wat op het matras leggen????

Discussion in 'Zwangerschap' started by mamavanalisha, Apr 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavanalisha

mamavanalisha Actief lid

Aug 20, 2012
    119
    0
    0
    data-typiste
    hallo dames,

ik heb even een vraag,
    ik heb vandaag mijn bed opgemaakt met de beschermmat over het matras. vanmiddag even een uurtje gelegen maar wat is dat zwaar irritant zeg. mijn hoeslaken schuift alle kanten op en het kraakt ook nog eens.
    zou je deze mat ook kunnen vervangen voor zon beschermlakentje (die je bij kinderen tegen bedplassen gebruikt)??? of zal dit niet voldoende zijn.
    of hebben jullie andere tips hiervoor? we hebben net vorig jaar een nieuw matras gekocht dus zou een beetje zonde zijn als deze onder de vruchtwater komt te zitten hahaha:p

liefs marijke

2. Melief

Melief Niet meer actief

Volgens mij kun je er ook gewoon een waterdichte molton onder leggen hoor!

3. Anzza

Anzza Fanatiek lid

Jun 23, 2012
    2,345
    0
    36
    drenthe
    Ik heb inderdaad een waterdichte molton besteld, volgens de site zou deze niet kraken, dus ben erg benieuwd! Deze heeft ook gewoon elastieken in de hoeken, zodat ie ook gewoon past bij een boxspring :)

4. Bri

Bri Niet meer actief

Die matrasbeschermers zijn waardeloos! Zweterig, krakerig (of ze ritselen meer dan dat ze kraken, ook irritant) en ze blijven ook nog eens niet liggen.

Ik was héél blij met m'n waterdichte molton. Eerst die om je matras, dan een gewone molton en dan een hoeslaken. Dat is niet zweterig, het kraakt absoluut niet en het houdt gegarandeerd je matras schoon.
    En als je ze zelf niet meer nodig hebt, zijn ze heeeeel handig voor als je kind zonder luiers in een groot bed gaat slapen, of als ze 's nachts moeten spugen.

Ik heb die van de Hema.

5. Bruni

Bruni Actief lid

Oct 17, 2012
    487
    5
    18
    Bij de action verkopen ze van die matrashoes/beschermers 1persoons. Volgens een bekende werkt dit ideaal, zij raade het mij aan. Ook zij werd helemaal gek van dat matje. Die van de action gaan om de hele matras en zijn volgensmij bedoeld voor kinderen/bedplassen.

6. Liefdeis

Liefdeis Fanatiek lid

Sep 2, 2011
    1,012
    1
    38
    Hilversum
    Ooo vreselijk he, die matrasbeschermers uit het kraampakket!
    Heb het een aantal nachten geprobeerd, maar gleed inderdaad door een krakend bed heen, al zwetend!

Ben op zoek gegaan naar een waterdichte molton, en ben toen geslaagd bij de action!
    Daar zijn ze ook het goedkoopst, rond de €8 tegen €30 van de Hema!!

7. Riverr

Riverr Fanatiek lid

Aug 27, 2012
    2,019
    172
    63
    Ik had bij voorbaat al het idee dat het niks zou worden dus ik heb bij t kruidvat een waterdichte molton gekocht. Ga hem er volgende week omheen doen, ben benieuwd.

8. cooksie

cooksie Bekend lid

Aug 24, 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik heb geen zin om een molton te kopen, dus ik heb een groot badlaken op de matrasbeschermer gelegd. Werkt perfect!

9. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    nu bij kruidvat 7 euro zag ze liggen

10. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

Oct 8, 2010
    294
    0
    0
    Ik had bij mijn eerste zwangerschap ook de waterdichte molton van de Action, ideaal. Heb er niks van gemerkt qua gevoel en geluid. Ook geen zweterig gevoel.

Succes!

11. Spring

Spring Fanatiek lid

Sep 17, 2012
    1,430
    174
    63
    NULL
    NULL
    Heb ook die van de Action, prima ding!

12. Haazz

Haazz Actief lid

Mar 26, 2013
    184
    0
    0
    Precies! En daar dan gewoon je bed overheen opmaken. Slaap al 2 weken zonder probleempjes, niet zweten, heel fijn !

13. Blemma

Blemma Fanatiek lid

Mar 11, 2013
    2,472
    16
    38
    Female
    Verpleegkundige in de wijk
    Wj hadden een hoog-laag bed van de thuiszorg voor de bevalling en nazorg.vIdeaal voor beide partijen. Daar zit al een plastic laag op het matras.
    Op ons eigen bed hadden we eerst ook zo'n matras beschermer maar die kraakt idd erg en je zweet er erg van. Zo'n molton lijkt mij idd we een goede oplossing daarvoor

14. sassieka

sassieka Lid

Nov 1, 2011
    42
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kreeg de tip van kraamzorg. Inderdaad een waterafstotend molton. Ik heb hem bij ikea gehaald. Bij action en hema hadden ze alleen voor eenpersoons en ik moest die voor tweepersoons hebben. Ik vind hem tot nu toe ideaal. Kraakt en schuift niet. Je merkt er eigenlijk niets van.

15. Ikke29

Ikke29 Lid

Jun 12, 2012
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waterdichte molton bij de hema. Die he op dezelfde manier om je matras als je hoeslaken. Schuift niet.

16. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Reist binnenkort af naar de Action....
    Ik ben een enorme wiebel in bed en zie het al gebeuren dat dat matje uit het kraampakket overal ligt, maar niet onder mijn billen als er wat gebeurt!

17. Tantan

Tantan Fanatiek lid

Feb 25, 2009
    1,103
    0
    0
    Roosendaal
    Inderdaad een waterdichte molton! Ook ideaal voor na de bevalling, want geloof me, je wordt soms drijfnat van het zweet wakker ;)

18. doowspenniej

doowspenniej Actief lid

Feb 7, 2013
    380
    0
    16
    Female
    NULL
    NULL
    hier een dikke matras beschermer van de ikea, kan ook zo in de was ;) :D

Share This Page