Hallo, Schreef ik vorige week nog een topic over hoe beweeglijk de baby in mn buik is, zo rustig is hij nu. Ik had eerst een aantal dagen dat hij zowel overdag als s' nachts duidelijke tikjes en schopjes gaf in mijn buik, nu voel ik al een aantal dagen niks of nauwelijks iets. Ik word hier zo onzeker van. Vannacht heb ik al 2 keer met de angelsound geluisterd en gelukkig klopt zn hartje nog. Ik kan er ook geen regelmaat of ritme in ontdekken. Ik weet ook wel dat dat niet hoeft, maar als hij al een aantal dagen zo rustig is dat ik hem niet of nauwelijks voel, dat zit me ook niet lekker. Ben 24 weken en 2 dagen zwanger. Herkennen jullie dit en hoe gaan jullie hier mee om?
Ik zit hier momenteel ook mee... Sinds deze week voel ik de kleine duidelijk wat minder. Heel af en toe een schopje en de regelmaat ben ik inmiddels ook kwijt. Ik vermoed zelf dat het te maken heeft met een groeispurt tussen week 26 en 30 ofzo? Heb dat wel eens ergens gelezen... Dat ze dan wat rustiger zijn ivm de groei. Maar geen idee of het zo is.. In ieder geval ik begrijp je helemaal. Ik probeer er gewoon niet al te lang bij stil te staan. Als ik de kleine al max. 3 keer op een dag voel, neem ik er genoegen mee. Maar ik hou het wel in de gaten natuurlijk! Anders gewoon de vk bellen...
Ik heb het rond die termijn ook gehad. Soms heeft de baby al zijn energie nodig om te groeien en voel je een tijdje minder. Wil dus helemaal niets negatiefs zeggen!
Gelukkig ben ik niet de enige die hier mee zit. De verloskundige zegt dat het normaal is en dat je hem tot 28 zelfs helemaal niet dagelijks hoeft te voelen. Maar ondanks dat ze dit zegt, maakt me dat nog niet heel erg gerust omdat je 'gewend' bent om hem tich iedere dag te voelen, ak is het maar even. En je gaat automatisch toch een siort van ritme ontdekken, althans dat denk je dan. Want net als je eraan gewend bent dat hij bijv iedere nacht beweegt, dan doet hij dat ineens een nacht niet. En tja, dan ga je je toch wel zorgen maken of je dat nou wilt of niet. Dat gebeurd onbewust toch wel. Ik voel me gewoon stukken beter als hij zich duidelijk laat voelen, maar het is nou eenmaal geen robot Fijn om te lezen dat anderen dat ook hebben
en toch is mij op het hart gedrukt de verloskundige of gyn te bellen bij ineens minder leven voelen en niet zelf te gaan doktoren met een angelsound, wij kunnen het hartje dan wel horen, maar niet horen of het goed genoeg is, en of er iets anders aan de hand is mijn advies is dus bellen nooit afwachten en nooit zelf op onderzoek uitgaan, tenzij je ervoor opgeleid bent
Ik heb het ook gehad rond jouw termijn. Heb toen de gyn gebeld en mocht langs komen voor een echo en ze was heerlijk aan het spartelen maar ik voelde niks. Ze was gewoon anders gaan liggen. Als je je zorgen blijft maken gewoon bellen! Zeker nu je het weekend in gaat
Je hoeft toch pas vanaf 28 wk elke dag leven te voelen? Hier heb ik 'gelukkig' een mega druk meisje in m'n buik dus voel dr nu al iedere dag heel veel. Probeer die angst te doorbreken meis! En als je twijfelt gewoon vk bellen, daar zijn ze voor.
Pas vanaf 28 weken moet je je kindje eigenlijk dagelijks voelen. Zoals hierboven genoemd kan het zijn dat hij net iets anders is gaan liggen waardoor je hem wat minder goed voelt.
Toevallig gister en eergisteren gehad. Ik voelde al vroeg de baby bewegen en tot eergisteren ook echt elke dag vooral in de avond als ik net m'n rust momentje had. Kijk er ook echt naar uit omdat ik weet dat ze zich dan even meld. Nu heb ik dat de afgelopen 2 dagen niks meer gevoeld en maakte me toch druk. Was het net tegen m'n collega aan het vertellen en madam begint toch te spartelen in m'n buik heeft zeker 5 minuten geduurt. Maar was dat niet het geval geweest had ik de vk gebeld. Weet dat het pas vanaf 27 weken dagelijks voelbaar 'hoeft" te zijn maar je maakt je toch zorgen.
Ik ben vanochtend in het ziekenhuis gehad en heb een echo gehad. Hij was aan het bewegen, en ik voelde zelf de bewegingen niet. Dit stelde me wel gerust, maar heb net een uurtje op de bank gelegen en voelde helemaal niks. Toch vreemd, want meestal voel ik het dan wel. Dus ben weer een beetje ongerust, maar het is een beetje overdreven denk ik om weer de verloskundige te bellen hiervoor. Ik wacht nog tot vanavond en dan luister ik toch maar weer even met de angelsound als ik niks gevoeld heb. Hoop maar dat de baby wat rustiger is en veel slaapt ofzo, en niet dat hij zich niet goedvoelt. Maar dit kunnen ze niet checken, want een ctg maken ze pas vanaf 26 weken. Echt rot die onzekerheid.
Hallo manoes, zie net je topic. Meid maak je echt niet zo ongerust. Heb je dit al eerder verteld, maar echt de baby hoef je pas van week 28 elke dag te voelen. Zelf had ik in die Periode ook dat ik de baby even minder voelde. Komt goed hoor. hoe gaat het verder met jou? En de citalopram? Liefs
Ik denk dat je je iets te druk maakt meid. de echo was goed, je hoort het hartje en idd hoef je de kleine nog niet elke dag te voelen. Ik snap je onzekerheid echt hoor en herken het ook maar probeer niet te stressen aub want dat is echt slecht voor jullie beide! hier voel ik de kleine ook niet elke dag even vaak, en even enthousiast. Onze kleintjes hebben net als wij wel eens een dagje wat minder energie, in hun geval kan het idd te maken hebben met groeien, dit kost een hoop energie voor dat kleine lijfje. Het is altijd verstandig om bij twijfel te bellen! Liever 10x teveel dan 1x te weinig! Maar probeer ook te ontspannen en te genieten. Heel veel sterkte
Hier 30 weken en sinds afgelopen weekend is de kleine anders gaan liggen want eerst voelde ik hem heel veel en nu bijna niet. zaterdag toch ctg gemaakt en hij beweegt goed maar ik voel het niet. Lastig maar het is vertrouwen hebben dat alles goed is.
Summer22, ja gaat verder wel goed. Citalopram haalt de 'pieken' wat van de angst af. Ik ga nu beginnen met ophogen want zit nog maar op 10mg. Nu eerst een week 5 mg erbij en dan naar 20mg. Hoop dat ik me dan nog rustiger ga voelen
Nou meid, herkenbaar hoor maar dat weet je inmiddels ook dat ik net zo'n zenuwpees ben. Vandaag 28 weken en heb de baby wel wat gevoeld maar niet veel. De k wel ongeveer 10 keer. Maar ik weet nu al dat ik de komende 12 weken obsessief op de bewegingen ga letten.. Ik durf zelf nooit zo goed hierover de vk te bellen, voel mr me sl snel een zeur.
misschien word de kleine ook met de tijd zo druk als de mijne toen was. een uurtje rust was zeldzaam.... kon niet meer normaal slapen ervan... volg je gevoel en ga je niet gek maken vertrouw jezelf en je kleine.
Hee das echt niet fijn! Heb ik ook bij allebei m'n kindjes gehad. Ik heb er altijd gewoon even voor gebeld, mocht altijd langskomen voor een echo en geruststelling! Was trouwens niks aan de hand! Dus blijf er niet mee lopen, bel gewoon even hoor!
Manoes, mogelijk ligt de kleine nu lekker met zijn ruggetje tegen jouw buik aan. Als hij zijn armpjes en beentjes uitslaat voel jij het dan niet. En ineens zal hij draaien en dan is het er weer. Ik had ook dat ik haar de ene dag Veel meer voelde dan de andere. Ik hoop dat je het een beetje los kan laten en genieten van je zwangerschap.
Dankjulliewel voor de reacties. Inmiddels heeft de kleine zich weer gemeld, maar het zal nog wel weer voorkomen dat ik hem zo lang niet voel. Dan ga ik jullie berichten teruglezen en ben dan hopelijk weer gerustgesteld. Want het voelt zo onzeker als het zo stil is en blijft in je buik. Juist omdat hij op enkele dagen wat drukker was, dan wacht je daar toch weer een beetje op. Ik moet nog 16 weken, dat lijkt nog een eeuwigheid.