Zo onzeker....

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by danip, Mar 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. danip

danip Niet meer actief

Een poosje geleden kwam ik op dit forum toevallig een verhaal over endometriose tegen. Ik herkende toen best wat klachten, en heb het verder onderzocht. Ik heb nog een paar vragen, omdat niet alles overeenkomt, en ik graag nog wat dingen zou willen weten.

Ik heb een behoorlijk pijnlijke menstruatie. Zo erg dat ik dus inderdaad thuis moet blijven van mijn werk, kapot ga van de pijn, begin te zweten, duizelig word en overgeef. Dat is dus al een duidelijke overeenkomst, maar ik heb dit niet elke maand. Zo nu en dan is het wel goed namelijk. Dan heb ik weer het menstruatiegevoel zoals vroeger, toen het nog gewoon alleen maar ongemakkelijk en een beetje pijnlijk was.

Daarnaast vraag ik me af of mijn ontzettend onregelmatige cyclus hier ook mee te maken kan hebben (zie onderschrift). Ook heb ik nu al 1 keer 3 weken lang bruinverlies gehad, en 1 keer ongeveer een week lang (dit heb ik beide keren maar als mijn menstruatie gerekend) Ook had ik na het stoppen met de pil ongeveer een jaar lang geen menstruatie. Daarna kwam het weer op gang maar wel erg onregelmatig. Ik ben trouwens nu zo’n 5 jaar geleden gestopt. We proberen nu sinds december 2007 zwanger te worden.

Al deze dingen maken mij erg onzeker. Ik heb alleen een probleem, ik durf absoluut niet naar de huisarts. Ik ben zo bang dat hij mijn onzekerheid bevestigd. Het lijkt wel of de dokter en ik beide een pluspool zijn, want ik kan de stap gewoon echt niet nemen. Ik praat erover met mijn vriend, wil ook gaan, heb de telefoon al tig keer vastgehad maar ik haak altijd op het laatste moment af. Ik draai er dus ontzettend omheen en vind elke keer wel een excuus waarom het nu eigenlijk niet zo goed uitkomt, en het beter kan wachten... Vind het zo stom van mij, maar ik wil gewoon niet horen dat er iets mis is met mij, en het niet gaat lukken. Herkent iemand dit? Zijn er nog meer die de drempel te hoog vonden?

En weet iemand wat er allemaal gaat gebeuren als ik mijn huisarts wel bel. Kan ik aangeven dat ik denk dat het dit is? En hoe gaat het onderzoekstraject verder? Welke onderzoeken krijg ik dan?

Heel erg bedankt alvast

2. Klussertje80

Klussertje80 Niet meer actief

Vind het zo stom van mij, maar ik wil gewoon niet horen dat er iets mis is met mij, en het niet gaat lukken. Herkent iemand dit? Zijn er nog meer die de drempel te hoog vonden?
    ======
    ik bijn al bijna 4 jaar bezig en ziot nu net pas in de mmm enkel omdat ik me voor gehouden heb dat het zolang duurd omdat ik bmhk heb gehad *in een vroeg stadium werd het ontdekt en ben nu al ruim 2 jaar bmhk vrij*
    daarna schoof ik het op de stress.... maar ook in de periode dat ik stress vrij was ging het niet soepeltjes..... nu zitten we sinds begin dit jaar in de mmm.

3. danip

danip Niet meer actief

Dus ik ben niet de enige. Ik zit er nu wel heel erg aan te denken om toch maar heen te gaan. Ik wil niet dat het verergerd door mijn houding, maar toch houdt iets me tegen. Viel het je mee de mmm? had je het erger verwacht qua onderzoeken enz?

4. LiAnn

LiAnn Bekend lid

Feb 1, 2009
    539
    0
    0
    Hey Danip,
    Als ik je klachten zo lees,dan zijn er een aantal heel herkenbaar.Ik heb al een aantal jaar ernstige endometriose. Dus de buikpijn die je hebt met de menstruatie,dat je dus bijna kapot gaat van de pijn,zweten ,en ook kan dan niet goed naar de wc.

Ik zou toch echt je huisarts bellen,en er niet meer mee wachten. Tuurlijk kan je je vermoeden duidelijk maken. En ik zou zeker vragen of je naar de gyn mag.
    Om echt vast te stellen dat je endometriose hebt, met een echo kunnen ze vaak niet echt zien of je endo hebt(wel als je een cyste hebt dit zien ze wel)mijn gyn doet ook weleens een bloedtest aan een bepaalde waarde kan hij het dan zien.Maar het meeste duidelijke onderzoek is een kijkoperatie.

Nogmaals ik adviseer je echt naar je huisarts te gaan of bellen en vragen of je naar de gyn mag.

Sterkte
    Lfs LiAnn

5. bloem24

bloem24 Actief lid

Mar 13, 2009
    365
    0
    16
    haarlem
    Hey Danip,

Zelf vond ik het een hele opluchting dat ik eindelijk naar de gyn mocht. Zelf wordt ik niet ongi of een enkele keer ik heb het pco syndroom. Ik vind het juist weer een stap in de goede richting om een wondertje te krijgen waar we al zo lang op wachten, maar kan me ook voorstellen dat je er onwijs tegen op ziet om bevestigd te krijgen wat je al dacht.
    Succes meid.

Share This Page