Even van me afschrijven... Heb echt weer een baaldag vandaag... Het is nu 16 maanden geleden dat ik een miskraam kreeg... Nu bijna 2.5 jaar bezig voor een eerste kindje. Er is ontdekt dat ik een tussenschot in mijn baarmoeder heb, maar ik word er pas over een jaar aan geopereerd... Gelukkig ben ik dan nog maar 26, maar toch... Ik verlies met elke maand weer een beetje hoop... Ga ik ooit nog wel een kindje krijgen? Word ik uberhaubt nog een keer zwanger? Ik weet het, er zijn geen waarzeggers hier... Maar misschien zijn er mensen met positieve ervaringen.. Ik zie het echt even niet meer zitten.....
Ik kan je geen garantie geven maar ik ken je gevoel nog zó goed. Elke menstruatie zakt je de moed verder in de schoenen. Kan die operatie niet eerder? Waarom wachten ze daar zo lang mee? Dikke knuffel, houd moed en probeer positief te blijven. Al slaat dat nergens op, ik weet het...
Wauw meid. Je bent zwanger! Wat een wonder.. Verhalen zoals die van jou geven wel hoop! Ja, zo beroerd dat ik nog een jaar moet wachten... Dat komt omdat ik een zeldzame afwijking heb aan mn baarmoeder, en er word alleen in onderzoeksverband geopereerd... Ik doe mee met het TRUST trial, daarbij worden vrouwen met tussenschot geloot, de ene helft word direct geopereerd, de andere helft niet... Op die manier willen ze bekijken of een operatie uberhaubt zin heeft, dit is nl nog niet wetenschappelijk bewezen... Waarschijnlijk wel... De arts denkt dat het tussenschot bij mij het probleem is... Dus als die weg is (middels operatie word die dus verwijderd) is er wss wel meer hoop..
Meid wat is dat traject heftig.. Enige dat ik je aan kan raden met klem is een afspraak ik Gent. Dan ben je zo van het septum af. Waarom laten ze je in Nederland nog een jaar wachten? Vreselijk conservatief en niet meedenkend...
Blijf er in geloven. Ik ben gestopt met de pil toen ik 19 was. Uit eindelijk pas na 3 jaar zwanger! We zaten al in de medische molen, maar niets wees er op dat we niet spontaan zwanger zouden kunnen worden. De gyn heeft ons een half jaar gegeven om het nog zelf te proberen en daarna zouden we verder stappen ondernemen. Een maand voordat we een afspraak hadden gemaakt was ik spontaan zwanger..
Thanks lieve meiden voor de reacties.. Wat bijzonder als je na jaren eindelijk zwanger bent. Gelukkig zie je toch vaak dat het bij de meeste meiden echt uiteindelijk nog goed komt. Zonnetje, zie vorige reactie waarom ze na 1jaar pas opereren. Belgie heb ik zeker overwogen.. Zit alleen met de verzekering... Loop nu in het Spaarne en dat is mijn 2nd opinion. Door met het onderzoek mee te doen krijg ik de operatie en eventuele behandelingen door complicaties vergoed... Belgie moet ik zelf betalen... En dat is best duur, zit er nu even niet in voor ons... Bij jou ook nog geen geluk zie ik... Onwijs heftig meid..... Ik duim voor je...
R Als je bij je huisarts een doorverwijzing vraagt geldt dit dan ook als 2nd opinion? Ik zou een gesprek aanvragen bij je ha en aangeven dat je t niet meer trekt. Dat de Nederlandse manier van handelen je emotioneel zo uitput en dat je contact wil zieken met Gent. Volgens m'n gyn ( die einde toen wel een doorverwijzing schrijven) kun je dit voorleggen bij je zorgverzekering. In mijn geval moest m'n verzekering iets aangepast worden en t wordt nu volledig vergoed! De conservatieviteit hier was ik zo beu. Gelukkig begrepen ze t hier en werken super goed mee!
Ik ken ook iemand die het in Gent heeft laten doen. Heeft maar anderhalve maand of 2 maanden moeten wachten. Na 6 maanden, of iets korter dacht ik, mochten ze opnieuw proberen zwanger te worden. Het was meteen raak. Ze hebben nu een dochter van 8 maanden en er is een tweede op komst voor augustus.
Nederland loopt wat dat betreft nog erg achter is mijn mening. ( heb wat ervaring na IVF) Ik zou zeker proberen wat Zonnetje2015 voorstelt. Is toch van de zotte! Dat je zo lang moet wachten! Lekker voor je gevoelsleven!
Lieve ts, Wat erg dat je al zo lang wacht maar nog erger dat de oplossing voor handen is en men je gewoon laat zakken vanwege die stomme studie van ze. Een second opinion mag ook nogmaals. Bel eens rond met wat Nederlands academische ziekenhuizen of daar mogelijkheden zijn en laat je dan verwijzen. En anders per 1-1-17 een betere verzekering nemen die België dekt. Ik vind het werkelijkwaar schandalig hoe er met je om gegaan word. Sterkte!
Thanks allemaal voor de reacties... Ik ga erover nadenken. Vind het gewoon wat spannend. Ik baal ook enorm van de gevoelloze houding van het ziekenhuis, de studie gaat voor alles... Maar, in November mag ik al bellen (als ik dan nog niet zwanger ben) en dan moet ik wss ter voorbereiding op de operatie aan de pil, en in Jan/Feb 2017 word dan de operatie gepland... Het word wel gedaan door Dr. E in het Spaarne ziekenhuis, dat vind ik wel een hele fijne man, met veel ervaring en bekwaamheid op dit gebied... In Belgie weet ik gewoon niet wat ik krijg... Dan denk ik, zou het qua tijd echt veel schelen?
Ik ken een dame ook van hier die heeft 3 miskramen gehad en ging ook voor haar eerste. Ze was voor second opinion naar Gent geweest en daar hadden ze ook gezien dat ze een tussenschot had wat toch verder door liep dan wat ze hier in nederland hadden verteld. Dat is poos terug verwijderd en nu heeft ze een zwangerschap wat al naar de 20 weken loopt. Het kan dus goed zijn dat dat een oorzaak is bij jou dat het niet wil lukken.
ik wil niet veel zeggen, maar jullie geven allemaal nogal af op het onderzoek en de gynaecologen. Onderzoek is erg belangrijk. Ze kunnen niet zomaar even iets veranderen. Daar moet wel bewijs voor zijn. Dat snappen jullie natuurlijk zelf ook wel. Denk eens aan de DES dochters. Daar is te weinig onderzoek gedaan en toen was iedereen daar weer boos over. Daarnaast heeft topicstarter zelf ingestemd met het onderzoek. Je kunt namelijk niet zomaar iemand verplichten om mee te doen met het onderzoek. Net als dat ze je niet kunnen verplichten om blijven deel te nemen aan het onderzoek. Onderzoek is vrijwillig om aan mee te doen en je kunt er ook ten alle tijden mee stoppen!!! Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik vind het ook erg vervelend dat je zo vaak hoort en leest dat mensen in nederland zo aan het lijntje wordt gehouden en dan in gent en dusseldorf redelijk snel zwanger zijn
Ik denk dat je je eerst eens moet verdiepen in dit onderzoek voor je oordeelt. In Nederland zijn ze t nl eend over het feit dat een spectrum wel degelijk voor vruchbaarheids problemen kan zorgen. Oa moeilijk zwanger raken en miskramen zijn hier een voorbeeld van. Het trust onderzoek is een onderzoek waar gekeken wordt of het weghalen van dit septum nuttig is. Aangezien er ook vrouwen zwanger raken en bevallen met een septum. Dat heel veel van deze vrouwen complicaties heeft door t septum oa stuitligging, vroeggeboorte, en spoedkeizersnedes doordat de baarmoeder neit goed kan samentrekken wordt volledig buiten beschouwing gelaten, de vrouw kan immers een kind krijgen... Geloof me alles wat ik heb meegemaakt wordt weggeschoven want er zijn vrouwen die een kind krijgen. :x de psychologische kant wordt niet meegenomen in dit onderzoek. Ook niet de schade die ik opgelopen heb van deze ellende. Dus wat mij betreft is dit onderzoek schandalig voor de koppels die met dit soort problemen te maken hebben. Weten dat er een oorzaak is voor alle problemen die relatief makkelijk te verwijderen is maar ja of dit nuttig is en verdere problemen voorkomt moet eerst 100 keer bewezen worden. Wat voor de een werkt hoeft voor de ander niet te werken en andersom. In belgie erkennen ze dit probleem wel. Je wordt als individu beoordeeld en niet over een kam geschoren met anderen
Lieve meid, Ik hoop met mijn verhaal jouw een hart onder de riem te kunnen steken... Ook ik heb een uitzonderlijke baarmoeder.. Ik heb namelijk 2 baarmoeders met ieder een eierstok en eileider. Ook zit er in de vagina een tussenschot. Bij mij waren de artsen niet positief gestemd of zwanger raken ooit zou lukken en als ik eenmaal zwanger zou zijn of dit zou mislopen on een miskraam of vroeggeboorte. Ik kan me de angst nog goed voorstellen en elke maand die voorbij ging dat ik weer ongesteld werd. In oktober 2015 raakte ik zwanger wat helaas uitmondde in een miskraam zoals de artsen hadden voorspeld... Ook ik dacht bij mezelf, zie je wel? Het gebeurt niet, ik raak niet zwanger! Ik was er ook zooo klaar mee na die miskraam dat ik het zwanger worden aan de kant gooide... Tot ik eind december tot mijn verbazing een positief test in mijn handen hield.. gelijk sloeg de blijdschap weee om in angst.. 6 weken.. 12 weken.. mijlpaal.. 20 weken en zo verder Bij ieder bezoek aan de gynaecoloog kreeg ik weer te horen dat ik rekening moest houden met een vroeggeboorte of miskraam. Genieten kon ik hierdoor niet van de zwangerschap. Uiteindelijk ben ik met 37! Weken ingeleid en ben ik trotse mama van een dochtertje. Wat ik hiermee wil zeggen... Never lose hope.. al is het nog zo moeilijk.. ook met een uitzonderlijke baarmoeder kan je zwanger worden, kijk maar naar mij terwijl de artsen niet positief waren.. Ik wil je veel sterkte wensen!
Zonnetje, ik val je volledig bij en blijf bij mijn mening dat ts schandalig aan het lijntje gehouden voor jan *** . De onderzoeken naar de nadeligheid van een septum zijn door het heel Europa jaren geleden al uitgevoerd. Ipv deze resultaten over te nemen gaat men het hier nog een keer over doen.... Nederland is op fertiliteits gebied echt een ontwikkelingsland als je kijkt wat de Belgen en Duitsers doen maar ook dat gaan we niet overnemen. Ts, als je zwart op wit krijgt dat je de operatie in jan/feb 17 krijgt kun je idd beter blijven dan vanaf 2017 met een nieuwe verzekeraar naar België. Blijft super rot!
Laat je eigen niet uit het veld slaan. Het licht er aan hoe je verzekerd bent. Ik heb voor een anderen aandoening zorg in het buitenland België en krijg alles vergoed.
jullie lezen mijn reactie niet goed. Ik heb duidelijk aangegeven dat ik het verschrikkelijk vind dat ze in nederland zo achter lopen en de vrouwen aan het lijntje houden!!!!! Het gaat mij ook niet specifiek om dit onderzoek, maar onderzoek over het algemeen. Over het medicijn van de DES dochters werd ook gezegd dat het een veilig middel was tijdens de zwangerschap. Bij nader onderzoek bleek dit toch niet zo te zijn na al die afwijkingen. Dus ja 1 onderzoek is geen onderzoek uit meerdere onderzoeken krijg je meer antwoorden. Ik duid meer op onderzoek in het algemeen!!! En dan nog is het zo dat je ZELF KIEST om mee te doen aan een onderzoek!!! Ik werk in de zorg dus ik weet waar ik over praat. Heb ook een tijdje gewerkt in een kliniek waar ze medicijnen testen. Dus ik roep niet zo maar iets. En ja in onderzoeken worden de psychische belastingen niet meegenomen, want het gaat om de feiten en niet hoe iemand het ervaart want dat is niet te meten....Ik doe zelf ook alleen maar mee aan onderzoeken als er echt geen schade voor mezelf is of de baby. Logisch toch. En nogmaals je hoeft niet mee te doen aan onderzoek...dat is een keuze. En je kunt ELK MOMENT stoppen met het onderzoek. Dat is namelijk je recht en eigen keuze. Bij ons op de longafdeling is een onderzoek gaande met een medicijn. Die patiënt wilde niet meedoen omdat hij zeker wilde weten dat hij het medicijn kreeg en niet een placebo. Hij kreeg daarom gewoon het medicijn voorgeschreven. Ik heb ook vaak genoeg gehoord/gelezen dat bij iemand wel gewoon het septum is verwijderd in nederland zonder mee te doen aan een onderzoek...
Het frustrerende van dit onderzoek is dat ze weten dat n septum voor problemen kan zorgen. Is t niet t moeilijke zwanger raken, dan zijn t miskramen, vroeggeboortes of complicaties met bevallen. Er zijn weinig verhalen bekend waarbij het vlekkeloos verliep met septum. Waarom dan alsnog een onderzoek doen wat in andere landen 10/20 jaar geleden Sl gedaan is. En in Nederland ern septum weghalen is volgens de regels Vsn de nvog alleen in uitzonderlijke situaties mogelijk. Meedoen asn t onderzoek betekend een loting. Dus of wel of niet geopereerd worden. Dus of je hebt geluk dat je mee mag doen of he wordt gewoon naar huis gestuurd met probeer t nog maar eens. Dus je zegt niet zomaar nee op dit onderzoek tenzij je naar bijv België kunt... Je hebt in principe dus een erg beperkte keuze... Het is niet zo simpel on nee te zeggen want dan wordt je gewoon niet geholpen.