Zo shit ! Leuke baan gevonden, aangenomen salarisfout :(

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Nee de reiskosten zit daar niet bij in. Die reken ik ook niet als salaris natuurlijk want die ben ik gelijk weer kwijt ;)

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    tot april heb ik ww. Er is werk bij een stal hier in de omgeving die willen me graag hebben maar dat is lichamelijk erg zwaar werk en met mijn bekkeninstabiliteit moet ik dat eigenlijk niet willen, maar als de nood echt aan de man is ga ik daarheen.
    WW is op dit moment 700 euro, dus zou naar 500 gaan.
    Boodschappengeld gaat altijd van mijn rekening dat moet ik opbrengen zo hebben we t geregeld. Er is op mn man zijn rekening niet genoeg ruimte om ok 250 euro boodschappen op te brengen..Vandaar dat ik dat er altijd bij in reken omdat ik dat moet betalen :)

3. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een naaistreek zeg. Als ik je verhaal zo hoor zou ik iets werken, leren gaan doen. Dan heb je meestal 28 uur betaald werk en nog een opleiding erbij. Met een goed diploma verdien je veel meer dan zo'n hongerloontje.

4. Islah

Islah Niet meer actief

Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat ze per ongeluk zo'n fout maken.

5. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    Ik ook niet eigenlijk.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Je bedoeld dat ze wilden kijken of ze ook ja zou zeggen op de baan als ze minder zou verdienen?
    Vind het ook apart dat ze eerst wat beloven en nu er opeens op terugkomen.
    Jammer ts. Als het zo'n leuke baan was. eventjes zou het misschien wel kunnen om even minder te krijgen. Maar je moet zo te kexen nog meer als anderhalf jaar dat je geen jeugdloon meer krijgt dat is wel erg lang inleveren. Je moet ook rond kunnen komen natuurlijk.

Vond het wel 'grappig' dat ze vraagt met hoeveel uur je wel gered zou zijn. Zeg je het en dan zegt ze dat ze dat niet kunnen garanderen? Waarom vraagt ze het dan uberhaupt?

7. jara

jara Bekend lid

4 sep 2006
    878
    4
    18
    Ik krijg een gedeelte van mijn bruto loon netto uitbetaald in de vorm van een soort fietsplan. Dat geld gebruik ik voor de benzine en op die manier hou ik netto net iets meer over dan wanneer ik alleen de normale reiskostenvergoeding zou krijgen. Is dat misschien nog een optie?
    Ik zou ook, als de baan helemaal geweldig is, overwegen toch aan het werk te gaan. Dan ben je in elk geval aan het werk en gezien je hoeveelheid sollicitaties maar nog steeds geen baan lijkt het me niet dat het werk voor je voor het oprapen ligt? Misschien kun je afspreken dat wanneer je goed bevalt je alsnog wat in salaris kan stijgen na de proefperiode? Zodat ze kunnen zien wat ze krijgen en jij het met de uren die ze wel voor je hebben toch kunt redden? Als ze dan de 20 uur niet kunnen garanderen, maar zo toch? ;)

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Krijg je geen ww aanvulling als je die baan neemt?

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nee is voor t zelfde aantal uur.
    Maar heb t al geannuleerd er zitten gewoon teveel maren aan.

Over t uurloon inclusief toeslagen. Dit is inclusief toeslagen voor avond werk en weekend. Beide 1x per week.

10. Thunder

Thunder Bekend lid

30 apr 2014
    811
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kreeg je wel specifieke positieve feedback op t proefdraaien? Ik vind t namelijk heel erg vreemd zo'n fout. Net alsof ze toch niet met je verder willen en t laf afhandelen. Kan ook aan hun kant liggen, dat je t wel goed deed maar dat ze ondertussen zich bedacht hebben over het invullen van deze functie,of dat er een goedkoper iemand langs kwam via via.

11. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Nee denk niet dat t zo is gegaan. Ze waren erg vriendelijk en merkte in t sollicitatiegesprek al dat ze erg enthousiast over me waren. Dus ik ga niet overal wat achter zoeken. T is jammer, maar maandag een nieuwe kans ! :cool:

12. famke80

famke80 Bekend lid

2 aug 2012
    730
    1
    18
    NULL
    NULL
    Je bent nog jong en hebt vermoed ik nog geen +5 jaar werkervaring op dit gebied. Als het echt is wat je wilt zou ik het wel aannemen, een investering voor je volgende baan!

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Het is de bedoeling dat ik ooit 100% hypnobirthing en babymassage ga geven dus t is sowieso niet vd toekomst iets :)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dat ligt er helemaal aan hoeveel je partner verdient. Percentage wat je terugkrijgt, wordt namelijk berekend over je verzamelinkomen...
    Als ik voor minimumloon was gaan werken, had ik ook toe kunnen leggen bij grotere reisafstand, omdat mijn man een prima salaris verdient.

15. Mv6

Mv6 Actief lid

9 jun 2014
    169
    0
    0
    NULL
    NULL

Waarschijnlijk dachten ze dat je ouder wAs

16. meisje1977

meisje1977 VIP lid

1 mrt 2013
    8.108
    472
    83
    als dit een leuke baan is zou ik ervoor gaan ondanks het loon. Ten eerste staat het goed op je cv. Ten tweede doe je weer werkervaring op,
    Even goed nalaten reken ivm de kosten die je terug kan krijgen.

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dit is dus ook zoals ik het bekijk. Ik weet niet hoe snel jij 22 wordt. Volgens mij krijg je ook meer toeslag bij een laag loon. Ik zou dus alle voor en tegens tegen elkaar zetten en er misschien toch voor gaan!

18. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Als je kunt werken, dan vind ik dat altijd een betere optie dan in een uitkering blijven zitten. Je vindt ook makkelijker een andere baan als je werkt, dan als je thuiszit.

Maar @TS ik snap dat het rot is, zeker omdat ze je iets anders hadden verteld tijdens het gesprek. Dan heb je toch bepaalde verwachtingen.

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    En als je straks geen baan hebt en geen ww, wie betaalt de boodschappen dan? En in een stal gaan werken terwijl dat lichamelijk eigenlijk niet kan, lijkt me niet verstandig. Nu ik dit zo lees zou ik de baan wel nemen. Anders heb je straks helemaal geen inkomen. Kan je er niet met het ov komen?

20. Smile

Smile Fanatiek lid

11 sep 2008
    4.358
    0
    0
    180 euro gastouder voor 16 uur per week en 2 kinderen. Als ik naar het salaris van je man kijk + de jouwe...vraag ik me af hoeveel je aan je gastouder betaalt?

Deel Deze Pagina