Zo slecht in opruimen/ chaotisch perfectionisme

Discussie in 'De lounge' gestart door 2augustus1992, 26 apr 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jojo85

jojo85 Fanatiek lid

14 okt 2012
    1.160
    497
    83
    Ik heb niet alles gelezen, maar een kleine simpele tip is om zo'n nee/ja sticker op te plakken op de brievenbus. Folders kun je ook online kopen en slingeren nooit meer rond ;)

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.383
    21.760
    113
    Folders online kopen? Ik bekijk ze gewoon gratis.

3. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    reclame : online

dochter moet na een snack/ eten even helpen opruimen en idem met speelgoed. Dus bv met duplo gespeeld, eerst de blokken weer in de bak voor ze barbies mag pakken of iets dergelijks. gegeten ? hup even de kopjes voor mama naar de keuken brengen!

geen schoenen in huis en vaste dagen om de keuken/douche/wc ets uit te meten en schoonmaken.

belangrijke post heb ik een grote map voor waar alles gesorteerd in ligt.
    en de rekeningen die betaald zijn schrijf ik gelijk op welke dag en hoelaat.

Na het eten even snel de bezem door de woonkamer en alle vlekken van de vloer.

en bij het opstaan gelijk raam open en na het douchen de bedden opmaken.

mijn theorie is altijd als de afwas en de bedden zijn gedaan is de rest zo gefikst :)

ik ben ook een onzettende chaoot daarom hou ik mij aan deze strakke regels scheelt een hoop. Het lijkt veel maar als het eenmaal in je ritme zit kost het geen tijd

4. 2augustus1992

2augustus1992 Niet meer actief

Bedankt weer voor de verdere tips.

Ik heb het boek van Marie kondo en daarin lees ik dat zij veel dingen, kleding, oprolt ipv op stapels legt.
    Mij lijkt het juist rommelig omdat je ook niet (denk ik) gelijk ziet wat het is, lange korte mouw bv. Iemand die dat doet en het ook bevalt? Doe je die kleding dan in een doos?

Nog meer tips zeker welkom!

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Bij mij heeft het wel geholpen om per kast/kamer een keer goed op te ruimen en alles wat weg kan ook meteen weg te doen. Nu is het in de meeste ruimtes een kwestie van bijhouden. Vandaag kochten we op de vrijmarkt een tas vol knutselspullen en dan kijk ik gelijk weer even die plank in de kast door wat er weg kan (opgedroogde stempels, stickervellen met nog 2 stickers etc) terwijl Y zit te knutselen. Door de winter/zomerwissel en een korte vakantie is de zolder weer wat rommeliger, dus die is volgende week weer aan de beurt etc..

Ik krijg alleen nog geen goed systeem in de voorraadkast, dat rouleert te snel.

Tablet ligt hier in een la, laptop op een hoekje van de bank onder een leuning die omhoog kan

Deel Deze Pagina