Demi heeft ontzettend veel plezier gehad van haar loopstoel.. Maar ze mocht er van maar een half uurtje per dag in..2 x een kwartiertje of 3 x 10 min..
Wij hadden wel een loopstoeltje daar ging ons zoontje heel zelden in volgens mij kan het dan geen kwaad.
Zelf doe ik het niet . Ik kon er 1 lenen van mijn buren . Ik heb een aantal dingen gelezen op internet waar ze last van kunnen krijgen .En daarom doe ik het niet .
Ik had niet gezien dat je zoontje nog zo jong was... Ik zou hem er nu ook zeer zeker nog niet in zetten.. Demi was bijna bijna 6 maand toen ze voor het eerst in de loopstoel ging..
Dit is advies van cb denk ik of nie? Ik zit enorm te twijfelen of ik er wel een moet aanschaffen of toch maar niet... Mijn hele familie zegt dat het een fantastisch ding is, maar vroeger lieten ze baby's er heel lang inzitten en wisten ze niet dat het niet goed was.
Dewi hebben we er geen gekocht (vanwege de hond, dan heeft ie totaal geen rust meer), maar het dochtertje van een vriendin van me die scheurde letterlijk door het hele huis en die vindt het echt helemaal geweldig.
Nee dit was geen advies van het cb.. Ik heb toen veel info opgezocht op internet en het blijkt niet goed te zijn voor de heupjes en stand van de voetjes, maar ik heb demi niet elke dag, en maximaal een half uur per dag erin gehad en ze vond het echt helemaal super.. na een tijdje scheurde ze keihard door de kamer.. Demi heeft er niks aan over gehouden en loopt nu sinds ze 11 maand is.. heb ook geen commentaar gehad op het cb en hun zeiden dat ik het goed had aangepakt...
hier ook niet langer dan een half uur per dag, en dan per 10 verdeeld over de hele dag. elke dag zit hij er niet in, soms zit er wel eens 2 dagen tussen dat hij er in zit. de ene keer zijn het 10 min per dag, de andere keer 20 min verdeeld over de dag.
Ik zeg, geen loopstoeltje. Ik denk namenlijk niet dat het erg goed is voor de heupjes. En lopen leren ze er volgens mij ook niet van, ik vind loopstoeltjes meer hangen en wat spartelen/duwen met de beentjes en allerminst op lopen lijken. Leren lopen doen ze hier maar tussen 'bank&tafel' . Maarja das mijn mening, of eigenlijk onze, de mening van mijn vriend en mij.
Ik heb geen loopstoeltje gocht omdat ons dochtertje heupdysplasie heeft gehad en dan mag dat totaal niet. het is er slecht voor de heupen.
Ik zou ook zeggen geen loopstoeltje. Kan me ook niet voorstellen dat het goed is. Bij mijn schoonouders hebben ze zo'n ding, maar hij mag er van mij niet in. Laat hem maar gewoon een beetje rondkruipen. Vind ik persoonlijk iets natuurlijker.
Hier wel een looptstoel gehad. Heerlijk! Ons ventje heeft er zo veel plezier van gehad en zolang je je kindje er niet te lang in zet per dag kan het echt geen kwaad. Ik zeg kopen!
ik heb dezelfde vraag gesteld aan de (kinder)fysio. zij zegt, maximaal 2 x een kwartiertje per dag. Maar pas vanaf +- 6 maanden ofzo. mijn zoontje vind het echt geweldig.
Ik zou ook geen loopstoeltje kopen.. Esmee heeft slechte heupjes.. zat op het randje voor een heupspalk. En achternichtje die loopt hierdoor op haar tenen.. ze is nu 1,5 en loopt bij de fysio Het lijkt heel leuk.. maar je kindje zelf laten ontwikkelen is toch veel leuker..
En als je zoontje nou eens niet kon kruipen en erg gefrustreerd was daardoor. En hij zichzelf wel kon vermaken in dát ding. Ik heb hem er in het begin bewust niet in dat stoeltje gedaan, omdat ik dacht dat daardoor de ontwikkeling wat kan vertragen. MAAR onze Sam was al 7maanden lang erg gefrustreerd en ik daardoor ook dat hij niks kon. Hij lag er atijd maar gewoon een beetje bij. Als ik weg liep ging hij kei hard huilen. 3 weken geleden dacht ik: De pot op met dat oefenen (kruipen) het lukt hem toch niet. Ik heb hem sindsdien in dat stoeltje gezet en heb er een heel ander mannetje voor terug. En sinds vorige week kan hij ineens tijgeren! Ik denk dat dat stoeltje hier Sam een stuk minder gefrustreerd heeft gemaakt waardoor hij weer andere dingen kon leren. Sorry beetje verward verhaal geworden als ik het zo teruglees, maar ik wilde ermee zeggen dat niet alle kinderen zo makkelijk kunnen kruipen en dan is zo'n stoeltje wel een hele uitkomst! (natuurlijk niet voor uren op een dag!)
mijn vriendin had er een staan, lars heeft er een keer ingezeten maar vond er niks aan. heb er dus ook geen gekocht. hij heeft wel een auto waar hij in kan zitten en daar kan hij nu wel als loopstoel gebruiken, maar hij loopt er liever achter
Heb er wel een gekocht voor Nova, en ze vond het geweldig! En ik ook! Ze kon ale kanten uit, ik kon makkelijk naar het toilet, koken, of de was uit de machine halen. Ze zat er max een half uur in. En zoals Geertje1985 ook zegt; ze was een stuk minder gefrustreerd! Ik zou zeggen; kopen zo'n ding!