zwangerschapsgerelateerd of niet?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door surf, 12 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hallo,

Ik heb erg veel last van mijn bekken, hierdoor kan ik niet meer volledig werken. (op advies van de fysio werk ik nu 50%) Aangezien ik zelfstandige ben, ben ik afhankelijk van mijn verzekering voor aanvullende inkomsten. Helaas gaan zij niet uitkeren.
    Ze geven aan dat mijn klachten zwangerschaps gerelateerd zijn en geen zwangerschapscomplicatie... Zwangerschapsgerelateerde klachten vallen niet onder de dekking.

Ik zou graag meer duidelijkheid krijgen over het verschil tussen deze twee termen. Wanneer wordt een klacht gezien als complicatie?

Ik hoop dat jullie mij hierover kunnen informeren. Alvast bedankt!

Groetjes Surf

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi surf,

Dat is een lastige ja! Bekken klachten zijn zwangerschap gerelateerd maar bekkeninstabiliteit is een complicatie. Nu kunnen bekkenklachten zo vervelend zijn dat ze je werk belemmeren ook dan vind ik het een compolicatie, wat je kan doen is vragen of je fysio en je verloskundige een briefje zouden willen schrijven voor je verzekering. En anders wil ik je adviseren contact op te nemen met een arbo arts.

Imke

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Hoi Imke, dankjewel voor je reactie... ik vind dat dus ook. Ik snap dat sommige klachten erbij horen, maar ik vind dat zodra het je (ernstig) beperkt in je dagelijkse bezigheden dat het een complicatie is. Net als misselijkheid bijvoorbeeld, een zekere mate van misselijkheid hoort er gewoon bij, maar als je niet meer van de bank/bed kan komen omdat je zooooo ziek bent, of alleen maar boven de wc hangt, dan is het een complicatie lijkt mij, maar goed...
    ik heb mn vk al gevraagd een brief te schrijven, maar die zegt nooit brieven te schrijven hiervoor (helaas)
    de fysio wilde wel, maar ze vonden dat geen arts (en dus niet betrouwbaar genoeg, hoewel zij mij helemaal onderzocht heeft). de ha heb ik wel een briefje laten schrijven, morgen kan ik bij de praktijk ophalen wat ie ze gestuurd heeft..
    en ja volgende stap mssn een objectieve arbo-arts en niet eentje van de verzekeringsmaatschappij...

nou goed, in ieder geval bedankt voor je reactie! ik laat het er nog niet bij zitten iig...

Deel Deze Pagina