Hallo dames ik had gedacht hier nooit wat over te posten, maar ik zit met een dilemma. De eerste naam voor zowel een jongen als een meisje zijn rond. De andere namen worden de oma's of opa's van beide kanten. Voor de meisjes naam wordt het Onzenaam Moedersdoopnaam Schoonmoedersdoopnaam Achternaam Voor een jongen Onzenaam vadersdoopnaam schoonopa'svoornaam achternaam echter heeft mijn vader de meest verschrikkelijke doopnamen ooit. Hij heet voluit Voornaam Aloysius Valentijn Achternaam We wilden voor de naam Aloysius gaan als 2e naam voor ons kindje, maar nu begin ik enorm te twijfelen omdat het wel een heel ouderwetse naam is. De voornaam is niet superhip, (geen Sem of Lex oid) maar een gewone NL naam die in de afgelopen 50-100 jaar normaal is geweest. Ik zat er aan te denken om Aloysius te veranderen in Louis (de franse manier van deze latijnse naam) Hebben jullie ideen of andere opties? Ik weet dat we nog maanden hebben, maar ben erg benieuwd naar jullie mening, opties, en advies!
oei, das een lastige, ik denk zelf dat ik hem zou veranderen in de franse versie, dat vind ik zelf even iets meer van nu en toch word de naam vernoemd, wij doen het heel apart haha onze dochter (ben nu 38 weken zwanger) vernoemen wij (met haar tweede en derde naam) naar haar opa's en niet naar haar oma's hihi, maar daar hebben we ook wel een beetje aan moeten sleutelen, ik wil de namen hier nog niet neer zetten, ik zou doen wat je gevoel je ingeeft en waar je van denkt dat jouw kindje blij is met de naam, .... succes met de beslissing
zou je niet kunnen spelen met de naam Valentijn: Tijn, Stijn of Tijmen of zoiets. Valentijn vind ik zelf sowieso een mooiere en 'hippere' naam dan Aloysius. Anders is Louis ook zeker wel een optie denk ik!
Haha ik vind het zo leuk om te zien dat de eerste drie reacties precies weergeven hoe ik met om de 5 minuten voel! Eerst denk ik... origineel en je roept je kind er toch niet mee. Dan denk ik oudbollig Louis is veel hipper. En dan ga ik inderdaad naar de Tijn/Stijn kant, maar vriendlief vind dat weer niet zo leuk pfffffffft hihi. Ik vind zelf Valentijn niet een leuke naam. Ik heb er slechte associaties mee, dus dat zal het niet worden...
Ik vind zeker voor een tweede naam Aloysius heel mooi. Een doopnaam mag van mij wel wat klassieker zijn. Als je hem echt wil vereenvoudigen dan zou ik gaan voor Aloys, maar zeker niet voor Louis, dat vind ik dan weer stukken minder mooi en origineel (en zelfs oubolliger), maar smaken verschillen natuurlijk.
Als doopnaam vind ik Aloysius mooier dan Louis. En daarnaast is het "maar" een doopnaam en zul je je kind nooit met die naam aanspreken. Mijn zusje heeft bijvoorbeeld Hermina en Hubertina als doopnamen. Voor gewone namen zou ik het verschrikkelijk vinden maar als doopnaam vind ik het juist weer mooi (ze is vernoemd naar onze opa's..)
Ik vind juist de naam origineel en je roept er idd je kind niet mee, dus ik zou voor Aloysius gaan. Hier is zoon naar beide opa's vernoemd, met gewoon de roepnaam. Voor nu weten we het niet wat 't word, word 't een meisje, word ze vernoemd naar beide oma's, word 't weer een jongen, vernoemen we hem naar beide opa's van moeders kant.
Het gaat hier toch om de vernoeming en niet om de naam die je kind dagelijks zal horen. Daarom vind ik Aloysius juist het mooiste! Het is dan duidelijk een vernoeming anders heb je straks wel de naam van de ene opa en niet de naam van de andere opa.
Zelf zou ik gewoon voor Aloysius gaan. Het is een bijzondere naam vind ik! Ook zijn wij wat dat betreft kritisch met vernoemen. Als je de naam anders maakt, is het geen vernoemen meer. Vinden wij Succes met het puzzelen!
ik heb gestemd op aloysius. het is de officiele vernoeming. wij hebben ook de officiele namen gebruikt voor onze zoon. zo vaak zeg je die toch niet voluit en ik vind het zelf niet erg als doopnamen wat ouderwets zijn. aloysius vins ik trouwens een mooie doopnaam
Thnx ladies, jullie reacties geven me zeker wat duidelijkheid! Ik ben het er idd mee eens dat je het kindje meestal niet voluit zal noemen, dan moet hij wel iets heeeel ergs stouts doen hihi!