Ik heb nog steeds dagen/nachten waarbij ik weinig tot geen beweging voel. Gelukkig vannacht en vanochtend iets rumoeriger in mn buik, maar de echt harde trapjes blijven uit. Gisteren had ik hem de hele dag niet gevoeld, en dan in de avond (na meer dan een uur stil gelegen te hebben) begint hij ineens te bewegen en te schoppen. Er valt dus nog geen regelmaat in te ontdekken. Maar wanneer ik hem de hele dag niet voel, of hele avond, begin ik toch wel angstig te worden. Gelukkig biedt de angelsound dan uitkomst.
Heel herkenbaar. Hier is het ook de ene dag meer dan de andere. Het is ook heel verschillend wat ik voel. De ene dag is het meer getrappel de andere dag is het meer geduw. Komt ook omdat de baby op deze termijn nog behoorlijk wat ruimte heeft in je buik en niet altijd tegen je buikwand aankomt als hij aan het bewegen is. Dus dan voel je het niet. Pas na 28 weken, begint de ruimte wat krapper te worden en voel je de meeste bewegingen. En straks met 34, 35 weken, voel je de baby de hele tijd, en hoop je dat ie af en toe wat rustiger doet
Hoi Manoes, Wat ook wel wil helpen als je de kleine niet voelt is om een stukje chocolade te eten.... Ons kereltje werd daar altijd wel even wakker van in mijn buik.
dit is dus niet waar, dit klopt enkel als je je kindje daarvoor nog niet voelde, echter als je je kindje al met regelmaat voelt dan moet dit zo blijven ineens minder leven voelen kan dus iets anders betekenen (dit hoeft uiteraard niet) maar mij is met 25 weken al op het hart gedrukt bij minder leven voelen bellen, ik voelde deze kleine al regelmatig vanaf 16 weken en dat is niet veranderd in de tussentijd maar goed doe wat je hart je ingeeft uiteraard
Mamaatjevanvijf, bij mij is gezegd door meerdere verloskundigen in het ziekenhuis dat minder leven voelen rond dit termijn nog niks hoeft te betekenen. Ze hebben nog zoveel ruimte, ze kunnen alle kanten op. Heb zo vaak gehad dat ik een dag wat minder leven voelde en het frummeltje leeft nog steeds. En niet alle bewegingen die ze maken voel je bovendien. Dus is nog een beetje lastig om nu al een beetje een bewegingspatroon te kunnen ontdekken. Bovendien slapen ze ook nog erg veel, de ene dag meer als de andere. Heeft jouw verloskundige jou verteld heeft dat je bij 25 weken moet bellen als je minder leven voelt? Vreemd dat mijn verloskundigen dan andere info geven.
Ik voel mijn beebje ook al met 16 weken dagelijks. Maar ook hier gaf de verloskundige aan dat je het pas vanaf week 28 weken elke dag moet voelen.