Zo schrijf je sowieso!

Discussie in 'De lounge' gestart door SushiLover123, 10 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Blijkbaar niet als er al een topic over geweest is.

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

weetje dit is het zoveelste topic dat hieover word geopend.mensen schijnen te vergeten dat er op een forum ook mensen kunnen zitten met dislexie en daardoor niet altijd goed weten hoe ze een woord als sowieso moeten schrijven. ik baal hier heel erg van vooral omdat ik nog wel eens wat spel en typfouten maak. ik heb al een aantal keer een pb gehad dat ik fatsoenlijk moest leren schijven en anders geen topic moets openen of niet moest mee schrijven! nou ik vertik het ik schrijf mee wanneer ik wil en vind het te belachelijk voor woorden dat er op een forum door meestal de hogeropgeleide mensen als dom word bestempeld als je spel fouten maak.

3. inge1983

inge1983 Bekend lid

27 jul 2006
    675
    0
    0
    Helemaal mee eens blusvrouw!

Zoals ik al zei, zolang we elkaar begrijpen is er toch geen probleem!!!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik vind je goed schrijven, blusvrouw!
    Dat mensen je een PB gaan sturen vind ik belachelijk, maar waarom zou ik hier geen topic over mogen openen? Dat is ten eerste, zoals ik al zei, mijn frustratie uiten (zoals jij hierboven ook doet, en dat is je goed recht!) en ten tweede (en daarin ben ik het niet eens met inge) kunnen mensen wel degelijk iets opsteken van dit soort topics. Ik heb ook echt niet over typfouten of fouten die dyslectici maken. En het gaat hier over maar één woordje. Ik weet wel zeker dat er mensen zijn die door dit topic voortaan sowieso goed gaan schrijven. Slecht argument dat er al meer topics over zijn geweest, want er komen ook dagelijks nieuwe gebruikers bij.

Maar waar ik me nog meer aan stoor zijn de mensen die willens en wetens dingen fout schrijven en niet de behoefte hebben om te leren. Dát is pas écht dom.

5. Tacha1987

Tacha1987 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.964
    2
    0
    Thuisblijfmama
    België - Antwerpen
    Tjeezes (I know, verkeerd gespeld) Waar sommigen zich druk over maken! Over een woordje dat verkeerd gespeld wordt!
    Het enige waar ik me aan erger is die BREEZAH-taal.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mja, maar dat ene woordje komt haast net zo vaak voor als BREEZAH taal ;)
    Trouwens ook mee eens hoor. Erg jammer, omdat kinderen het op deze manier fout van elkaar overnemen. Egt! ;)

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    mee eens goed gezegt zo =D>

8. esmeralda84

30 mrt 2009
    60
    0
    0
    Wat een gezeur om typ fouten zeg. Iedereen maakt ze toch weleens.
    Ik maak ze zelf ook, so what. Als iemand een topic opent met een verhaal kort of lang en je begrijpt het waar maak je je dan druk om. Als je veel spelfouten maakt ben je niet gelijk dom! Beetje domme opmerking sorry.

Maar goed waar een mens zich al niet druk om kan maken.

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Lezen is ook moeilijk voor sommigen... HET GAAT NIET OM TYPFOUTEN!!!! :)

10. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant

Nou zeg, en bedankt!
    Ik ben zo'n dom persoon die dus altijd zoiezo schreef, sorry hoor dat ik niet wist hoe t precies geschreven wordt (of is het word?)
    Zelf heb ik soms ook moeite met spellen....met name d, t, dt...dus dan ben ik dom?
    Vind ik een beetje neerbuigend.....

je mag best van mij een topic openen over zoiets pietluttigs, maar ga alsjeblieft niet andere mensen voor dom uitmaken!

11. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
  12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    dit is al de derde keer dat ik een topic met de titel zo schrijf je sowieso voorbij zie komen... En altijd door een zwangere vrouw geopend ;)
    Het boeit mij ook niet. Als iemand teveel spreektaal schrijft of meer fouten dan nodig dan haak ik gewoon af. Als dat een reaktie betreft ga ik gewoon verder naar de volgende. Ik ga me er iig niet druk om maken!

13. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Tjonge..wat een reacties. Ik ben zelf de zus van iemand die zwaar dyslectisch is, dus het moge duidelijk zijn dat hier alle begrip is.

Ik snap best, dat iemand kan struikelen over een woord dat continue verkeerd wordt geschreven. Maar ik ga er niet van uit, dat mensen die een woord niet weten, daarmee automatisch dom zouden zijn. Kan me ook niet voorstellen, dat het door de topicstarter als zodanig was bedoeld.

Wij die dit onderwerp lazen, weten nu allemaal hoe je sowieso schrijft, dus terug naar de orde van de dag dan maar :D ?

14. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik schrijf 't altijd goed! :)

Mijn oppaskindje (5) zegt overigens altijd zo en zo, vind ik altijd zo grappig!

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    D'r zijn ook volwassenen die dat zeggen :D
    Enneuh, Hellen: Jij snapt mij! Het is inderdaad niet zo bedoeld en vooral van jouw laatste alinea word ik blij! :D

16. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Ik moet zeggen dat ik altijd let op hoe iets door een ander gespeld is. Vraag het maar aan manlief, maar dat wil echt niet zeggen dat iedereen die sowieso of een ander woord verkeerd spelt nu dom is.

Zo kortzichtig denken, dat is dom...

Moet wel zeggen dat er genoeg hoogopgeleiden zijn die echt niet kunnen spellen. En om maar niet te spreken over spreekwoorden/gezegden die door elkaar worden gehaald of het verkeerd gebruiken van interpunctie...

Maar als we ons daar allemaal druk om moesten gaan maken zeg : S...

Er zijn denk ik wel genoeg zaken waar men zijn hoofd over kan breken.

17. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    O nee niet weer een topic over sowieso, dit is al de zoveelste keer.
    Wat maakt het nou uit of er een spelfout in zit, we zijn allemaal mensen en gelukkig maken mensen fouten

18. Dushi

Dushi Niet meer actief

Bij ons in het dorp hebben we de zorginstelling SWZ en die heeft op de autootjes SoWieZo staan..... krijg ik óók jeuk van hoor!!

hahahahahaa, maar alle gekheid op een stokje. De mensen die het (on)bewust verkeerd schrijven: heeft niets met domheid te maken; desinteresse misschien.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ik had dit berichtje gemist....
    Ik zei, dat je dan bij MIJ dom OVERKOMT. Dat is iets heel anders dan zeggen dat iemand dom IS. Ik had het dan ook over berichten die bomvol staan met fouten. Niet die paar keer dat er een d of t fout staat. Overigens zeg je dat jij altijd zoiezo schreef. Heb je nu niet zoiets van: Ik ga het voortaan goed schrijven, want nu weet ik hoe het moet? Want dáár had ik ook het topic voor geopend.

20. dib

dib Fanatiek lid

11 sep 2007
    2.153
    1
    0
    Nederland
    Pas op hoor, ze bijt ;) :D

Deel Deze Pagina