Hoi allemaal, Met goede hoop waren we eer gisteren naar het ziekenhuis gegaan voor een echo met 9 weken. We zouden het hartje moeten horen maar helaas was het vruchtje niet meer gegroeid vanaf 7 weken...Alles was gaan slinken!! Dus een voorbereiding op miskraam... Pfff het leek wel als of mijn wereld in storten maar tegelijkertijd viel er een hele last van mijn schouders af omdat ik toch de laatste 3 weken een heel slecht gevoel had over mijn zwangerschap (laatste 2 echo waren ook niet zo hoopvol). Ook was ik bang dat mijn kindje chromosoomafwijking of zo iets zou hebben. Mijn gynaecoloog vroeg wat we wilden doen en we hebben als nog besloten om eerst met cytotec te proberen om een curettage toch te vermijden. (zou anders de 2e keer zijn) Ik mocht de zelfde avond om 10 uur nog geholpen worden met 4 cytotec tabletten. Ook moest ik daarna 1,5 uur in het ziekenhuis blijven voor bloeddruk controle, temperatuurmeting en om te kijken of ik geen allergische reactie zou hebben op cytotec.Daarna mocht ik naar huis. Binnen 2 uur kreeg ik al vreselijke wee achtige pijn en bloed verlies. Gedurende heel de nacht had ik vreselijke pijn en krampen en minimaal bloeding en geen oog dicht gedaan. Alsof alles niet voldoende was kreeg ik ook nog eens de bijwerking dat ik moest overgeven.. beehhhh!! Om 4 uur s nachts had ik het vruchtje en de rest verloren waardoor de pijn een beetje minder werd. Wat een opluchting zeg! Pas om 7 uur kon ik 2 uurtjes slapen en daarna was de pijn helemaal weg.. Vandaag een echo gehad en alles was schoon, wauww dat was echt super. Een vervolg cytotec of curettage was niet meer nodig. Na zoveel ellende was ik daar wel blij om omdat het allemaal zo snel voorbij is gegaan. We hebben met manlief besloten om een aantal maanden af te wachten totdat de chromosoomonderzoek en alle andere testen bekend zijn. Zo dat was mijn verhaal dus. Sorry dat ik het niet korter heb kunnen beschrijven maar alvast bedankt dat je de tijd hebt genomen om mijn verhaal te lezen.. Ik wens iedereen die miskraam heeft/gehad veel sterkte... Groetjes semra
Wat verdrietig dat je het vruchtje verloren bent. Voor de 3e keer een miskraam is niet niks. Ik wil je heel veel sterkte wensen! MM
sterkte meid ! wat vreselijk al de 3de miskraam veeel sterkte gewenst om dit allemaal te verwerken *knuf*
Fijn dat je gelijk schoon bent. Heel veel sterkte met het verwerken ervan. Het is niet niets. Bij mij was het de vierde keer eindelijk raak. Ik hoop dat het dan ook voor jou zover is.
Hoi meiden, Bedankt allemaal!! Erg lief van jullie doet me erg goed. Ik had gehoopt 3e keer is scheeps recht maar dat is dus niet altijd het geval blijkbaar.. @ Hellow86 zie ik dat goed , ben je zwanger? Van harte meid en hopen dat het nu een plakbeeb wordt @mamakaatje Jij ook veel sterkte met het verlies... ------------------------------------------------------------- Gelukkig voel ik me nu prima, daar ben ik best blij om. Ik wil volgende week al beginnen met werken om toch even afleiding te zoeken. Na hoeveel weken/dagen zijn jullie begonnen met werken na een Miskraam? En kan ik de dag waarop ik het vruchtje verloren ben als dag 1 van mijn cyclus tellen? Dikke knuffel aan iedereen..
Hey meis verdorie 3e miskraa al wat heftig. Wel fijn dat je schoon bent na de cytotec.. Ik ben nog 2 weken thuis gebleven na de curretage maar totaal heeft alles 4 dagen bij mij geduurd en was gwoon niet in staat om al te werken (erg stressvol momenteel op mn werk) Volgens mij kan je de dag dat je het vruchtje verloor als je eerste cyclusdag rekenen. Heel veel sterkte.. Liefs!
Bedankt voor je reactie. Bij de 2e miskraam ben inderdaad langer thuis gebleven omdat ik na de cytotec als nog gecureteerd was. Maar nu voel ik me super goed . Ik werk in een apotheek wil toch weer bij mijn collega's zijn en even afleiding zoeken. Thuis zitten is ook niks voor mij , je kunt niet even winkelen voor afleiding want misschien ziet een collega je wel! Niet dat ze verkeerd begrijpen maar toch..