ontpillen.....wat een ellende!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door marianne, 26 mrt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Hallo

    Nou even een update van mij....ook al had ik mezelf voorgenomen een tijdje niet meer op de site te kijken en te lezen. Maar.... ben nogal nieuwschierig ingesteld en wilden ook even weten hoe het met de meiden hier was. Angel eyes.....succes alvast met de uitslag morgen.

    Ik ben dus sinds januari van de pil af. Na 30 dagen werd ik ong. Dus, ik dacht dat de cyclus wel normaal zou zijn. Inmiddels zit ik op dag 36... en nog geen ongie te bekennen. Na 3 negatieve testen en veel onzekerheid laat ik het maar even rusten!! Maar ben er stiekem toch wel mee bezig!!

    Hebben jullie ervaring met het ontpillen? Hoe lang duurde het bij jullie? Ik slikte de pil ( femodeem ) ongeveer 8 jaar.

    Voor alle meiden.......succes met testen!!! ;) ;)

    Liefs Marianne
     
  2. Niet meer actief

    Toen ik stopte met de pil, vertelde de huisarts mij dat het soms wel 6 maanden kan duren voordat je je cyclus weer geregeld krijgt zeg maar :)

    Ik kreeg gelijk een nette cyclus ik ben in mei 2005 gestopt en toen was ik ongesteld in juni een cyclus van 28 dagen en dat heb ik nog steeds ;)
     
  3. Niet meer actief

    De èèn zegt dat ontpillen bestaat de ander zegt (verloskundige en Gyneacoloog) dat ontpillen grote onzin is ..

    Ik was vorige maand 35 dagen en nu zit ik al op de 36 dagen !! Ik moet zeggen dat ik heel erg onzeker wordt van de hele situatie en jij Marianne heb jij dat nou ook dat je er zo onzeker van wordt ?

    Ik ga morgen een test doen als ik nog niet ongi ben want ik voel me zo anders dan anders momenteel
     
  4. MamaDenise

    MamaDenise Fanatiek lid

    21 jan 2006
    3.478
    1
    0
    Oosterhout(nb)
    femodeem heb ik ook!!
    ik had m 1 maand niet en was meteen zwanger!
    niet geheel in de planning maar goed haha.
    had die ene maand nergens last van gehad eigenlijk.
     
  5. Niet meer actief

    Ik noem ontpillen meer het krijgen van een regelmatige cyclus ofzoiets................. :)
     
  6. Niet meer actief

    Ja maar er zijn ook mensen die nooit een regelmatige cyclus hebben dus dat lijkt me helemaal moeilijk :(

    Ik zei dat toevallig vanmiddag nog tegen mijn man dan is het helemaal moeilijk rekenen
     
  7. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    ja ik word er erg onzeker van...!! Je denkt soms bepaalde symptonen te voelen, maar misschien zit het gewoon in je hoofd. De eerste maand had ik overal last van...zere borsten noem maar op. Maar nadat ik ongie was geworden was dat voorbij. Ik dacht dus ( erg dom!! ) dat ik het ontpillen al had gehad. Maar helaas...na 3 negatieve testen word je dan wel met de neus op de feiten gedrukt. Zelfs de apotheker zegt dat het vrij normaal is dat je cyclus niet regelmatig is na het stoppen van de pil. Ik zou zo graag willen dat alles weer op regel is zodat je tenminste duidelijkheid hebt. Maar....hoeveel dagen mogen er eigenlijk tussen je 1e en 2e ongie zitten voordat je naar de dokter kan gaan voor verder advies??

    Heb trouwens vandaag wel tarwekiemoliecapsules gekocht...dat schijnt te helpen....zullen zien wat het resultaat ervan is.

    Liefs Marianne ;)
     
  8. Niet meer actief

    Ja ik had vorige maand ook pijnlijke borsten hoor vreselijk gewoon en inderdaad ook over toen ik ongesteld was . Nu heb ik het niet maar ben wel al 2 dagen zo misselijk :( en ik voel me gewoon zo :rolleyes: ja hoe voel ik me eigenlijk dat weet ik eigenlijk niet eens zo goed moet ik zeggen , ik voel me zo vreselijk vreemd bah bah
     
  9. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    ik herken het!! weet er alles van ... helaas!! Het is vooral de onzekerheid waar je mee te kampen hebt en dat is erg irritant. Continu ermee bezig zijn...

    Ik voelde me toen ook erg raar....maar misschien omdat ik me wel zo wilde voelen.

    Hoop natuurlijk dat je binnenkort positief test!! ;)

    Liefs Marianne
     
  10. Niet meer actief

    Als ik morgen nog niet ongesteld bent dan doe ik een test want ik heb me nog nooit zo gevoelt :confused: Maar goed afwachten dus maar

    Ik moet zeggen dat ik er sinds vandaag eigenlijk pas echt mee bezig ben en voorheen zo goed als eigenlijk niet want dat wil ik zoveel mogelijk voorkomen
     
  11. ah78

    ah78 Fanatiek lid

    29 dec 2005
    1.355
    0
    0
    Hoi Marianne!

    Ik weet 1 ding zeker, ontpillen is geen pretje. Ik ben dec vorig jaar gestopt met de pil. Mijn cyclus was daarna 86 :confused: dagen....
    Ik ga nu officieel voor de eerste ronde maar weet totaal niet hoe mijn cyclus er nu uit gaat zien. Dat maakt het erg lastig. Ik heb mezelf voorgenomen dat ik maar "gewoon"moet afwachten... maak mezelf anders helemaal gek :cry:
    Nou Marianne succes verder, houd je ons op de hoogte?

    Liefs An ;)
     
  12. tamaratje

    tamaratje Niet meer actief

    Hoi,
    Ik ben ook in januari gestop met de pil.
    Ik had ook van allerlei klachten die heel veel op een zwangerschap duiden, maar dat lag bij mij dus ook aan het ontpillen.
    Ik ben ongie geworden na 61 dagen!!!

    Ik hoop dat het voor jou minder lang duurt.
    Ik had op dag 50 ook de HA gebeld en kreeg de mededeling dat als ik op 6 maanden zat ik maar eens terug moest bellen.
    Het kan dus idd 6 maanden duren voordat je weer ongie word!!!

    Succes met wachten en ik duim dat ze snel komen of op een positive test!!!
     
  13. Duim

    Duim Actief lid

    28 dec 2005
    162
    0
    0
    Groepswerker Jeugdhulpverlening
    Hoi Marianne,

    Iedereen ervaart het ontpillen anders. Eigenlijk ben je alle stoffen van de pil al kwijt en is het je lijf dat weer op gang moet komen. Bij de een duurt dat wat langer dan bij de ander. Over het algemeen krijg je de cyclus terug die je voor de pil ook al had. Was die onregelmatig dan wordt je cyclus dat nu zeer waarschijnlijk ook.

    Ik zelf was snel klaar met het ontpillen en heb een redelijk regelmatige cyclus. Hoop dat jij daar niet lang op hoeft te wachten! Succes!
     
  14. peeetje

    peeetje Fanatiek lid

    3 jan 2006
    2.805
    0
    0
    rotterdam
    ik dacht elke keer dat ik de enigste was die dat gehoord heeft!
    mijn gyni zegt ook dat er geen ontpillen bestaat.
    meer dat elk lichaam anders reageert. ze zei dat als je in je stopweek zit toch ook ongi word... net alsof je lichaam weet wanneer het je stopweek is of dat je helemaal gestopt bent... hoe ze dat zei dacht ik ja logich ja
    maar als ik hier die meiden hoor.... :rolleyes:

    ik heb er gelukkig nog nooit last van gehad... altijd een cyclus van 28 dagen...

    gr.
     
  15. dorito

    dorito Bekend lid

    10 nov 2005
    868
    0
    0
    Hoi Mandy,

    Minder he dat ontpillen zoals ik het toch maar even noem. ik werd er ook helemaal gek van. iedere keer dacht ik weer dat ik zwanger was. dan weer pijnlijke borsten, steken in mijn buik, opgeblazen gevoel alsof er al een baby inzat, maar nu een half jaar later lijkt het toch te zijn gestabiliseerd. er schijnt zelfs een bakerpraatje te zijn dat als je lang de pil hebt geslikt dat het dan of meteen raak is of na een half jaar. maar ja, daar zijn de bakerpraatjes voor.

    maar het is wel bekend uit alle verhalen van de dames van het forum dat het soms best even duurt voordat er wat ritme inzit en dat de ontpilklachten minder worden. al bestaat het dan niet voor de wetenschap, ik had er wel degelijk heel veel last van. ontzettend moe, haaruitval en zo.

    maar ja, het komt dus allemaal weer goed. laat je niet gekmaken door te veel te testen. ik weet dat het gemakkelijk is gezegd en als je over tijd bent is het zeker fijn en handig om te testen, maar ik wens je veel sterkte met het de tijd eventjes geven dat het weer normaal wordt. ik denk nu dat ik me ook een beetje gek heb laten maken door mijn lichaam. nu met wat meer rust gaan we er met nieuwe energie tegenaan.

    veel succes en ik duim voor je!
     
  16. angela80

    angela80 Fanatiek lid

    8 jan 2006
    1.488
    0
    0
    ik ben dus nog steeds niet ongesteld
    zit nu al op 108 dagen :( :(
    ben er behoorlijk flauw van!
     
  17. marianne

    marianne Actief lid

    13 mrt 2006
    128
    0
    0
    Pff...dat is vervelend lang zeg. En zit ik maar te klagen....terwijl anderen nog veel langer bezig zijn!! :oops: :oops: :oops:

    Hoop voor je dat alles snel op gang komt.


    Liefs Marianne
     

Deel Deze Pagina