Lieve dames, Ik heb vandaag een HSG onderzoek gehad, echt een zeer pijnlijk onderzoek vond ik het.. Op de foto was te zien dat mijn linker eileider mooi het vloeistof naar buiten afvoerde, alleen de rechter kwam niks uit. Ze vond het zelf een beetje twijfelachtig. 1 mei krijg ik de uitslag, iemand hier ervaring mee en wat was er uiteindelijk aan de hand? Ik weet wel dat ik altijd super veel pijn heb als m'n ei rechts springt. Kan dat er ook mee te maken hebben? Links voel ik bijna niet tot helemaal niet. Het duurt nog zolang voor de uitslag..
Hier kwam het door Endometriose. Overigens kwamen ze er bij de operatie toen achter dat mijn eileiders niet doorgankelijk waren voor methyleenblauw. Ik weet niet of dat hetzelfde is als een HSG, was onder narcose dus niets van meegekregen. Maar dat ik Endometriose had was al vastgesteld overigens.
Ik heb ook een hsg onderzoek gehad, inderdaad geen pretje! Bij mij bleek links niet door gankelijk en is afgelopen feb. Verwijderd. Ze noemde het een hydrosalpinx (eileider die vocht aanmaakt) en een zieke eileider. Tijdens de operatie hebben ze nog een keer blauwvloeistof erdoorheen gespoten en bleek de conclusie juist, dus verwijderd. Met 1 eileider kan je natuurlijk zwanger worden, hij beweegt los in de buikholte en reageert op waar het eitje vrijkomt. Veel succes met wachten op de uitslag!
Bedankt voor jullie reacties. Nu word ik toch wel een beetje bang, maar tegelijk ook opgelucht als k een diagnose heb van wat het kan zijn. Heb eerdere inwendige echo's gehad en daar was niks op te zien. Nu pas met HSG wel.. Het word maar afwachten wat het zal zijn.
Heb je verder nog klachten of iets dergelijks? Of het is onderzoek alleen omdat jullie al geruime tijd bezig zijn voor een kindje? Hier overigens ook nooit Endometriose gezien op echo's e.d. Toch zat alles verkleefd, maar dat voelde ik ook gewoon. Had enorme pijnklachten, dus zolang je geen extreme klachten hebt zou ik mij niet al te druk maken. Hoop dat je snel duidelijkheid hebt.
Het enige wat ik heb is dat ik na anderhalf jaar stoppen met de pil nog steeds een onregelmatige cyclus heb en als mijn eisprong rechts is verga ik van de pijn. Vandaar ook de onderzoeken. Ik ben al eens zwanger geweest, maar met 5 weken werd het een miskraam. Dat is nu een jaar geleden.
Tijdens mijn hsg liep links meteen mooi door en leek bij rechts een ophoping te ontstaan en vonden ze het ook twijfelachtig. Toen we de uitslag bespraken bleek dat ze wel alle twee mooi doorgankelijk zijn.
Even een totale andere vraag uit nieuwsgierigheid.. Hebben de meiden de een verstopte eileider hadden chlamydia gehad in het verleden? Ik heb dat namelijk ooit gehad en ben nu dus bang dat mijn eileider(s) dichtzitten
Ik heb geen chlamydia gehad. Ik weet wel dat (onbehandelde) chlamydia inderdaad er voor kan zorgen dat je verklevingen krijgt aan je eileiders. Misschien iets om met de gynaecoloog te bespreken?
Ik ben ook getest op chlamydia en die had ik gelukkig nog nooit gehad. Ik krijg aanstaande dinsdag dus ook een hsg om te kijken of mijn eileiders open zijn. Ik vind het zo spannend en ben bang tegelijkertijd!
Ik heb dus wel chlamydia gehad en mijn grootste angst was ook dat die ervoor had gezorgd dat mijn eileiders dicht zouden zitten. (Kado van mijn vreemdgaande ex)