baby ziek

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door koter, 24 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    Hey

mijn zoontje is bijna 8 mnd oud en sinds vandaag echt ziek..
    Hij is sinds vorige week dinsdag al snot verkouden, maar gisteren is hij een nachtje gaan logeren, en nu komt dus alles eruit bij het avondeten...
    In een uur tijd is het hele potje eruit gekomen... hij heeft denk ik ook last van zijn tandjes want hij kwijlt echt heel erg... maar dat kwijlen is echt al sinds dat hij 3 mnd is, maar nu wordt het dus erger..
    Hij ziet er ook heel witjes uit, we hebben hem net maar op bed gelegd, terwijl hij normaal pas 19/1930 naar bed gaat, en een laatste fles.
    We wilden hem nog een halve fles geven, maar toen kwam er dus nog meer uit... dus ligt hij nu op bed zonder fles.
    Vorig weekend pakte hij ook af en toe (dus niet vaak) naar zijn oortjes, maar dit leek ons mee te vallen.
    Hij heeft zelf een vrij lage temp. van zichzelf maar nu toch 37.6 dus lichte verhoging.
    Heb hem net maar een zetpil gegeven zodat hij zich hopelijk wat beter voelt..
    Zal ik hem nog wakker maken om ca 2230 voor een flesje want het avondeten is er dus helemaal uit en heeft dus ook geen laatste fles meer gehad..

Jullie nog tips?

2. linde90

linde90 Niet meer actief

Hier had mijn zoontje van 4 maanden ook een buikgriep te pakken. Ik heb wel melk aangeboden maar hij duwde de fles gelijk weg. Je kan aanbieden of wachten tot hij zelf komt...

3. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heeft hij verder wel wat vocht binnen gehouden vandaag? Natte luiers gehad? Dan zou ik hem lekker zelf laten komen....van slapen worden ze t snelst weer beter¡

4. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Ik zou vanavond idd nog een flesje aanbieden als hij er niet zelf wakker voor wordt.

Onze jongste van bijna 13 maanden is al een tijdje niet lekker. Die slaapt gerust bijna de hele dag. Krijg er ook geen eten in, ben al blij als ze d'r flessen binnenhoudt. Zij krijgt vanavond ook een flesje (als ze hem wil...)

5. aardbei1707

aardbei1707 Fanatiek lid

20 aug 2012
    4.246
    682
    113
    Ik zou oppassen met hem wakker maken voor die laatste fles. Is hij dat nog gewend of krijgt hij rond die tijd geen fles meer?
    Toen mijn dochter een aantal weken geleden ziek was, hadden wij rond half 8 een fles aangeboden en ze weigerde die (dit is haar laatste fles) ik denk ja dan doen we het om half 11 nog eens proberen omdat ik bang was dat ze anders die nacht wakker zou worden.. nou dat hebben we geweten hoor. Ze dronk toen wel iets (niet veel) en was helemaal uit der doen, we zijn 2 uur bezig geweest om haar weer in slaap te krijgen.. misschien kan je toch beter wachten totdat hij zelf wakker wordt en wie weet omdat hij ziek is slaapt hij wel gewoon door.

6. Venne

Venne Actief lid

14 feb 2013
    464
    59
    28
    NULL
    Zuiden van het land
    Mijn zoontje (11mnd) heeft onlangs keelontsteking gehad, gevolgd door buikgriep. Er schijnen hardnekkige griepvirussen te heersen momenteel. De ha zei dat het extreme kwijlen ook past bij een keelontsteking (ik dacht nl dat het van zijn tanden kwam). Overigens niets voor gekregen, na 5 dagen was t over.
    De ha gaf ook aan, zolang hij plasluiers had we hem niet extra wakker moesten maken.

Oja, melk bleek ook niet goed te zijn bij buikgriep, de ha zei dat we hem beter extra water (evt met ors) konden geven. Eten is niet het belangrijkste, vocht wel.

Beterschap & sterkte!

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Veel thee geven, minimaal aan melkproducten (zet aan tot slijm)
    Naar oren grijpen = mss oorontsteking? Of huilt hij niet veel?

Hoe is het nu?

8. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    pfff, vandaag overdag temp. ok, zon 37.0, tegen de avond 37.8 dus toch weer verhoging. Alles van vanmiddag kwam er weer uit.. Hij verstikte zich zowat in alles wat omhoog kwam, dus snel rechtop gezet... Verder heel witjes, en ligt nu weer op bed met een zetpilletje..
    Gisternacht heel de nacht geslapen. VInd het echt heel zielig..
    Overdag vandaag 1/4 boterham op, en een melkfles is er wel ingebleven. Al het fruit ging eruit..Dus morgen maar geen fruit meer..
    Vanochtend trouwens wel flink diarree dus veel gedronken vandaag, ene keer ging het erin, andere keer kwam het er net zo hard weer uit. tegen de avond de hele tijd bij me in de bank stil gelegen, nou dat gebeurt haast nooit, hij is ook altijd zo actief.
    twijfel nog enorm of ik morgen met hem naar de dokter ga... plasluiers is ook heel wisselend... oortjes pakken doet hij nu eigenlijk niet, vorige week wel , af en toe maar hoor.
    Morgen is wel lastig omdat oppas komt ivm mijn werk, als ik naar dokter moet, maar als het moet dan moet het.. Zit nog enorm te twijfelen, maak me zo zorgen! Dit is echt de eerste keer en dan meteen zo ziek!
    Zouden jullie morgen naar de dokter gaan

9. koter

koter Bekend lid

19 mrt 2011
    686
    4
    18
    zojuist klein flesje gegeven van 90 ml toen hij wakker werd en huilde... Geen plasluier , helemaal niets... temp 36.2... toch veelste laag?
    Vinden jullie dat ik morgen naar huisarts moet gaan?

10. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

21 jun 2011
    2.548
    2
    0
    Als jij je zorgen maakt, moet je morgenochtend gewoon even bellen en de assistente om advies vragen.

11. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL

Mee eens. Naar je eigen gevoel luisteren!

Deel Deze Pagina