Ik werk ook al vanaf de geboorte van onze oudste vier dagen (ben kostwinner) maar papa is hier fulltime thuis bij de beide kinderen. Dat scheelt misschien ook wel qua gevoel. Je weet dat ze goed worden opgevangen. Het eerste jaar, anderhalf is ze wel op KDV geweest, drie dagen per week. Daar had ze het prima naar de zin. Een enkele keer denk ik wel eens, goh zou ik niet drie dagen gaan werken.... maar niet vanwege schuldgevoelens ofzo.
hopmarjanneke> dat zou een stuk schelen ja. justme> ik vind het heel leuk op werk. Voel me gewaardeerd maar als ik haar ophaal en ze komt met verhalen thuis waarvan ik niets snap moet ik even slikken. Of ze heeft hele schrale wangen en maandag kwam ze snot verkouden terug terwijl ik haar gezond afleverde...SLIK. En dat gevoel...ja mijn moeder was er niet ondanks dat ze thuis zat. Maar dat was een ander probleem Ik wil dus werken om zelfredzaam te zijn maar dit is qua gevoel wel ver weg. HIervoor wilde ik geen kindje zeg maar.
Ik heb ooit een poll geopent hierover en er waren er heel veel die 4 dagen werkten. Mss dat dat je iets sterkt? Als je het niet volhoudt kun je mss 3 gaan werken of kan dat niet?
he dank je! Lief van je. Ja ik ga eerst doorzetten en mss dan wel...misschien. Nu werkt daar iedereen zeker 4 dagen of wel 5 en dan verschillend qua uren. is een beetje het begeleid. Mag nog niet opgeven he.
Ik werk 40uur..onregelmatig. Schuldig voelen doe ik niet. Kids worden goed opgevangen en ze weten niet beter dan dat mama werkt. Als ik thuis ben is het wel echt mama-tijd. Huishouden doe ik als ze op bed liggen..manlief doet zoveel hij kan. Veel missen...tja maar ja je gaat dingen wel warderen. Op bed brengen is echt een mamamoment hier..vooral de oudste. Pak je momenten met je meisje. Geniet van elk moment en geniet van je werk...want als ik het zo lees doe je dat ook.