Zit een beetje te tobben deze week. Ben op dit moment ook ziek thuis van mijn werk. Contact gehad met verloskundige en huisarts, maar lost nog niet echt iets op. Ben nu 18 weken zwanger. Ben bekend met een hypo schildklier, tot nu toe ook heel stabiel geweest. Laatste week heel beroerd gevoeld, dacht dat het door werkstress kwam. Moe, depri, lusteloos, migraine, koud, rillerig, hoge hartslag, afvallen (heb altijd al hypo en hyper verschijnselen door elkaar). Vorige week geleden ineens ook harde buiken na mijn werk, doe nogal inspannen werk. Toen in overleg minder gewerkt (2 uur op een dag nog maar) maar zelfs toen al teveel. Sinds weekend ziek thuis, trap oplopen is genoeg om harde buik te krijgen en heb continue het gevoel van strakke band om mijn buik en lichte pijn in rug, net boven mijn heupen. Op aanraden van de vk vanmorgen urine getest en bloedgeprikt, urine was schoon verder. Dat mijn schildklier slechter werkt weet ik al wel zeker, alleen nu ophogen. Maar wat zijn die klachten met harde buik en rugpijn? Heeft dit er ook mee te maken?
HOihoi, Is je urine ook op kweek gezet? Zo niet dan is het aan te raden dit als nog te doen. Een minder goed werkende schildklier en harde buiken hebben geen verband met elkaar. Sommige vrouwen zijn helaas erg gevoelig voor harde buiken. Neem je rust meer kan je niet doen! Imke
Urine is inderdaad op kweek gezet, krijg daar maandag ook de uitslag van, samen met het bloedonderzoek. Vandaag ook een vriendin gesproken, die liep met dezelfde klachten. Haar vk dacht toen aan beginnende Bekkenklachten. Bij haar was dit uiteindelijk bekkeninstabieliteit. Kan dit zo vroeg al, heb ook nog amper een buikje? Wij hebben beiden heel veel gezwommen en dan schijnt dat een zwak punt te kunnen worden. Hoop dat het niet zo is en wegtrekt, anders zal ik waarschijnlijk al snel moeten stoppen met mijn werk :S
Hoihoi, ja dit zou zeker een oorzaak kunnen zijn, bekkenklachten komen voor doordat het kraakbeen weker word en er dus meer beweeglijkheid ontstaat in het bekken. Het buikje heeft daar geen invloed op. Maak maandag gelijk even een afspraak bij de fysio dan weet je meer! Imke
Begin me nu toch wel echt zorgen te maken. Nu ik het rustiger doe voel ik me wel beter, maar zodra ik me inspan gaat het nog steeds niet goed. Heb net van de HA de uitslag van mijn schildklier gekregen. Alles was helemaal in orde Snap nu dus niet meer waar die klachten vandaan komen. Wat kan dit zijn?