Goedemorgen! Even een vraagje.. Ik ben voor de 2e keer zwanger nadat ik in augustus een miskraam heb gekregen. Nu heb ik het idee dat het toch veel minder voorkomt dat mensen 2x achter elkaar een miskraam achter elkaar krijgen. Ik dacht na mijn miskraam dat ik erg bang zou zijn tijdens mn nieuwe zwangerschap maar gek genoeg heb ik een beetje zoiets van het moet wel heel gek lopen dat het weer gebeurd.. Zie ik dit nu helemaal verkeerd of klopt het wel een beetje?
Hoi Bruidje77, een miskraam is meetsal echt pech. 2 op de 10 zwangerschappen gaan nu eenmaal mis en dat is vreselijk als dat net jou overomt. De kans is dus echt groter dat het deze keer goed gaat. Maar er zijn toch wel genoeg voorbeelden waarbij het een aantal keer achter elkaar misgaat, maar dan is er meestal al wel onderzoek gestart naar een mogleijke oorzaak hierachter. Maar 2 miskramen achter elkaar is ook meetsal nog dikke pech. Bij 3 miskramen gaan meestal pas onderzoeken lopen. Dus al met al: de kans is het grootst dat het deze keer wel goed gaat, maar sommigen hebben wel wat meer pech dan een ander. Groetjes Brigitte