Ik zou dan passen en opzoek naar ander werk. Vind het best weinig. Zie er niet echt voordelen bij alleen dat je weer aan het werk kan.
Ik vind het persoonlijk vreemd dat er mensen zijn die schulden willen maken om aan werk te kunnen komen. Natuurlijk werk is werk,en als dat onder je niveau is jammer dan. Maar als je geld moet investeren en maandelijks in het rood moet komen,dat doet niemand toch?
Dit! Mijn man had een tijdje geleden ook werk gevonden; in een fabriek en dan iedere dag werken van 15.45 tot 23.45. Alles was al rond, het contract moest nog wel getekend worden na zijn 1e dasg werken. Komt ie thuis, zit ik zijn contract door te nemen, staat er 200 euro minder dan het afgesproken brutoloon op het contract! Was een startersloontje.. Terwijl ze een ervaren vakkracht vroegen, wat mijn man ook is. Dat baantje is het hem dus niet geworden. Niet alleen het vertrouwen was weg, maar ook financieel gingen we er op achteruit, ivm kosten benzine omdat het een half uur rijden was. Gelukkig heeft mijn man ondertussen wel ander werk.
Ik verdien met 9 jaar ervaring ook nog steeds het minimumloon 23+... maar ik heb nu in ieder geval werk! Ik ben wel op zoek hoor, maar je hebt in ieder geval geen (groot) gat in je cv!
Maar als je geen diplomas hebt alleen vmbo..dan heb je weinig te kiezen denk hoor en is er ook weinig onder je niveau dan.
Zoiets zeg je waarschijnlijk alleen omdat jullie het dan financieel kunnen redden. In de WW hielden we 400 euro leefgeld per maand over, dus boodschappen, kleren, kadootjes, benzine enz. Als mijn man die baan geaccepteerd had, hadden we ons in de schulden moeten steken. Want iedere dag 60 km rijden is een dure kostenpost. Netto gingen we er dan op achteruit, en hielden we 200 euro leefgeld over, exclusief benzine dan wel. En ik denk dat maar weinig mensen van 200 euro kunnen leven.