heeeeeeeel heeeel veel dorst!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Magree, 15 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Hallo allemaal!

Ik ben bijna 8 weken zwanger van ons eerste kindje, echt helemaal geen klachten, ook niet misselijk niks!! ☺ maar heb de hele dag door zo'n droge mond en vreselijke dorst. Ook snachts word ik wakker van een enorme droge mond. Nog meer dames hier last van? Kan het ook een verschijnsel van zwangerschaps suiker zijn?
    Ik hoop het toch niet!

Veel liefs Magree

2. Carmiggel

Carmiggel Actief lid

5 nov 2014
    116
    7
    18
    NULL
    NULL
    Is heel vroeg voor zwangerschapssuiker, maar alles kan. Bij zwangerenlab wordt ook je glucose geprikt misschien dat ze je eerder kunnen prikken?

3. Lelietje85

Lelietje85 Bekend lid

25 aug 2015
    693
    425
    63
    NULL
    NULL
    Ik heb er ook last van, word 's nachts wakker met zo'n vastgeroeste tong ;)
    M'n bloed is onlangs nog onderzocht door de arts, alles ok. Het hoeft dus geen suiker te betekenen, maar het kan wel. Voor de zekerheid kun je het natuurlijk altijd laten checken...

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    had het ook aan het begin van de zwangerschap.
    echt nog net niet aan de kraan blijven hangen van de dorst.
    bleek later wel zwangerschapsdiabetes te hebben maar dat is ook pas later gekomen.
    had waarschijnlijk gewoon het extra vocht nodig..
    je kan natuurlijk altijd even laten checken

5. Magree

Magree Actief lid

6 okt 2015
    138
    0
    16
    Gelukkig maar!
    Had ook al even ge googled en daar las ik ook dat
    Je vroeg in de zwangerschap veel moet drinken omdat het vruchtzakje veel vocht van je opeist. Misschien is het dat wel hoop ik!

6. EvelyndeB

EvelyndeB Fanatiek lid

26 feb 2015
    1.576
    298
    83
    Eindhoven
    Had ik ook in mn eerste trimester.
    Later geprikt op suiker, niks aan de hand.

7. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik had dat ook de eerste weken! Maakte me super zorgen maar blijkbaar haf t kindje t nodig.

8. Tejas

Tejas Actief lid

15 sep 2015
    102
    67
    28
    Vrouw
    Ik heb er ook veel last van, nog steeds trouwens. Ik neem nu dus ook standaard een glas water mee naar boven als ik naar bed ga. Dan hoef ik niet telkens op te staan. Iedere ochtend is het glas leeg. Ik neem nu ook iedere keer een flesje drinken mee als ik weg ga en heb Napoleons (van die zuigsnoepjes) in mijn auto liggen. Als ik dan een droge mond krijg kan ik direct iets te drinken pakken of zo'n snoepje. Bij mij is er verder ook niets aan de hand. Dus het kan wel gewoon ;)

9. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Volgens mij ontwikkeld zwangerschapsdiabetus zich pas rond de 24 weken. Het zou dan eerder wijzen op gewone diabetes waar je nu pas last van hebt.
    Maar aannemelijker is mss dat je gewoon meer dorst hebt. Je hebt immers ook al een liter meer bloed.

10. josephinevh

josephinevh Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.316
    0
    0
    Ja ik herken het!

11. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.824
    2.249
    113
    Ja, dat ken ik! Ik dronk soms wel 5 liter op een dag!! Geen diabetes gelukkig hier en inmiddels ruim 29 weken zwanger :) t word wel minder maar ik drink nog steeds veeeul meer dan voor mn zwangerschap

12. Hopelijksnel

Hopelijksnel Actief lid

11 mei 2014
    146
    0
    16
    NULL
    Brabant
    Ik heb het ook heel erg gehad de eerste 14 weken.. Heb het nagevraagd bij mijn verloskundige en zij zei dat het kwam omdat je meer bloed aanmaakt ivm de zwangerschap.
    Zwangerschapsdiabetes is idd pas vanaf 24 weken.

Gewoon lekker veel drinken;) Al is het soms wel eens irritant dat je je dorst niet weg gedronken krijgt..

13. broekkiej

broekkiej Actief lid

16 feb 2015
    115
    0
    0
    Noord holland
    Hier ook heel herkenbaar. Ik blijf drinken. Echt niet normaal. In het begin van m'n zwangerschap heel erg en nu de laatste 2 maanden weer. Ben nu trouwens 38 weken

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Diabetes tijdens de zwangerschap noemen ze altijd zwangerschapsdiabetes en er zijn wel degelijk vrouwen die het vroeger ontwikkelen dan die 24 weken. Ik zou wel even je glucose laten nakijken voor de zekerheid. Want als dit het wel is dan is het onwijs gevaarlijk in het eerste trimester. Belangrijk dus om het uit te sluiten.

15. missblondje

14 sep 2008
    27
    0
    0
    Ik heb het ook hoor verschrikkelijke dorst

16. rozebadeend

rozebadeend Niet meer actief

Ik had het ook. Vreselijk. Als we dan ergens waren, bijvoorbeeld bij mensen op visite, was dat echt vreselijk. Ik kon blijven drinken. Kreeg ik wat aangeboden, lurkte ik gelijk het glas leeg. Verschrikkelijk dorst. Heb wel eens gevraagd om nog een glas water als ik me niet meer kon inhouden, man man, wat een dorst. Manlief schaamde zich dood. Had ook standaard flesje water in mn tas, dus als we dan weg waren bij visite, eerst die in de auto leeg lurken. Beschamend.

Deel Deze Pagina