Ik ga normaal altijd voor ik op vakantie ga een paar x onder de zonnebank om mijn huid vast een beetje te laten wennen, verbrand dan ook gelukkig nooit en word op vakantie gelijkmatig bruin. Maar nu ik zwanger ben weet ik niet of de zonnebank veel kwaad kan. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Alvast bedankt! 8)
ik ben nog niet geweest maar een vriendin van mij ging wel gewoon onder de gezichtsbruiner dus niet met haar buik maar wel met haar gezicht ik vond het vreemd omdat je zwangerschapsmasker kan krijgen maar zij had hier blijkbaar geen last van. Ik zit nog te dubben of ik wel ga, normaal doe ik geregeld in de winter een kuurtje... ben ook wel benieuwd naar de reacties hier
Ik zou sowieso mn buik bedekken. Maar zelf ben ik mn hele zwangerschap niet onder de zonnebank geweest omdat ik bang was voor een zwangerschapsmasker (die soms nooit meer weggaat) Misschien heel rustig eens paar minuutjes proberen als je het perse wilt, niet gelijk voor de volle bak gaan.
ik ben er ook al sins ik zwanger ben niet meer onder geweest veel ste bang voor een zwangerschaps masker en heb ook van me nichie gehoord dat het voor de baby teheet kan zijn dus nam geen risico
hoi hoi, de meningen zijn hierover verdeeld hier op het forum.. Ik ga wel onder de zonnebank, ben er nu 3 x onder geweest, gewoonweg omdat ik zoooooo vreselijk wit ben en straks ook op vakantie ga. heb nog geen last van zwangerschapsmasker. Maar dat moet je zelf ondervinden of je het krijgt ja of te nee!
Bij mijn eerste zwangerschap heb ik ook een zonnebank kuur gehad, ik deed alleen een witte handoek over mijn buik weet trouwens niet of dit moest hoor En nu ben ik binnenkort ook van plan om een paar x te gaan ,want ik ben echt wit en als het echte lente weer begint wil ik toch een kleurtje hebben. groetjes maica
Ik denk dat ik het toch ga proberen, tien minuten en dan kijken hoe me huid erop reageerd, we hebben goede ventilatie dus gelukkig geen hitte probleem onder de zonnebank! 8)
Hoi, in de eerste weken van mijn zwangerschap ben ik regelmatig onder de zonnebank gegaan. zonder enige bescherming want wist toen nog niet dat ik zwanger was. dit had ik gemeld toen ik bij de dokter moest zijn en die zei dat het helemaal geen kwaad kon. tot je 6 maanden ofzo mag je gewoon zonnebanken als je der zin in hebt. ik bruin heeeel erg snel dus heb zelf besloten dat ik maar niet eer ga. en dan ik wel bruin word van de zon straks. als jij je er goed bij voelt moet je gewoon lekker gaan. als je een goede ventilatie hebt en mss een koude lucht regeling (zon blazer) dan is er ook geen probleem voor de hitte. wat je ook kan doen is gewoon je huid bedekken met een handdoek ofzo... btw, wat is een zwangerschapsmasker? nog nooit van gehoord!
Van te voren is het niet te zeggen of je een zw-masker krijgt of niet. Idd de hitte onder de zonnebank kan je zwaar vallen nu je zwanger bent..en je cel deling is ook anders..met dat in me achterhoofd doe ik het gewoon niet! Dan maar wat bleker Me zus had wel een zw-masker en heeft dar na de bevalling nog zeker 6 maanden mee gelopen. zw-masker zijn pigment vlekken in je gezicht!
Kijk eens op www.babyopkomst.nl (een site door verloskundigen en een consultatiebureau arts) daar staat het volgende over zonnen en de zonnebank: Zonnebaden in de zwangerschap Voor zowel de gewone zon als voor de zonnebank geldt, wees voorzichtig. Door de zwangerschap krijgen veel vrouwen een andere pigmentatie van de huid, hierdoor kan je vlekkerig bruin worden. Sommige vrouwen krijgen het zogenaamde zwangerschapsmasker. Een maskervormige verkleuring in het gezicht. Het vervelende is dat het niet altijd verdwijnt na de zwangerschap. Probeer dus altijd heel voorzichtig uit hoe je huid reageert op de zon. Voor de zonnebank geldt, niet langer dan 15 minuten. Als je buik dikker wordt is hij ook gevoeliger voor verbranden, bij een dikke buik is het daarom verstandig de buik te beschermen tegen de zon.