Hey meiden! Hoe gaan jullie het doen met oud&nieuw? Vind het best lastig. Vorig jaar was Lieve nog erg klein en sliep ze er gewoon doorheen. Dit jaar zal het wel even anders zijn. Ik zelf zit te denken om haar rond 23.45uur eventjes uit bed te halen en langzaam wat wakker te laten worden. Als het 00.00uur is eventjes mee naar buiten en de buurtjes hier gelukkig nieuwjaar wensen en even vuurwerk kijken en dan weer lekker naar bedje toe. Ben benieuwd hoe julle het gaan aanpakken. Misschien heb ik wat aan jullie ideetjes over oud&nieuw. Liefs!
Mijn oppaskinderen sliepen vroeger tot ze een jaar of 6 waren gewoon door met oud en nieuw en sliepen overal gewoon doorheen . Ik zou er zelf denk ik voor kiezen om ze met 3 jaar ongeveer wel wakker te maken, maar ik weet eigenlijk niet of ze daar zelf zoveel aan hebben en dan misschien liever slapen. Ik denk dat 1 jaar nog erg jong is om te beseffen wat en waarom er buiten gebeurt met oud en nieuw? Ik zou haar dus gewoon laten slapen.
Als Sven er wakker van wordt haal ik hem er wel even uit om te troosten en te voeden. Als hij niet wakker wordt laat ik hem lekker slapen. Hij zich er toch nog niet van bewust dat het een speciale avond/nacht is.
Ik denk dat ik Jasmijn ook zou laten slapen, tenzij ze natuurlijk wakker wordt van de knallen, want dan zou ik haar er ook uit halen en troosten. Voor jezelf is het natuurlijk supergezellig om haar naar beneden te halen! Heb ik nu eigenlijk ook wel, maar ja Jasmijn heeft er helemaal niets aan, want die is nog zo klein.
Ik laat Daan ook gewoon lekker slapen als hij wakker word haal ik hem er natuurlijk uit maar ik denk dat het moeilijker is om ze dan weer in slaap te krijgen met alle herrie buiten
Ik ga Iman in elk geval niet wakker maken, als ze wakker wordt is het wat anders, maar misschien slaapt ze er wel gewoon doorheen!
Ik zou er ook niet voor kiezen om Vigo bewust wakker te maken. Als hij er doorheen slaapt is het alleen maar mooi meegenomen. Als hij wakker wordt van alle knallen halen we hem natuurlijk wel even uit bed. Ach, we zien wel hoe het loopt
Ik maak ELiza zeker niet wakker.. Ik hoor vanzelf of ze wakker wordt van het vuurwerk of niet.. Dan haal ik haar op en anders koest ze lekker verder. Vorig jaar was ze 3 maanden en hebben ze vor haar slaapkamerraam een 1000 knaller afgestoken.. ze sliep er rustig doorheen en ik zat maar in de stress.. Zag dat ze dat ding afrolden en was bijna naar buiten gelopen om te vragen of het ook wat verder op de buurt kon.. Maar ach ze heeft er niks van gehoord
Ik maak Yassir ook niet wakker, wordt hij wel wakker dan gaan we even iedereen gelukkig nieuwjaar wensen. Ik ben wel erg benieuwd of hij door alle geluid heen slaapt.
Hoi Rick , kimberly en marki maak ik wakker en we gaan ook kijken naa rhet vuurwerk als lisette nog slaapt dan laat ik haar lekker al denk ik wel dat ze wakker wordt want ze slaapt aan de voorkant van het huis. Als ze wakker wordt mag ze ook even lekker mee kijken buiten en daarna lekker een flesje en dan weer op bed.
wij vieren Marit haar 1e ojud en nieuw ook nog niet eens thuis,.,,We gaan naar me zwger heen die woont op 2 uur rijden van ons huis,...Ze slaapt dan ook nog eens in een campingbedje...Ach we zien wel hoe het gaat...en anders worden ze toch wakker? Ze vallen vanzelf wel weer in slaap
Wij laten Jaime lekker slapen. Wakker maken vind ik zo zielig. Toen ze laatst aan de antibiotica zat moesten we haar rond elf uur wakker maken om dat spul te geven. Hebben we maar twee keer gedaan want ze werd echt best boos. Met oud en nieuw laten we haar dus lekker liggen, tenzij ze natuurlijk zelf wakker wordt.
Ik denk wel dat ik Lieve er toch eventjes uit haal. Vind het toch wel een mooi idee om met zn 3tjes het nieuwe jaar in te gaan. Lieve zal denk ik toch wel wakker worden van het geknal want daar schrikt ze nu al van. Maar ze gaat er dan wel snel weer in,niet dat ze uren wakker blijft. Vind het een fijn idee dat Lieve bij ons is als het nieuwe jaar begint.
Ik maak mijn zoontje Tijmen (bijna 17 maanden) ook niet wakker. Vorig jaar, toen was hij zo'n 5 maandjes, werd hij zelf wakker van al het geknal hier. Ik verwacht dat dat dit jaar weer zo zal zijn Tis niet anders. Dus dan halen we hem er lekker even uit om te troosten en zodra het meeste geknal weg is, mag hij weer lekker slapen
Ik vind het juist een fijn idee om Lieve bij ons te hebben als het nieuwe jaar ingeluid word. Ze zal het niet snappen maar toch,vind het gewoon mooi om met zn 3tjes het nieuwe jaar in te gaan. Ze gaat dan eventjes mee naar buiten om vuurwerk te kijken en daarna meteen weer lekker dr bedje in. Niet dat ik dr lang ga ophouden maar gewoon het eventjes met zn 3tjes te zijn en het jaar met zn 3tjes gaan afsluiten en een nieuw jaar in gaan. Lieve zal voor het eerst vuurwerk zien ook haha Ik haal dr ook uit bed omdat ik zeker weet dat ze anders helemaal overstuur wakker word. Dat word ze vrij snel en je hoort alles erg goed van buiten,helemaal het geknal van het vuurwerk! Dus ook uit voorzorg dat Lieve overstuur wakker word haal ik haar eerder uit haar bedje. Ach en die ene keer in het jaar,moet kunnen toch? Moet zeggen dat ik ergens wel blij ben als al die dagen voorbij zijn straks want heel het ritme van Lieve is anders. En dan is ze ook nog eens snip verkouden
Rond een uur of 11 a half 12 krijgt ze toch altijd nog de laatste fles, dus ze zal dan wel even wakker zijn. Wil wel even met haar achter het raam kijken hoe papa het vuurwerk afsteekt. Daarna weer lekker naar bedje. Hopelijk slaapt ze weer lekker door, meestal is het hier niet zo druk met vuurwerk.
Ik laat Steven ook gewoon slapen. Vorig jaar werd hij wakker om 00.10 uur, en ging om 01.00 weer naar bed na een fles warme melk. Als hij nu wakker word hoop ik dat hij ook weer gaat slapen na een fles melk, we zien het wel. Het loopt toch altijd anders zoals je het wilt hebben
Mijn oudste is nu 3 en is nog nooit wakker geworden van het vuurwerk of we nou thuis waren of ergens anders ik denk eerlijk gezegd dat ik hem er ook geen plezier mee had gedaan om hem zo laat wakker te maken en ik denk niet dat je een kind van net 1 blij maakt om naar buiten te gaan en tussen het vuurwerk en geknal te staan Dit jaren vieren we het weer bij anderen en blijven daar slapen en mijn beide kids slapen gewoon heerlijk door tenzij ze zelf wakker worden maar dat denk ik niet
Scott krijgt altijd rond 2400 zijn laatste flesje dus dat komt goed uit. ik laat hem zeker van achter het raam even naar het vuurwerk kijken en als hij dan slaapjes krijgt dan mag hij lekker zijn bedje weer in . heb er nu al zin in , ons eerste oud en nieuw met zijn drietjes! joyce
Hier iemand die het dus heel anders gaat doen... Joris is een hele onrustige slaper, word van elk geluidje wakker helaas. Ook als wij naar bed gaan is hij meteen wakker. Het is al een paar keer voorgekomen van de week dat hij door 1 knal van een vuurwerkpijl ofzo wakker is geworden en meteen heel hysterisch erop reageert! Meteen gillen, gewoon zielig, de 1e keer toen het gebeurde hadden we hem even laten liggen, maar hij was helemaal uit zijn doen en viel ook niet meteen in slaap, had echt even troost nodig! Dus met oud op nieuw gaan wij Joris iets voor 12 uit bedje halen! Gewoon om te voorkomen dat hij weer zo onwijs ervan schrikt! Hoe het daarna verloopt weet ik natuurlijk nu nog niet, maar denk dat hij gewoon als het weer redelijk rustig is buiten we hem dan gewoon weer lekker in bedje leggen...