neus druppels gebruikt tijdens zwangerschap

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door laila1986, 27 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laila1986

laila1986 Actief lid

20 sep 2008
    218
    0
    0
    hoi
    ik heb neus druppels gebruikt toen ik 6 weken zwanger was, en had geen iedee dat het niet mag, heb vandag de bijsluiter gelezen dat het niet mag als je zwanger bent.
    ik ben zo bang .

2. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Het mag inderdaad niet.. Word afgeraden, maar je hebt pas een bloedband met t kindje na die 6 weken.
    Dus kan echt geen kwaad.
    Ik ben het levende bewijs samen met mijn zoontje, heb tijdens de hele zwangerschap neusspray gebruikt, die voor kinderen vanaf 6jaar met 0,5 erin.
    En hij is gewoon gezond.
    Maar als je er nu vanaf kan blijven, zou ik dat wel doen.

3. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    kan geen kwaad. Sommigen zeggen bij voorbaat al dat het niet mag.

Maar ik had laatst een neusspray van de Apotheek (eigen merk) en daar stond in de bijsluiter dan het wel mag als je zwanger bent alleen niet langer als 7 dagen achter elkaar.

4. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey

volgens mij hoef jij je geen zorgen te maken hoor, je hebt inderdaad nog geen bloedband met je beeb .
    als je helemaal gerust gesteld wil worden kun je altijd de verloskundige bellen natuurlijk, en volgens mij heb je ook al snel je eerste echo ofniet??

groetjes

5. laila1986

laila1986 Actief lid

20 sep 2008
    218
    0
    0
    heb otrivin gebruikt 5 dagen.
    en heb ook 1 keer a vogel neus spray gebruikt.

6. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Ik heb ook neusspray gebruikt toen ik 2 maanden zwanger was ivm voorhoofdholte ontsteking, op aanraden van huisarts. Was een neusspray van vicks.

7. Mama30

Mama30 Lid

1 apr 2008
    31
    0
    0
    Oh jee :( Ik had in begin zwangerschap veel last van bloedbneus en huisarts heeft neusspray eigen merk etos aangeraden. Heb het toen niet gebruikt, maar inmiddels ben ik 35 weken en ik gebruik al maanden verschillende neussprays (eerst een homeopatische van kruidvat eigen merk en nu otrivin, omdat het beter helpt) omdat ik continu een verstopte neus heb. Overdag is het geen probleem, kan ik wel mee leven, maar ´s nachts is het een hel en moet ik wel sprayen, anders kan ik niet ademhalen.
    Nooit meer bij stilgestaan dat het niet zou mogen :( want de huisarts had het al in begin aangeraden...
    maar nu ik weet dat sommige niet meer dan 7 dagen achter elkaar mogen, begin ik me ook zorgen te maken, want inmiddels kan ik er ook niet meer zonder slapen... :(
    oh jee, wat te doen:(:

8. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    mama30 hier ook ongeveer hetzelfde hoor, heb ook een stuk langer als 7 dagen gesprayd, had ik bij mn eerste ook.

Maar misschien toch proberen om te stoppen, soms heeft het ook even tijd nodig om weer te herstellen. En anders neusspray met zoutoplossing, dat kan veel minder kwaad. Of homeopatisch? Niet slapen werkt ook niet. Maar anders is het misschien slim om even contact op te nemen met de huisarts.

9. Mama30

Mama30 Lid

1 apr 2008
    31
    0
    0
    Ook weer zoiets... Gisteren had ik vk-afspraak en ik vroeg het haar nogmaals over de neusspray en de mate waarin het gebruikt mag worden. Ze zei dat ik de neusspray gerust kan gebruiken, dat het geen kwaad kan dus...
    ja, dat is precies wat ik wilde horen, want ik kan er niet zonder helaas. En aan huisarts ga ik het niet eens voorleggen, want die kijkt ook steeds in een boekje als ik een vraag stel...
    sorry...duidelijk gefrustreerd over de medische zorg in dit land :x maar dat is een heel ander thema. :)

10. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Neusspray (Otrivin, xylomethazoline) kun je rustig gebruiken als je zwanger bent. Maar zoals ook voor niet-zwangeren geldt, kun je het beter niet langer dan 7 dagen achtereen gebruiken. De reden daarvoor is dat je daardoor in je neus juist een tegengesteld effect gaat bereiken; in plaats van ontzwellen gaat je neusslijmvlies dan opzwellen, waardoor je ook steeds vaker je neusspray nodig hebt (dan ben je zeg maar Otrivin-verslaafd 8) ). Je kunt het beste afkicken door dan een weekje gewone zoutoplossing (in verstuiver) te gebruiken, en dan helemaal stoppen.

11. Mama30

Mama30 Lid

1 apr 2008
    31
    0
    0
    Thanks voor de bruikbare info! ;)

12. Maia

Maia Niet meer actief

ik ben (voor ik zwanger was) ook een tijdje otrivin verslaafd geweest en ik ben voornamelijk afgekickt door gewoon te stomen zonder iets erin :)

maar nu ik zwanger ben word ik helemaal gek van die constante verstopte neus die ik heb :( dus ik moet m'n best doen om die dingen niet te pakken want ik weet dat ik er niet maximaal 7 dagen mee ga doen :(

Deel Deze Pagina