Hallo, Vorige week donderdag had ik positief getest (na 2 dagen overtijd), heel gelukkig natuurlijk! Vandaag echo gehad om te kijken hoever ik zou zijn. Er was helemaal niks te zien Nog niet eens een vruchtzakje, wat ik minstens had gehoopt te kunnen zien... Na het onderzoek gelijk naar de drogist gegaan voor nieuwe test te kopen, de digitale test gaf en vrij snel "zwanger" aan... Nu moet ik komende weken "afwachten"... Makkelijker gezegd dan gedaan... Iemand die zoiets ook heeft meegemaakt?? Ik kan me voorstellen dat als je een miskraam hebt gehad dat het dan zou kunnen dat het HCG nog in je urine zit, maar zover ik weet heb ik geen miskraam gehad, maar ben ik vorige maand gewoon ongesteld geworden... Wel later dan normaal, maar zonder problemen om het maar zo te zeggen. En voordat ik ongesteld was had ik ook getest en die test was negatief... Voel me zo ontzettend onzeker! Gr. Miranda
volgens mij als je zo vroeg een echo hebt dan is het gewoon nog te vroeg om wat te zien, helaas zul je dan af moeten wachten. sterkte
Hoi Miranda. Ik kan je onzekerheid goed begrijpen! Ik had ongeveer 2 maanden geleden hetzelfde. Op een woensdag was er nog niets te zien, en op zondag was daar een mooie zwangerschapsring! Hier zaten dus maar 4 dagen tussen.. Het kan zijn dat je net een paar dagen korter zwanger bent dan je dacht. Houdt moed!
Heel raar, maar die 2 reacties geven mij wel weer hoop !! Danke !! Heb morgen een afspraak met mijn HA, kijken wat de HA ervan zegt en wat ik nu verder moet doen... Heb wel een afspraak bij de verloskundige, maar die heb ik pas 15 augustus, en zolang nog in die onzekerheid vind ik wel erg lang... Gr. Miranda
Ik denk dat je de vorige keer gewoon een menstruatie hebt gehad, en dat je nu idd korter zwanger bent ( dus die vier weken ongeveer). Anders had die test niet zosnel zwanger gezegt hoor. Ik hoop voor je dat je snel uit deze onzekerheid bent, en dat je niet hoeft te wachten tot augustus, maar dat de huisarts je eerder doorstuurt voor nog een echo. Sterkte met wachten en succes voor straks
Moeilijk he afwachten zeker als je onzeker bent (ben ik ook..) dan wil je graag de bevestiging dat alles oke is. Maar zoals de andere ook al zeiden het kan goed dat je gewoon nog maar kort zwanger bent dan dat ze daarom nog niet genoeg kunnen zien op de echo. Bij mij probeerde ze eerst een gewone echo , maar daar zag je niets op toen daarna een inwendige en toen zagen we het vruchtzakje wel. Succes morgen bij de HA! Gr, Mirre
Hoi hoi, Jou verhaal lijkt wel op dat van mij. Weet je zeker dat ze de echo wel goed hebben uitgevoerd? Bij mij zagen ze ook geen zwangerschap, echografiste vroeg of ik gevloeid had of heveige buikpijn had gehad. Wat helemaal niet het geval was. Toen hebben ze bloed afgenomen en daaruit bleek dat ik toch zwanger was. s'middags moest ik dus weer naar t ziekenhuis komen voor een echo. Wat bleek...........de echografiste had een echo gemaakt van mijn baarmoedermond i.p.v. mijn baarmoeder. De gyneacoloog ging verder kijken en in de baarmoeder zat dus wel degelijk een kindje met alles erop en eraan. Zijn dat geen fouten? Dus daarom mijn vraag of die echo wel goed is gedaan. En anders vraag je of ze je bloed kunnen testen. Alvast heel veel succes en hou ons op de hoogte. Veel liefs, Françoise
Hallo Françoise, Dankjewel voor de tip! Ik neem de tip natuurlijk gelijk morgenvroeg mee naar de huisarts! Echt hartstikke fijn om zo te horen, want tja twijfelen blijf je doen... Ik blijf nog altijd hopen natuurlijk dat ik gewoon te kort zwanger ben of misschien zoals je zei de echo verkeerd gemaakt kan zijn. Ik hou jullie natuurlijk allemaal op de hoogte! Gr. Miranda
Nou, bij de ha ben ik nog niet veel wijzer geworden. Of vorige maand toch een miskraam gehad waardoor het HCG nog in mijn urine zat, of inderdaad heel erg pril zwanger! Ik hoop natuurlijk op het laatste! Ik moet nu over 2 weken opnieuw testen als ik in de tussentijd nog geen bloeding zou hebben gehad... Geeft de test dan nog zwanger aan, dan kon ik volgens de arts 100% ervan uitgaan dat ik echt zwanger ben. 2 hele spannende weken!! Bloedtesten deed mijn ha niet, zou volgens hem ook niet 100% betrouwbaar kunnen zijn... Terwijl ik genoeg andere verhalen hier lees... Gr. Miranda
Ach meid, nog 2 weken wachten. Heel veel succes, hoop natuurlijk dat het het leetste is, heel pril. Zal voor je duimen. Liefs Jodi
Een bloedtest moeten ze ook 2x afnemen in dit geval, dat is te duur. Je kan hcg in het bloed hebben van een miskraam, maar als ze 2x testen met een aantal dagen ertussen zien ze als het hcg stijgt of niet. Als het stijgt ben je natuurlijk zwanger.
Ja dat had ik ook gedacht, maar ja helaas, mijn ha is daar helemaal geen voorstander van voor het bloed te controleren op HCG dus ik wacht maar af... Voel me trouwens nog steeds hetzelfde, alleen mijn borsten doen steeds meer pijn... Verder geen "zwangerschapskwaaltjes"...
Nou meid ik hoop natuurlijk voor je dat alles helemaal goed is en ook ik zal voor je duimen deze komende 2 weken. Gr Alexandra