Zo onzeker

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door -, 22 mei 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Hoi Dominique, ik heb vandaag de VK gebeld met mijn evrhaal... zij zei ook dat ze er verder heel weinig aan kan doen, maar ik mag wel over twee weken een echo, bel morgen terug om een afspraak te maken :D
    Ik denk trouwens ook dat bloedverlies nog weer iets anders is dan bruinverlies... althans daar gaan we dan maar vanuit he ;) Hoe lang heb jij nu al last van dat bruinverlies? Heeft jouw HA trouwens nog iets van een zwangerschapstest ofzo gedaan? Die van mij niet...

Hiemtie jij bent bijna de 12/13 weken-grens over, hang on!! ;) Aan de ene kant wel raar soms he, dat je jezelf eraan moet herinneren dat je zwanger bent... aan de andere kant ook wel weer prettig natuurlijk 8)

Wilma ik heb heel hard moeten lachen om jouw (niet) beeldende verhaal :) Niet teveel zorgen maken hoor, hoort er helemaal bij!! (hoor wie 't zegt, maar ja bij anderen kun je vaak wat objectiever zijn he ;) )

We hebben het vanavond aan mijn ouders verteld... daar wordt 't al een stuk 'echter' van!! Helemaal overdonderd waren ze, echt geweldig :D

2. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Ik dacht ook eerst ongesteld te worden...ik heb twee dagen soort bloedverlies gehad...maar daarna is het uitgebleven. Test gedaan..en ja hoor..zwanger. Vervolgens heb ik een week lang nergens last van gehad...we waren toevallig bij mijn schoonouders voor 3 weken. Toen we naar huis gingen (14 u met de bus) werd ik echt kotsmisselijk...vervolgens ben ik misselijk gebleven hehe...wat een hel was dat.

Ik dacht ook altijd dat het zo romantisch zou zijn om zwanger te zijn..nou het is alles...behalve romantisch :)

3. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hoi hoi,

Nou, met mij gaat het inmiddels ook de 'gewone' kant op. Ik heb nergens last van, behalve wat pijnlijke borsten, duizeligheid en beetje moe. Ik moet inderdaad ook soms bedenken dat ik zwanger ben! Echt zo raar...je gaat de zwangerschapsverschijnselen bijna missen (ook al heb je die nooit gehad)! :oops:

Nann, hartstikke leuk dat je ouders perplex stonden! Leuk he! :)
    Mijn schoonouders vonden het ook hartstikke leuk! Ze werden er helemaal stil van! hihi. Ik moet het mijn ouders nog vertellen, maar weet nu al dat mijn moeder me dood gaat knuffelen en janken! :) Denk dat ze het allemaal wel heel leuk vinden en ook stiekem wel wisten dat het eraan zat te komen, ik heb er de afgelopen maanden (lees, bijna een jaar!) zoveel over gekletst!

Lekker genieten nu he! 8)

4. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hoi Nann,

de HA heeft bij mij ook geen test gedaan. Hij heeft ons eigenlijk alleen gefeliciteerd, kort voorgelicht en ons weggestuurd met 2 kopietjes met algemene informatie - 1 daarvan over bloedverlies tijdens de zwangerschap. :) Hebben we daarvoor een uur in de wachtkamer gezeten! :(

Morgen gaan we een verloskundige bellen voor een intake en dan zien we wel weer verder.

Dat bruinverlies heb ik al sinds ik zwanger ben, eigenlijk. Soms slaat het een halve dag over of zo, maar het gaat ook niet echt weg. Morgen ben ik 5 weken, sowieso al een week. Daarvoor natuurlijk ook in de tweede helft van mijn cyclus.

Hoe lang heb jij het al?

Groetjes,

Dominique

5. Niet meer actief

over grote boodschap gesproken, heb soms dat ook klein beetje bloed heel helder rood maar niet veel, maarja dat is ook een beetje omdat je wat minder naar wc gaat voor die boodschap, althns heb ik en ja dan kan het welles zijn dat er heel weinig bloed bijzit omdat ja het wat "uitrekt"
    Weet niet hoeveel het was maar bij mij superweinig

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Hoi Moontje, ja was bij mij ook super weinig. Maar schrok toch even. Was net weer even bezig met dat lege zakje in mn hoofd. Ga naar de wc en zie bloed....tja :p
    Ik ben nu na die dag met de moeilijke stoelgang ineens helemaal de andere kant op gegaan met mn ontlasting. Dus nu zit ik bijna de hele tijd op de wc. De kleine boodschapjes waren al frequent maar nu zitten er de grote boodschapjes ook tussendoor :rolleyes:
    Heb maar reclame foldertjes van baby winkels in de wc gelegd :p
    Ik heb de stoute schoenen maar aangetrokken en toch een zwangerschaps banner in mn profiel gezet.
    Kan hem toch altijd nog aanpassen mocht hij niet helemaal kloppen, toch? :)

7. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Dat heb ik ook een keer gehad, met de ontlasting. En ik ben ook al zo verstopt! Fijn om te horen dat anderen het ook hebben!

Jemig, wat een gedoe en wat een zorgen, zeg!

Ik heb het gevoel dat ik de hele dag bezig ben in mijn onderbroek en naar toiletpapier te kijken! :)

8. Semmi

Semmi Fanatiek lid

25 feb 2006
    4.385
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    Friesland
    Hoi Nann,

Heel herkenbaar jouw verhaal. Maar misschien stelt mijn verhaal je een beetje gerust. Ik had precies hetzelfde. Testte tot 3 keer toe positief, maar dat was ook het enige waaruit mijn zwangerschap bleek. Die eerste weken geen misselijkheid of gevoelige borsten en ook zeker geen groeiend buikje, wat sommige al hebben bij 8 weken vanwege de opgezette darmen.
    Was erg zenuwachtig bij de eerste echo bij 9 weken. Had soms wel het idee dat er misschien toch niks zou zitten. Maar je kunt niks anders dan die eerste echo afwachten. Toen ik dan echt zag dat daar een mini mensje zat dat bewoog en waarvan het hartje klopt, kon ik het pas echt geloven.
    Daarna kijk je uit naar elke controle bij de VK en is het zo mooi om het hartje steeds weer te horen.
    Ik ben nog steeds helemaal niet misselijk geweest. Mijn borsten zijn wel duidelijk gegroeid en een klein buikje begint te komen. Dus nu merk ik het ook zelf. Maar die onzekerheid blijft nog wel een beetje. Heb volgende week de 20 weken echo. Die stelt hopelijk weer meer gerust.

Maar een zwangerschap met weinig kwaaltjes is alleen maar hardstikke mooi dus. Geniet er van en probeer niet teveel te stressen.

Liefs Sämira

9. Niet meer actief

Daphne leuk is dat he, vertellen dat ze opa & oma worden!! Wanneer ga je het je ouders vertellen? We gaan vanavond bij mijn schoonouders langs...

Hoi Dominique ik heb het van zondag tot zondag gehad, dat bruinverlies en sinds gister is het weer gewoon wit/doorzichtig... lijkt haast wel alsof er een ei aan komt :( Heb 1x een heeeel klein beetje helderrood bloed gehad op een ochtend, wat gelukkig meteen daarna weer weg was. Hoe is't met jou nu?
    Ik loop trouwens ook nog steeds de hele dag naar de wc om te checken, hihi :)

Semmi ik was idd heel blij met jouw verhaal!! Jij bent al lekker op weg, dat geeft moed :D

Ik heb gister toch maar de stoute schoenen aangetrokken en ondanks het nadrukkelijke verzoek van de HA niet voor de acht weken te bellen, toch maar de VK gebeld... Klonk hartstikke aardig aan de telefoon en ik mag al over twee weken komen voor een echo :D :D

10. Daphne1980

Daphne1980 Bekend lid

5 dec 2005
    842
    0
    0
    Aspirant projectleider
    Rotterdam
    Hey Nann,

Ik check ook nog elke dag mijn wc papier bij het afvegen hoor! haha. Gelukkig nog geen rode sporen! Lekker houwe zo!

Zaterdag ga ik het mijn ouders vertellen, althans, mijn moeder, want ze zijn uit elkaar. Mijn vader is jammer genoeg dit weekend weg, dus hij moet nog even wachten (wat ik wel vervelend vindt, maar wil het gewoon graag vertellen!).
    Ben echt zo benieuwd hoe ze gaan (moeder, broer en zusje) reageren! SPANNEND!!!

Wat leuk trouwens dat je al over 2 weken mag komen voor de echo!
    Wij hebben ook gebeld met het ziekenhuis en we hebben 29 juni onze afspraak, dan ben ik net voor de 11 weken. Kun je alles mooi zien hoop ik! :)

11. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Shit ik had net ook bruinverlies bij het afvegen.
    Ik ben zo bang dat het weer fout gaat, ben er nu ook al van overtuigd dat het niet goed zit.
    Voel me erg verdrietig en onzeker.

12. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hoi Anabella,

nee, nee, niet te snel denken dat het mis gaat! Alle bronnen die ik erover heb gevonden zeggen dat bruinverlies niet erg is.

Ook mijn verloskundige heeft in haar standaar brief aan iedereen staan dat bruinverlies normaal is.

Kijk ook eens onder "vragen aan de verloskundige" hier op het forum. Als je terugbladert zie je de vraag ook een stuk of 5x terugkomen. Het antwoord is elke keer hetzelfde: niks aan de hand.

De alarmbellen moeten gaan rinkelen als je rood vloeit en kramp hebt. Dat is toch heel anders.

Hou de moed erin!

Groetjes,

Dominique

13. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    O ja, ik weet niet of je al een verloskundige hebt, maar die zou je ook kunnen bellen. Zij kan je waarschijnlijk geruststellen, of je adviseren over wat je zou kunnen doen.

Mijn verloskundige heeft mijn eerste echo wat naar voren geschoven (week 9 ipv week 11), om me een beetje gerust te stellen.

14. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik schrijf meteen maar even het hele forum vol ...

Het bruinverlies is bij mij nu zo goed als over, trouwens. Ik voel me er een stuk rustiger over sinds de brief van de verloskundige en de vragen aan de verloskundige hier op het forum.

Verder gaat het prima. Ik overweeg een steunende bh bij de Prenatal te kopen. Die schijnen nog een beetje mee te groeien. Als ik nu 's avonds mijn bh uitdoe hoor je heel hard BOEM! van die twee loodzwaren gevallen die eruit vallen!

En ik heb cup A ... :) Wat moet dat in de toekomst worden?

Hoe voelt iedereen zich?

Groetjes,

Dominique

15. Sanne

Sanne Fanatiek lid

18 sep 2005
    3.691
    0
    0
    verzorgende
    limburg
    Bruin verlies wil idd niks zeggen, zolang het geen helderrood is hoef je je geen zorgen te maken

16. Allahinkulu

Allahinkulu Fanatiek lid

16 jan 2006
    3.608
    4
    38
    Vrouw
    Turkije
    Cup A en twee loodzware dingen die eruit vallen??? hehehe

17. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Bedankt voor jullie berichtjes Dominique en Sanne.
    Ik heb zelf ook al wat geruststellende berichten gevonden op dit forum.
    Vanmorgen dacht ik echt dat het het begin van het einde was.
    Omdat ik op google dingen vond als 'bruinverlies vaak begin miskraam'.
    En dat zal misschien ook wel zo zijn, mits je dan ook nog es rood bloed en kramp erbij krijgt.
    Daar heb ik gelukkig geen last van.
    Het bruinverlies is trouwens de rest van de dag niet meer teruggekomen.
    Dus ik voel me weer wat geruster. :)

18. Niet meer actief

Wat voor brief heb je gehad dan Dominique?

Anabella ik heb er een volle week last van gehad, soms was het zo goed als weg en soms was er ineens weer wat. Maar nu na een week is het over. Ik verwacht trouwens dat dit zo rond de achtste week nog best weleens terug kan komen, op het tijdstip dat ik normaal ongesteld had moeten worden, maar da's van later zorg!

19. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Hoi Nann,

de brief van de verloskundige heeft als kop: "Deze brief bevat belangrijke informatie!". :D Heel duidelijk.

Daarna volgt er algemene info. over de eerste afspraak, de termijnecho, kraamzorg, adviezen (daaronder het stukje over bloedverlies in de eerste weken van je zwangerschap) en bereikbaarheid van de praktijk. De datum van mijn eerste afspraak staat er ook bij en er is nog een brief van de echopraktijk over de echo - dat je een volle blaas moet hebben en zo.

Dat was het, eigenlijk.

Mijn eerste echo is al op 29 juni!

Heb jij al contact gehad met een verloskundige?

Groetjes,

Dominique

20. Niet meer actief

Hoihoi

Die brief stelt zelfs mij gerust dan, en dat zegt wat :D

Van de huisarts mocht ik pas bij acht weken contact opnemen met de VK, maar heb aan het begin van afgelopen week toch maar even gebeld en aangegeven dat ik er niet erg gerust op was. Nu mag ik 14 juni (woensdag over een week dus al :D ) komen voor een inwendige echo :D Hoe is dat trouwens, dat je met een volle blaas moet komen? Moet je urine afgeven of is dat ergens anders voor?

Anabella hoe is't nu met jou?

Deel Deze Pagina