Is er een verband tussen een korte luteale fase en vroege miskraam?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Saartje123, 20 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Hallo,

D.m.v. temperaturen ben ik erachter gekomen dat ik een korte luteale fase heb, namelijk van 9dagen.

Ik heb daar op het internet over gezocht en ik vond iets wat mij aan het denken heeft gebracht. Er werd gezegd dat er een verband kan zijn tussen een te korte luteale fase en vroege miskramen, omdat het vruchtje geen tijd heeft om zich goed in te nestelen?

Kunt u mij hier misschien meer over vertellen. Is dit echt zo, of gewoon lariekoek wat via het net verspreid wordt?

Ik heb in mei een miskraam gehad en het ging 4dagen na mijn NOD al mis. Vandaar dat ik hier nieuwsgierig naar ben.

2. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Khoop dat k hier gauw een antwoord op mijn vraag ontvang. Bij voorbaat dank!

3. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

er is wel kans dat het daardoor komt maar dat hoeft zeker niet per se zo te zijn, Er zijn genoeg vrouwen die een korte luteale fase hebben en gewoonz wanger worden en blijven. Iedereen heeft kans op een miskraam (helaas) maar meestal is de reden onduidelijk.
    Je kun het wel een keer bespreken met je huisarts.

Mirjam

4. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Ok bedankt voor je advies en antwoord!

Deel Deze Pagina