zo onzeker

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door dixi, 13 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dixi

dixi Lid

17 nov 2008
    13
    0
    0
    Hoi allemaal,

Soms voel ik me zo onzeker hé. Ons dochtertje is 11 maanden oud en ik hoor van andere ouders dat hun kindjes op die leeftijd snel kruipen, zich optrekken, willen stappen, ... Maar ons dochtertje niet ;). Ze kruipt wel, maar het is meer voortslepen :D! Als ik ze rechtzet vindt ze het wel tof om effe te staan, maar ze staat echt wel niet stevig op haar benen. Stapjes zetten als ik haar vasthou doet ze helemaal niet ... ik denk dat ze het niet echt snapt ;). Ik weet wel dat elk kindje zijn/haar tempo heeft, maar ja ... snappen jullie het :).

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ze gaan gemiddeld met 15mnd lopen, dus geen zorgen maken hoor. ik heb wel een snelle rakker, nu 1 jaar en 1 dag, begint nu echt stukken los te lopen(ook niet altijd handig hoor hihi)

laat haar gewoon in haar eigen tempo lekker omntwikkelen, en dan komt alles wel goed

3. Skye

Skye Niet meer actief

Ik snap je wel hoor. Mijn broertje heeft een dochter die is 2 maanden ouder als Kyra. Hij en zijn vriendin moeten ook regelmatig inwrijven dat Kyra nog veel minder kan als hun dochter. Mijn dochter is 8 maanden, rolt beide kanten op, zit sinds 1,5 maand stevig, trekt zich op haar knietjes en dat was het dan. Maar ik heb nu zoiets van..........het komt wel. Er is nog geen kind geweest die niet is gaan lopen!

4. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik herken je gevoel wel, mijn meisje is 9 maanden en draait zich nog niet om, laat staan dat ze kruipt, en ze loopt met meerdere dingen achter, dan vraag je je soms best af of het allemaal wel goed zit, heel logisch!

5. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Mijn zoontje doet ook nog niks anders dan tijgeren hoor. Hij is nu bijna 1. Hij zit wel vaak op handen en knieën, maar hij kan nog niet vooruit komen op die manier. Staan en stappen kan hij dus ook nog niet. Zelfstandig zitten kan hij wel, maar erg stabiel is het allemaal nog niet. Ik maak me hier echt totaal geen zorgen om. Mijn vriend en ik liepen ook allebei erg laat. Daarbij denk ik dat als je kind een motorische achterstand zou hebben, je dat wel aan meerdere dingen zou merken.

Ik denk maar zo: mijn spulletjes op de salontafel kunnen nog even blijven staan. Het heeft ook makkelijke kanten :D

6. vlindertje11

vlindertje11 Actief lid

25 apr 2008
    343
    0
    0
    Hai Dixi,
    Je gevoel is heel herkenbaar hoor!
    Onze dochter heeft tot ze 1 jaar was niets anders gedaan dan kontschuiven. We hebben er een fysio bij gehaald om te kijken of ze tot kruipen kon komen....... nou, dat deed ze mooi niet.
    En nu, nu is ze 17 maanden oud en ze loopt! En sinds ze loopt kan ze ook ineens kruipen!
    Echt geen zorgen maken hoor, ieder kindje ontwikkelt zich op een eigen tempo en als ze 2 zijn doen ze allemaal ongeveer hetzelfde. Geniet ervan dat je kindje zo eigen is

7. bianca1711

bianca1711 Actief lid

10 dec 2006
    132
    0
    0
    vve medewerker
    hoofddorp
    hoi

ons zoontje was wel redelijk vlot, maar kruipen vertikte hij.
    hij tijgerde met 1 voet omhoog, zette zich met zijn andere voet af en sleepte zicht met 1 hand naar voren. Erg vaag, maar wel lief.

Toen hij 1 jaar en 1 dag was ( we waren net op vakantie gegaan), begon hij te kruipen. Daarvoor heeft hij wel eens op zijn handen en voeten gestaan, maar daar hielt het bij op.

Zoals iedereen zegt, maak je geen zorgen.
    Als je nog meer zekerheid wilt, bel dan het consultatiebureau.

8. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

nou die van mij doet niet veel meer hoor. cb zei van de week nog tegen me dat ze pas met 15 maanden hoeven te kruipen dus.

9. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Begrijp je best ondanks het feit dat ik hier een snelle Jelle heb (lopen op z'n eerste verjaardag). Het is gewoon niet fijn als je het idee krijgt dat er misschien iets mis zou kunnen zijn. En wij mama's kunnen zo goed opscheppen over onze kinderen hè? Dat maakt het allemaal nog minder makkelijk.
    Weet je wat uiteindelijk echt belangrijk is? Dat je een goeie band hebt met je kindje, dat ze vrolijk is en tevreden. De rest komt allemaal wel. En waarom? Omdat ze het inderdaad in haar eigen tijd doet. Ze is waarschijnlijk heel druk met andere dingen (misschien zegt ze in haar hoofd al hele volzinnen ;))

En zoals Mikki zegt... er zitten ook voordelen aan :D

10. dixi

dixi Lid

17 nov 2008
    13
    0
    0
    Ik weet het wel hoor dat het gewoon superhandig is dat ze niet zo veel doet! Maar soms denk ik van ... "stimuleer ik haar wel genoeg?" "Moet ik niet meer met haar oefenen?" Langs de andere kant wil ik haar ook niet pushen om dingen te doen. Ik merk dat dat niet werkt met haar. Hetzelfde met stukjes eten. Dat wou ze ook niet doen dus heb ik het niet gedaan en sinds een maand doet ze niets liever dan knabbelen ;). Gewoon geduld hebben zeker :D! Alles op haar eigen tempo. Later wordt er al meer dan genoeg van hun verwacht hé ...

11. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    oefenen kun je doen tot je een ons weegt, ze doen het pas als ze er aan toe zijn!:D, misschien wacht ze er mee tot ze het goed kan! geniet maar van de rust, want hoe later ze kan lopen, hoe beter ze het snapt dat ze iets niet mag, heel makkelijk!

12. Roosje08

Roosje08 Actief lid

23 sep 2007
    302
    0
    0
    Den Haag
    Die gevoel ken ik ook. Mijn dochter is nu 15 maanden. En ze loopt ook nog niet. En dan hoor ik van iedereen '' huh mijn dochter die liep al met 11 maanden'' enzo. Dan voel ik mij helemaal onzeker maar goed.

Ben afgelopen week naar de CB geweest. Ze heeft duidelijk gezegd dat elk kind anders is, en dat ik mijn dochter niet moest dwingen. Ze zei we wachten gewoon tot haar 18 maand af. Als ze dan nog niet loop kijken we wat we veder aan kunnen doen.

Sinds dien help ik haar wel. Ze loopt nu wel paar stapjes los. En ze gaat loopt ook als ik met een hand vasthoudt. Dus hoop dat het niet lang meer gaat duren.

Weet je wat ik zoo erg vind. Dat iedereen aan mij vraagt loopt ze nog steeeedddsss niet:xEn dan wordt je automatisch weer onzeker..

13. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

soms is een bezoekje aan de giropractor heeel handig.
    Ik merk als wij zijn geweest ze soepeler is en snel dingen kan.
    (kan kruipen/ optrekken/ langs tafel lopen/ aan de handen lopen/ van kruip naar zit)
    Misschien zit er iets vast namelijk.

14. kim0503

kim0503 Bekend lid

10 apr 2009
    634
    0
    0
    Hoekse waard
    Heel herkenbaar hihi. Mijn zoontje rolt bijv nog niet terwijl dit volgens de "norm"nu wel zou moeten.Hij wil wel heel veel staan, dus ben bang dat hij straks alles overslaat en met 9 maanden langs de tafel banjert. Hoop het niet hoor. Het is idd zo moeilijk als je van andere moeders hoort dat hun kindjes dit en dat al doen en jou kindje niet pppffffff. Ik ben er mee gestopt omdat ik er ook zo onzeker van werd. Ieder kindje is anders en ontwikkeld zich anders. Ik zie wel wat mijn ventje straks allemaal gaat doen en wanneer, komt vanzelf goed. Zoals gezegd: alle kindjes gaan vanzelf lopen/zitten/omrollen/praten enz enz enz.....

Groetjes Kim

15. mijn meisje liep met 11 maanden
    en is lichamelijk overal erg snel in, maar praten begint nu pas te komen(2 jaar), en bv knutselen of liedjes zingen of iets dergelijks daar heeft ze geen intresse voor, veel kindjes kunnen met 2 de kleurtjes benoemen, nou zij niet hoor

Dus ik denk dat je je niet onzeker hoeft te voelen, kindjes ontwikkelen zich op hun eigen tempo

Het komt allemaal vanzelf...de ene wat later dan de ander

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mijn zoontje was erg vlot met alles maar het zoontje van een vriendin van mij was langzamer. Maar inmiddels loopt haar zoontje ook los e.d. en hij was 20 maand toen hij los ging lopen en mijn zoon 13 maanden. maar het komt vanzelf hoor! elk kind heeft zijn eigen tempo.

17. mik25

mik25 VIP lid

12 sep 2007
    14.563
    0
    0
    kapster
    op een roze wolk
    donique deed helemaal niets tot twee weken voor haar verjaardag,. toen ging ze ineens kruipen. met 12,5 maand stond ze op en met 15,5 maanden liep ze los.

ik ben zeker geen moeder die eindeloos met haar kids gaat oefenen. en ik vond het wel makkelijk eigenlijk ook. als ze eenmaal lopen willen ze niets anders meer. en dat is lastig als je boodschapjes etc wilt doen!

gewoon laten gaan en die andere mensen laten lulllen . heb ik ook gedaan hihih

18. misa

misa Niet meer actief

Laat je niet gek maken, meid! Ieder kind is anders doet het op zijn eigen tempo!
    Kinderen die echt op knietjes en handjes kruipen, lopen vaak ook minder snel heb ik wel eens gehoord. Is makkelijker dan tijgeren en lopen he!!
    En kindjes die al veel bezig zijn met taal/praten lopen vaak ook wat later. Maar ook dat zal niet altijd kloppen! Dus maak je niet druk, je kindje doet het vast goed!!

Deel Deze Pagina