HCG prikken

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mmm, 14 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Na mijn curretage is de gyn niet begonnen over HCG prikken, terwijl ik dit hier regelmatig lees. Kunnen jullie mij vertellen wanneer en waarom dit handig is en of ik hier beter ook achteraan kan gaan?

2. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Mijn gyn heeft ook geen bloed laten prikken om het HCG te meten.

Kan me voorstellen dat dit handig is zodat je weet dat alle hormonen uit je lichaam en dat niet positief test terwijl er bijvoorbeeld nog hormonen van je vorige zwangerschap in je lichaam zitten.

3. boterbloempje83

boterbloempje83 Fanatiek lid

14 dec 2009
    1.526
    0
    0
    wat ik ervan weet van hcg prikken is:
    dan kunnen ze kijken dat al je hormonen eruit zijn, als je een mk hebt gehad en je hormonen blijven omhoog gaan ipv van omlaag gaan dan kan het zijn dat er nog restjes zijn in je bm die daartoe doen leiden.. maar dat is ook alleen maar wat ik ervan weet ;)

ik zelf heb hcg laten prikken bij mijn mk en die stond al op 25 dus echt weinig.. daarna nog een nacontrole met echo gehad en alles was schoon..

4. Lin71

Lin71 Fanatiek lid

19 apr 2007
    3.481
    0
    0
    prov.groningen.
    Ik heb 4 weken na mijn curretage zelf een test gedaan en deze wat witter dan wit.

5. Female

Female Niet meer actief

Volgens mij hoeft dat niet, zou zelf af en toe een thuistestje doen.
    Bijv rond of na je volgende ei.
    Tot ie negatief is.
    Mocht je dan snel weer zwanger zijn dan hoef je niet onzeker te zijn of het geen hcg meer was van je vorige zw.schap...

Sterkte en hopelijk ben je vlug weer zwanger en wordt het dan een goede zwangerschap!

6. Flavour

Flavour Niet meer actief

Hcg prikken hoeft eigenlijk alleen als je bloed blijft verliezen en er misschien een rest aanwezig is die op echo niet goed te zien is. Zelf over een week of 2 een testje doen is in de meeste gevallen afdoende.

Suus

Deel Deze Pagina