Hallo dames, Ik word echt helemaal gek van mezelf. Ik hoop dat jullie mij een beetje wakker kunnen schudden. Maandag ben ik 12 weken zwanger en ben daar natuurlijk onwijs gelukkig mee. Mijn grootste wens gaat in vervulling komen een eigen gezinnetje. Nu ben ik ergens ook vreselijk bang om het kindje te verliezen. Toen we het net wisten hebben we het alleen de ouders verteld en na de eerste echo de naaste familie en collega`s. Nu ik bijna 12 weken ben mag ik het natuurlijk van de daken schreeuwen, maar ik durf het niet. Ik ben zo bang dat als we 20 juli naar de vk gaan en we weer naar het hartje mogen luisteren er niks te horen valt. Nu wil ik het eigenlijk pas aan de hele wereld gaan vertellen als we weer naar de vk zijn geweest. Veel mensen vinden dit onzin. Vooral omdat mijn eerste echo heel mooi was en ik verder geen bloedingen of iets dergelijks gehad heb waardoor ik geen enkele reden heb om te denken dat er iets mis is met de baby. Zucht hadden jullie ook dit gevoel of ben ik gewoon echt zo`n enorme doem denker. Ow en sorry voor het lange klaag verhaal. Maar word echt wanhopig van mezelf.
heel herkenbaar dat onzekere... ik snap dat je het nog niet durft te schreeuwen, maar ik zou als ik jou was het toch proberen... ik weet van mezelf dat je je grenzen steeds gaat verleggen... eerst had ik zoiets van als ik mijn eerste goede echo heb, dan durf ik te genieten, had met 8 weken een pracht echo, maar durfde niet te genieten omdat ik de 12 weken nog niet gepasseerd was.... toen bedacht ik me na die echo, oke als ik met 12 weken weer een mooie echo heb, dan ga ik echt stralen en genieten en het durven te geloven... met 12 weken weer een mooie echo! maar ik durfde nog niet te geloven dat alles goed was.... toen had ik zoiets van ow dat komt dat ik de beeb nog niet voel... als ik de kleine voel komt het vast allemaal goed en kan ik eindelijk genieten.. met 15 weken voelde ik de beeb al, maar had alweer horror verhalen gehoord over dat dat ook een dood vruchtje kan zijn die tegen de kant aantikt! dus nog niet genieten, oke als ik dan de 20 weken echo heb, dan kan het haast niet anders dan goed gaan... en nu ben ik dus al 24 weken zwanger en ben pas sinds 4 weken aan het genieten!!! echt zo zonde van die eerste 20 weken! zooow een heel verhaal, maar ik wil je hiermee laten zien dat je het voor je uit kan blijven schuiven, maar dat is echt dood zonde van je zwangerschap! ik heb nu echt heel erg spijt dat ik niet eerder heb durven genieten!!! dus ik zou zeggen, schreeuw het van de daken en geniet!!! succes ermee! liefs cherryl
Nou inderdaad ik heb het idee dat ik dus precies het zelfde gaat krijgen. Ik ben eerlijk gezegd ook als de dood voor de 20 weken echo. Ik werk zelf op een creche en als ik soms verhalen van ouders hoor ow ow ow nou ik ben echt als de dood. Ik vind het zo jammer dat ik tot de 20 weken geen echo meer krijg. Ze gaan alleen naar het hartje luisteren bij de vk. Het ergste van alles is dat ik zelf nog helemaal niks voor de baby heb durven kopen Van mijn vriend heb ik voor mijn verjaardag al een hele mand vol met baby dingen gehad en van familie ook enzo. Maar zelf durf ik het nog niet. Zelfs zwangerschapskleding heb ik nog niet gekocht, terwijl ik het wel een beetje nodig ga hebben hahah. Ow ik moet echt even door elkaar worden geschud.
Ik begrijp je ook hoor! Maar toch moet je nu echt gaan proberen om van je zwangerschap te gaan genieten. Je echo's waren prachtig. En de kans dat je na 12 weken nog een miskraam krijgt, is zo klein!! Echt, je kleintje zit heerlijk goed beschermt in je buik en er moet wel heel iets raars gebeuren mocht je dat verliezen! Je zult merken als je het wat meer gaat vertellen aan mensen om je heen, dat je ook meer gaat genieten! Je bent trots op je zwangerschap en iedereen mag het weten! Ik herken het gevoel wel heel erg. Ik ben nu ook onzeker, 20 juli hebben wij onze eerste echo, zal dan rond de 8 wk zijn. Ik wil zo graag het hartje zien en onze frummel spartelend in mijn buik! En ik zal blij zijn als ik de 12 weken ben gepasseerd. Het gekke is dat ik misschien nu wel meer onzeker en bangig ben dan bij mijn eerste zwangerschap!
Waarom bestel je geen angelsound? Als ik me onzeker voel dan ga ik altijd ff naar het hartje luisteren,dan voel ik me weer stukke beter!! Dus weet precies wat je bedoeld.... Groetjes Guusje
ik heb het ook wel een beetje hoor! een aantal mensen in onze omgeving weten het nu (ook op ons werk) morgen wil ik het mijn zus vertellen (daar heb ik weinig contact mee, vandaar nu pas) maar ik ben ook best nerveus. de 20e krijgen we de nekplooimeting en een week daarna de vk controle, ik zit echt tegen die controles aan te hikken en als we weer zijn geweest en het is goed dan kunnen we daar weer even op teren. 2 dagen terug las ik hier op zp van een zpvriendinnetje dat ze een vmk heeft gehad en ik droomde die nacht heel werkelijk dat ik mijn kindje aan het verliezen was. ik schrok echt zwetend wakker. ik ben heel gevoelig voor dit soort info, ook als er een bepaald iets op tv is geweest kan ik daar snachts nog op voortborduren :S Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik me totaal (nog) niet zwanger voel ik heb amper kwaaltjes gehad en ik zie er ook helemaal nog niet zwanger uit. ik hoop dat het allemaal nog gaat komen, dat zwangergevoel, die kwalen mogen wel wegblijven
Nou ik ben gelukkig niet de enige. @glimworm: ow ik ben daar ook heel gevoelig voor. Vooral als ik weleens bij de miskraam verhalen kijk. Maar ook op mijn werk heb ik het 1 en ander gehoord aan vreselijke verhalen van mama`s die hun kindje met 20 weken verloren waren. @Guusje: tsja ben bang als ik daarmee begin dat ik helemaal gek word, Stel dat ik dan net een keer het kindje niet hoor. Nou ja ik moet gewoon dat negatieve gevoel kwijt.
Hoi hoi!!!! Ik herken een groot gedeelte wel hoor van jullie onzekerheid. Ik ben nu 25 weken zwanger en kan ook pas sinds de 20 weken echo iets meer genieten. Net dat laatste stukje 'zekerheid'. Maar, inderdaad acheraf, had ik echt eerder moeten gaan genieten en laat dat a.u.b. een stukje les zijn voor alle andere moeders. Nu denk ik ook dat dit kindje, hoe dan ook, verdiend dat ik van z'n aanwezigheid geniet. Dat is makkelijk nu ik weet dat het goed zit natuurlijk, maar ook als het niet goed zou zijn geweest! Nu denk ik ook dat ik me dat eerder had moeten realiseren. Zonde achteraf, maar ik hoop dat er info voor jou in zit. Probeer het genieten de overhand te laten krijgen en je angsten laten varen... Fijne zwangerschap en GEFELICITEERD natuurlijk, mama Groetjes Claire
Dat is iets wat je echt moet gaan vermijden. je kunt jezelf daar echt mee het putje in praten. ik kom daar bewust ook niet in dat hoekje, ik heb zelf 2 vmk's gehad en vind dat wel even voldoende narigheid zo, als ik per ongeluk zoiets lees tussen de zwangeren topic, is het even naar, maar ik ga het echt niet opzoeken.
@ glimworm: Nee moet ik ook niet doen. Van vriendlief mag ik er eigenlijk ook helemaal niet komen. Juist om de reden dat ik er heel gevoelig voor ben.
Wij hebben het meteen toen we het wisten tegen iedereen die het horen wilde verteld, omdat we superblij waren natuurlijk maar ook met het idee dat we dan niet alleen staan in ons verdriet als het fout mocht gaan. Want je kunt wel zeggen, ik mag het tegen niemand zeggen tot ik zeker weet dat het kindje goed is, maar als het dan niet goed is, vertel je dan ook niemand van je miskraam?
@ratatosk: Ow ik zou het ook wel van de daken willen schreeuwen hoor en het met de hele wereld willen delen. Nou ik weet niet of ik dat met de hele wereld wil delen als het mis gaat. Vertellen dat je zwanger bent is natuurlijk geweldig. Vertellen dat het toch mis is gegaan lijkt me vreselijk pijnlijk.
Wat vervelend dat je zo onzeker bent of alles goed gaat.. Ik ken dit zelf nauwelijks. Heb er weleens over nagedacht en moet er echt niet aan denken dat er iets mis gaat. Maar ik ben voornamelijk alleen maar ana het genieten. Misschien helpt het wat: als er iets mis zou moeten gaan en het kindje is toch niet helemaal goed, dan gebeurt dat toch wel. Dat klinkt heel hard, dat bedoel ik niet zo. Ik bedoel meer: geniet ervan, hoe het gaat verlopen heb je toch niet echt in de hand. Probeer relaxt te blijven, te genieten, gezond te leven en eten en drinken. Dat is het beste voor je kleintje! En over die angelsound: het zou je kunnen helpen, maar misschien ook juist nog banger kunnen maken als je niet hoort. Ik hoop dat je er van kunt gaan genieten, kijk maar vaak naar je goede en mooie echo!!
Nou dames, Vandaag precies 12 weken en ik heb het gewoon gedaan. Ik heb aan de hele wereld (zover dat kan) laten weten dat we zwanger zijn. Het voelt nog heel dubbel maar goed ik ga er vanuit dat het goed zit. Vind het heel lief dat jullie hebben gereageerd heb er echt steun aan gehad. We gaan ervan uit dat we volgende week een mooi hartje horen.
helpt het je gerust te stellen dat het vaker goed dan fout gaat? zolang je geen hevige krampen en bloedverlies krijgt gaat het heel waarschijnlijk nog hardstikke goed daarbinnen.
@glimworm: Ja dat probeer ik me ook voor te houden. Ik heb tot nu toe alle mogelijke kwaaltjes die je hebt tijdens je zwangerschap. Ik heb nog helemaal geen bloedverlies gehad of heftige krampen. Wel af en toe wat lichte krampjes maar goed daar ga ik vanuit dat het met het groeien van de baarmoeder te maken heeft. En het belangrijkste ik heb een (volgens de vk) krachtig hartje gehoord en gezien. Dus het zal dan wel heel raar lopen denk ik dan. Maar ik zie dat we ook precies gelijk lopen. Wat leuk! 24 januari 2011 is onze dag
mijn banner loopt eigenlijk 6 dagen voor de vk heeft me op ong 30 jan. uitgerekend, maar het kan altijd nog veranderen en het komt wanneer hij of zij er zin in heeft geen pijl op te trekken dus!