Heftige oefenweeen

Discussion in 'Zwangerschap' started by Elin78, Dec 10, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Vannacht heb ik aan een stuk door behoorlijk pijnlijke buikkrampen gehad onderin mijn buik, soms ook met harde buiken.
    Ik ben 36 weken zwanger, dus ik denk zelf aan oefenweeen. Maar ergens ben ik bang dat ik de echte weeen straks niet herken, ik heb namelijk al weken last van pijnlijke harde buiken.
    Gaan echte weeen altijd gepaard met harde buiken of kan het ook alleen kramp in je onderbuik zijn?
    En hoe herken ik echte weeen, want mijn oefenweeen zijn behoorlijk regelmatig.

2. Nala

Nala Fanatiek lid

Oct 29, 2005
    1,236
    1
    0
    Groningen
    De echte weeen herken je wel hoor! Ik dacht bij de geboorte van Hugo ook eerst dat het oefenweeen waren. Na een tijdje had ik in de gaten dat het al het echte werk was. Ze worden steeds heviger en dan kun je ze echt niet missen.

3. shanice81

shanice81 Actief lid

May 15, 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Ik heb er sinds sinterklaas ook enorm veel last van,.buikkrampen,.en onder in de rug,.harde buiken,.en ze voelen al niet zo prettig aan laat staan echte weeen! :confused: Ik ken ze namelijk van mijn dochter niet meer herinneren...
    Maar heb strakjes een afspraak bij de vlos dus ben benieuwd,.
    Suc6 ;)

4. alkievalkie

alkievalkie Fanatiek lid

Jul 23, 2006
    1,705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Het is trouwens niet altijd waar dat je echte weeen meteen herkend hoor. Ik had alleen een paar harde buiken gehad en in het ziekenhuis bleek dat ik al 5 cm ontsluiting had. Tis dat mijn vliezen te vroeg gebroken waren en daarom naar het ziekenhuis moest. Maar anders....

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

Oct 21, 2008
    1,238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik zou toch maar even de verloskundige bellen als ik jou was. Je weet maar nooit.

6. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Ik heb 4 weken flinke oefenweeen gehad maar op het moment van de echte weeen herkende ik ze meteen weer.

7. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Ik moet er morgen toch heen en ik heb het al eerder gehad en toen was er niks aan de hand. Alleen wordt het steeds heftiger, maar de pijn blijft gelijk. De vk zegt dat ik pas hoef te bellen als de pijn en de kracht toenemen Nu is het weer een beetje afgezakt.
    Maar ik word er wel ontzettend moe van. Hopelijk blijft ukkie nog 2 weekjes lekker zitten.

8. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik heb drie weken oefenweeen gehad, en dacht ook steeds dat het begon. Maar het echte werk herkende ik meteen.

9. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Wat is dan het verschil? De kracht, de pijn?
    Ik vind dit al best pijn doen, staat me nog wat te wachten....

10. Niet meer actief

Bij de eerste dacht ik ook oefenweeen, maar die nacht is hij toch al geboren. 's Avonds werden ze wel opeens een stuk heftiger.

11. Elin78

Elin78 Fanatiek lid

Sep 5, 2008
    1,520
    0
    0
    Tis zo verschillend. Ik wacht maar af, hopen dat hij nog een weekje blijft zitten!

12. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    bij allebei wordt je buik hard maar echte weeén zijn over het algemeen heftiger en snijdender zeker naarmate de ontsluiting vorderd. gewoon even na laten kijken of bellen als je het niet vertrouwd. en proberen rustig te blijven maar da's gemakkelijker gezegd dan gedaan he ;) succes!

13. Nathalie47

Nathalie47 Actief lid

Dec 7, 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Belgie - Oost-Vlaanderen
    Ik heb bij mijn twee kinderen ook veel harde buiken en voorweeën gehad, die met de regelmaat ook wel voor wat ontsluiting gezorgd hebben. Maar ik vond vooral voorweeën 'vlakker' dan echte weeën, echte weeën zijn net dat tikje scherper dat je even denkt 'oeh dit doet echt effe pijn' op het hoogtepunt zeg maar, je buik word ook harder en naarmate de ontsluiting vordert worden je weeën ook krachtiger, langer en pijnlijker. Mocht je je bevalling beginnen met weeën zoals bij 7-8 vm dan zou je het niet lang uithouden maar doordat je begint op een bepaald niveau en zo verder opbouwt kan je lichaam veel meer pijn verdragen dan je denkt! Je went er echt wel wat aan en door mee te gaan verdraag je het meestal beter dan bvb als je blokkeert of een krampachtige houding aanneemt.

14. Jocelijne

Jocelijne Lid

Dec 10, 2008
    83
    0
    0
    IT
    Schotland
    even afwachten nog lievers, zodra het echt met regelmaat komt en het word alleen maar heftiger dan toch echt even de verloskundige allerteren! hopelijk blijft het nog heel even zitten!

15. Lorelei77

Lorelei77 Lid

Apr 21, 2008
    46
    0
    0
    Hier hetzelfde, ook sinds vannacht veel pijnlijke harde buiken. Nu heb ik al weken harde buiken, maar deze zijn dus pijnlijk. Ik werd er de hele tijd wakker van. Maar verder heb ik geen bloedverlies/vochtverlies of wat dan ook, dus ik vermoed oefenweeen?

Onze knul was bij de controle afgelopen maandag ook pas net begonnen met indalen, dus... Verder is ie heel erg levendig en actief dus ik verwacht de bevalling gewoon nog niet! Maar ik vind het wel lastig om te bepalen wat het nu is... Straks is het wel de bevalling en loop ik vrolijk verder! Alhoewel vrolijk, ik voel me flink beroerd - misselijk, buikpijn, doodmoe. Bleh...

Is het bij jou al duidelijk, Elin?

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Heel herkenbaar wat jullie allemaal zeggen, hier is het sinds een paar weken ook raak. Ik vind het nog goed te doen!

17. Lorelei77

Lorelei77 Lid

Apr 21, 2008
    46
    0
    0
    Bij mij is het inmiddels afgezakt. Ik denk zelf, na in mijn 'zwangerschapsboek' gelezen te hebben, dat het indalingsweeen waren! Maandag zeiden ze bij controle dat kleine begonnen was met indalen, dus ik vermoed dat dat het was. Kan namelijk met pijnlijke weeen gepaard gaan.

Share This Page