (met 18 weken) ben ik een stuk minder moe maar ik moet niet teveel willen doen op een dag....

20. paradijsvogel

paradijsvogel Fanatiek lid

Aug 4, 2008
    1,789
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier nog zo'n slaper ;)
    Ik ben ook zo verschrikkelijk moe! Al vanaf het begin.... Ik hoop ook maar dat het snel over gaat, maar ik verwacht niets! Ik heb het er met alle liefde voor over! Ik vind het alleen vervelend op mijn werk. Ik heb rond 15.00uur een dip en kom er dan gewoon niet meer uit... Maarja, ik heb het nog niet verteld op mijn werk (ik wacht de echo van 19 juni af).....

Tip: geef er zo nu en dan aan toe.... ;)

Share This Page