Ten einde raad.

Discussion in 'Miskraam' started by JoyJoy86, Jan 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

Nov 23, 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Hoi allemaal,

Eindelijk hadden we dan de 17e een positieve test in handen. Wat waren we blij. Vannacht toen ik naar bed ging merkte ik bij het plassen dat er wat bloed achterbleef op het papier. Natuurlijk lichte paniek en amper geslapen omdat het bleef bloeden. Niet veel maar toch..
    Smorgens na het wakker worden bloedde ik erger. Een uurtje geleden mn maandverband gechecked en er was een klein stukje weefsel of iets dergelijks.. Ik weet het niet precies.. Ik heb zoveel papier gebruikt om telkens maar te checken of ik nog bloedde vannacht dat het misschien ook wel papier kan zijn. Ik weet het niet meer.. We hebben contact gehad met de polie en mijn schoonmoeder is verloskundige. Die zeggen beide echter dat het vaak voorkomt dat je vroeg in de zwangerschap bloed verliest en ik erg veel bloed zou moeten verliezen en er normaal veel kramp en pijn bij een miskraam komt maar dat het inderdaad mis kan zijn en we nu alleen maar kunnen afwachten. Morgen hebben we een afspraak bij de verloskundige die waarschijnlijk een echo gaat maken?

Maar wat is erg veel bloed? En wat is pijn? Ik heb wel wat krampjes maar die heb ik de afgelopen tijd toch wel wat sinds ik zwanger ben. Ik ben zo in de war en enorm bang. Dit is ons eerste kindje.
    Sorry voor het enorm lange verhaal. Ik moest het echt even kwijt.

2. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

Aug 22, 2011
    3,321
    0
    36
    Daar is niet een antwoord op. Ik zelf had helemaal geen bloed verlies of pijn gehad en t was mis. N vriendin vertelden ze uit te gaan van een Mk omdat er zoveel bloed verloren was en die heeft n kerngezonde dochter.. Niks over te zeggen.
    Heel veel sterkte die onzekerheid is heel naar!

3. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Meid, wat een lastige situatie.
    Tuurlijk ga je direct uit van het ergste maar het zeg niet altijd wat.
    Een vriendin heeft meerdere bloedingen gehad en nu een gezonde tweeling.

Ik daarentegen, heb nooit een bloeding gehad maar wacht nu wel op een miskraam omdat ons kindje al ruim 3 weken niet meer leeft.

Die onzekerheid is echt lastig he!
    Ik hoop voor je dat je snel duidelijkheid hebt meid. Sterkte met wachten!

4. Kitty01

Kitty01 Actief lid

Sep 30, 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb rond 5 weken (beetje) bloed verloren en rond 8 weken weer, toen had ik ook echt wat krampen. toch bleek alles bij de echo van dik 10 weken gelukkig goed. Als je op dit forum rondkijkt zijn er veel vrouwen die af en toe beetje bloed verliezen in het begin van hun zwangerschap, soms gaat het dan inderdaad mis, maar gelukkig gaat het ook heel vaak goed, ondanks het bloedverlies. Gelukkig mag je morgen al naar de VK, ik duim!

5. kiss2012

kiss2012 Niet meer actief

Ik had ook geen pijn en de eerste dagen verloor ik niet veel bloed maar was toch mis maar je hoort ook vaak dat te goed gaat ik ken je gevoel maar ik zo gewoon vragen naar een echo dan weet je he zekker

6. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Dit dus.

Had je 2dg geleden een positieve test?
    Want als je rond de 4-5 weken bent zal er sowieso nog niks op de echo te zien zijn helaas.
    Bloed je nog veel!

Sterkte!:(

7. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

Nov 23, 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Hoi allemaal,

Super bedankt voor al jullie reacties. Ik zit nu inderdaad in week 5 Melanie, ik weet dat het nog erg vroeg is. Net na 3 uur weer even gechecked en ik heb wat vlekjes hier en daar in mn maandverband. Het lijkt minder te worden. Ik hoop maar dat dat goed nieuws is zoals Lin en Kitty zeiden!

Mamsie, jeeeemig meis..Wat spijt me dat zo enorm voor je! Ik krijg er een brok van in mn keel..

Ik ga maar proberen een beetje rustig aan te doen. Me zo druk maken kan ook niet goed zijn. Ik hoop morgen wat meer te horen en ik laat jullie meteen wat weten.

Super bedankt allemaal. Ik had dit enorm nodig.

8. MamsieM

MamsieM VIP lid

Nov 22, 2011
    5,967
    5
    38
    Hoe laat moet je morgen? Laat je even weten hoe het was?

Dank je voor je reactie. Ik ben er nu een stuk minder emotioneel onder. Weten al bijna 2 weken dat het hartje niet meer klopt en het lijkt nu (eindelijk) los te komen.

9. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

Nov 23, 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    We konden morgenvroeg pas bellen voor de afspraak, maar ik neem aan de we meteen kunnen komen. Natuurlijk laat ik et weten.

Dat zal je misschien eindelijk wat afsluiting geven. En ik hoop wat rust. Voel je je lichamelijk wel ok nu?

10. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

Nov 23, 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Ok dan..

Verloskundige zei dat het nog niet wijst op een miskraam. Het betekent echter niet dat het niet het begin is van een komende miskraam maar ze kan hiervan geen uitsluiting geven. Het was inderdaad nog veel te vroeg om iets te zien en een test kan ook geen uitsluiting geven aangezien de hormonen weken aanwezig blijven na een miskraam.

We kunnen dus niets doen dan afwachten en hopen op het beste... Ik probeer maar positief te blijven en er van uit te gaan dat zolang ik geen enorme pijn heb enzo het een normale bloeding is die 20% van de vrouwen hebben in hun eerste trimester. Het is alleen zo moeilijk om bloed te zien telkens als je naar het toilet gaat. Het brengt je telkens aan het twijfelen. Ik weet niet meer wat ik moet geloven...

11. Kitty01

Kitty01 Actief lid

Sep 30, 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    20% maar? Volgens mij ligt dat echt veel hoger. Zoek maar eens op bloedverlies in de zoekfunctie van dit forum. Ik heb zelf ook 2x bloedverlies gehad in 1e trimester, volgens mij vk gebeurt dat best vaak. Af en toe is het een teken dat het mis gaat, maar veel vaker gaat het - ondanks het bloedverlies - goed. Hou je daar aan vast!

12. JoyJoy86

JoyJoy86 Actief lid

Nov 23, 2012
    298
    2
    16
    Schijndel
    Dank je Kitty, ik mag over 2 weken weer terug naar de verloskundige en als het goed is kunnen we dan ons kleintje voor het eerst zien :)
    Ik ga er maar gewoon vanuit dat alles ok is. Vooral sinds vandaag het bloeden zowat gestopt is als een beetje oud bloed. Hopen dat het hierbij blijft!

Share This Page