Hallo, Ik voel me zo relaxed tijdens mijn zwangerschap terwijl ik normaal een echte piekeraar ben en me snel druk maak om van alles. Zo raar, maar wel heel fijn. Begin van de zwangerschap wel onzekerheid gevoeld van, wil ik dit wel en kan ik dit wel? Er gaat natuurlijk een hoop veranderen. Maar nu denk ik, ik voel me nu zo rustig van binnen en maak me niet meer zo druk om dingen als dat ik niet zwanger zou zijn. Maar als ik strax dan bevallen ben? Ben ik dan nog zo relaxed? Ik ben zo bang dat me oude hormonen dan weer terug komen en me zelf dus ook weer druk ga maken om dingen. En eigenlijk wil ik me altijd wel zo voelen haha. Hoe zijn jullie ervaringen hiermee?
Hihi heerlijk toch..lekker van genieten, bij mij precies andersom.. Je ontzwangert negen maanden je bent niet opeens van die hormonen af
Heel herkenbaar! Vind dit ook heerlijk. Mn contract wordt niet verlengd en loopt een maand voor mn verlof af, en ik kan me er echt niet druk om maken. Merk dat ik met problemen niet meer pieker maar het makkelijker van me af kan zetten. Zou dit ook altijd wel willen zo, hopelijk blijft er na de zwangerschap wat van hangen!!
Ik ben ook meer ontspannen dan ooit. Heerlijk! En dat terwijl er bij ons privé wat minder leuke dingen staan te gebeuren, ik maak me veel minder druk dan anders.
Wat heerlijk!! Ik hoop dat ik ook zo 'zen' kan zijn als ik zwanger bem. Ik ben namelijk ook echt een ras echte piekeraar en kan me om alles druk maken om moe van te worden. Lijkt me heerlijk als dit weggaat als ik zwanger ben. Geniet er inderdaad lekker van, je weet nu hoe het voelt en na de zwangerschap lekker vasthouden!
Ja het is een beetje dubbel, de ene dag voel ik me goed, de andere dag heel onzeker. Vooral de eerste maanden zomaar ineens twijfel? Wil en kan ik dit wel? Kinderen krijgen. Maar toch ben ik wat rustiger als dat ik niet zwanger zou zijn, maak me veel minder snel druk om kleine dingetjes, wat ik voorheen wel goed kon
Erg herkenbaar! Ik ben altijd een piekeraar en erg gestressd geweest maar nu ik zwanger ben merk ik dat ik erg relaxed en ontspannen word. Soms is het wennen wanneer ik er op dat moment bij stil sta maar ik moet zeggen; het voelt erg goed. Dat het dubbel voelt herken ik ook, soms ben ik erg onzeker en loop ik overal nog over te piekeren, het andere moment ben ik erg ontspannen en kan ik me niet druk maken over kleine dingen waar ik vroeger over zou piekeren.
Wat typisch dat jij t zelfde hebt, ik hoop dat t na de zwangerschap zo blijft, en niet weer extreem ga piekeren. Had jij t ook in het begine van je zwangerschap? Erg onzeker en labiel, en twijfels? Nu 33 weken en ik voel me top
Ik had dit mijn vorige zwangerschap, ik ben ook echt een piekeraar, helaas is het bij mij wel weer terug gekomen, langzaam maar zeker.
Ik ben ook heerlijk 'blase' tijdens de zwangerschap. Nou ja, NU. Ik was in de eerste maanden heel erg down eigenlijk. Ergens in de loop van de tijd na 20 weken ben ik me steeds beter gaan voelen Ik vond het eigenlijk wel meevallen hoe het veranderde na de bevalling. Ontzwangeren is bij mij iig heel geleidelijk gegaan, schijnt door de bv te komen.
Zwanger of niet zwanger ik pieker altijd en lig er vaak s'nachts wakker van.Zoals op dit moment ben ik niet te genieten als er weer iets nieuws is waar ik mee zit.
Als mij iets dwars zit kan ik er ook wel om piekeren hoor en kan er dan ook van wakker liggen, maar niet zo extreem als dat ik niet zwanger zou zijn, en word er dan ook niet meer paniekerig van zoals zenuwachtig wakker worden en hartkloppingen.
Hier ook een heerlijk releaxte . Beeb loopt flink voor op groei, ben op het laatste moment nog overgedragen naar de Gyn vanuit een reguliere vk, en ik zie het allemaal wel hoe het gaat lopen. Nu pas wat wasjes gedaan en dingen gestreken voor als de kleine straks komt. We moeten nog klossen voor het bed halen maar kan me er echt niet druk om maken, en dat terwijl mijn vriend flink loopt te stressen omdat ik al 2 weken met regelmatige oefenweeën loop .
Dit heb ik dus ook, kan wel nadenken over dingen maar het is niet dat ik er wakker van lig en er paniekerig van word, meer zo van komt allemaal wel goed, al is dat in het begin vd zwangerschap anders geweest maakte me dan meer druk als nu..einde vd zwangerschap lijkt t minder te worden.
Ik heb normaal gesproken een piekerstoornis. Tijdens de zwangerschap echter is dit vele malen minder. Ik heb het nog wel, logisch gezien mijn voorgeschiedenis die deze zwangerschap toch wel erg zwaar maakt, maar niet meer zo als wanneer ik niet zwanger ben. Dan zit de stress continu op mijn borstkas maar nu dus niet.... Hormonen, wat ze toch niet allemaal met ons doen.......
Das vervelend aloe, dan heb je dus de hele tijd of vaak angst, die piekerstoornis heeft dus als je het zo bekijkt met jou hormonen te maken (omdat je er nu geen last van hebt) maar kan me voorstellen met jou voorgeschiedenis dat het nog moeilijk is. idd hormonen rare wezens haha.
In het begin was ik helemaal niet relaxed maar maakte ik me overal zorgen om en zat midden in de nacht te piekeren ipv te slapen. Nu ben ik 19 weken zwanger en ik word steeds ontspannender en zie het allemaal wel. Ik moet zeggen; het voelt erg goed
En hoe ben je normaal zonder zwangerschap? Ook een pieker prinses of vrij nuchter? Ik had het ook de eerste maanden, heel onzeker ook over mezelf en of ik het allemaal wel wilde en kon , na mate de zwangerschap steeds relaxter
Ik piekerde voor de zwangerschap zelfs in mijn slaap Dat laatste had ik ook, erg onzeker in het begin, hoe gaat mijn leven veranderen en wat als enz enz.. En nu merk ik dat ik steeds ontspannender word. Soms nog steeds wat onwenning wanneer ik tegen mijn kindje praat maar dat gaat ook steeds beter. Had jij de onwennigheid met het praten tegen je kindje ook?